Någon som har några ideer får ni gärna dela med er.
Tacksam för hjälp
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 11 November 2006 - 17:13
Jag har letat ett tag nu men hittar inget chassi som det är skapligt med plats i som inte är över 40 cm djupt. Det ska in i en bänk som är exakt 40 så det måste ju finnas plats för kablar på baksidan också.
Någon som har några ideer får ni gärna dela med er. Tacksam för hjälp Postad 13 November 2006 - 09:06
När du skriver "skapligt med plats i" antar jag att du vill kunna få plats med stående fullstora PCI-kort... Jag scannade själv marknaden efter samma sak för några månader sedan - tyvärr kunde jag konstatera att sådana inte fanns. Själv landade det med att jag tog ett Accent HT200-chassi som är 402mm djupt och låter chassit sticka ut lite i hyllan (tror inte att det chassit finns att köpa längre). Det viktiga blir då att säkra att chassits "fötter" hamnar på hyllan och inte sticker fram. Med reservation för att det under de senare månaderna har tillkommit något chassi som uppfyller dina krav tror jag tyvärr att du får försöka hitta annan lösning... Kanska kan du göra hål i bakstycket på hyllan och låta chassit sticka ut (det vore också bättre för kylningen än att trycka chassit så tätt som möjligt mot baksidan)
Postad 13 November 2006 - 09:22 Jorå, i guld fanns det iaf kvar https://www.prisjakt...uery=Accent 200 Postad 13 November 2006 - 12:00
Det är vad jag är ute efter men det är kanske så illa att det inte finns något.
men jag har ett väggfast skåp med dörr. så det kan inte sticka ut. tack för hjälpen. Postad 13 November 2006 - 12:34
Jag har ett Silverstone Tj08 till min htpc, inte ett renodlat htpc-chassie men snyggt och smidigt i mitt tycke. Kräver dock mATX moderkort. Annars kanske ett Lian-li v300 skulle vara nåt? Var egentligen det jag hade siktat in mig på men det fanns inte i lager när jag skulle köpa det. Också det är dock mATX.
Postad 14 November 2006 - 22:40
Där ser man...finns fler som har samma dilemma som jag. Går själv o funderar på detta chassi. https://www.prisjakt...ukt.php?p=39886 vet dock inte riktigt om det är ett sånt jag verkligen vill ha.. :/
Postad 15 November 2006 - 18:50
Bygg eget. Om du har kunskapen och verktygen. Då får du det precis så som du vill ha det.
Postad 16 November 2006 - 00:38
Det snyggaste och grymmaste HTPC chassit uppfyller ju dina krav: mCubed Hfx mini,
https://www.minhembi...m/produkt/91709 38 cm djupt står själv och väljer mellan detta och en hfx classic från www.tvpc.se /martin Postad 16 November 2006 - 17:26
Hej!
Är ny här men håller på att bygga en HTPC till en polare. Hittade ett chassi som passar dina mått. Enlight EN-7473 Postad 20 November 2006 - 10:36
Om du kan tänka dig en fyrkantig låda så tycker jag att detta chassi verkar rätt nice...
Antec NSK 1300 /H Postad 08 December 2006 - 10:27
Det medföljande nätagget på 350W klarar det att driva en duo 2 core samt grafikkortet 7950GT + en disk?
Får fullsizekort (tex grafikkortet 7950GT) plats i burken? /Johan Postad 08 December 2006 - 11:29
Det rekommenderas minst 400 watts nätagg för 7950GT-korten, så det är nog tveksamt om man vill ha ett stabilt system.
Postad 08 December 2006 - 12:03 Jag har ett 7900 med en P4 s478 3.4 med två diskar och två CD/DVD på ett FSP/Fortron 350Ws PSU. Iofs lär ditt grafikkort dra mer ström, men å andra sidan har du en strömsålare processor, så de borde ta ut varann. Redigerat av frollic, 08 December 2006 - 12:03. Postad 08 December 2006 - 23:50
Ok, tack! Lär ju köra på 400W isf. Fråga två var om fullsizekort (tex 7950GT) får plats i NSK 1300. Allmänt undrar jag hur man ska få reda på om ett PCI-kort får plats i det chassi man vill ha? Alltså höjd/djup/längd finns ju inte specade på tex grafikkort.
Tack /Johan Postad 09 December 2006 - 11:28
Hej,
Själv har jag ett Claritas 390M från Stands Unique. Chassit är 39 cm djupt och håller riktigt hög kvalitet. Jag har ett par bilder på chassit i mitt galleri hos Component.se: http://www.component...rs/?user=masaba Chassit går att få för ATX-moderkort samt mATX-nätagg (Claritas 390A) eller mATX-moderkort och ATX-nätagg (Claritas 390M). Det finns också en ännu grundare variant som är 29 cm djup men personligen tycker jag inte den lådan är riktigt optimal. Nackdelen med Claritas är väl kanske att ett sådant chassi måste beställas från Stands Unique i England och dessutom inte blir helt gratis. Mer info om Claritas finns på Stands Uniques hemsida: http://www.standsuni...media/index.htm Mvh /Martin Redigerat av masaba, 09 December 2006 - 11:30. Postad 09 December 2006 - 12:54
Jag hade också enorma problem att hitta information om mitt grafikkorts dimensioner, men till slut så fick jag reda på att 7950GT är ca 20,5 cm långt och det stämde bra med kortet jag köpte. Postad 09 December 2006 - 13:05
Thermaltake Mozart är svinbra. Rymligt och smarta lösningar. Sen kyls datorn rätt bra i den men det absolut bästa med den är att chassi är så otroligt starkt har 2 st förstrkare på den på runt 15 kg vardera utan chassi sviktar minsta lilla. Man kan tom man ställa sig på det försiktigt utan att det kroknar. I mitt fall kommer det väl till anvädning
Postad 09 December 2006 - 15:27
OK, tack för hjälpen
OK, men längden tror jag inte behöver bli något problem utan snarare höjden. Många HTPC-chassin är riktigt låga, så den naturliga frågan är om någon vet höjden på kortet? Tycker det är lite konstigt att chassin är specade till tex m-ATX moderkort och moderkorten är i sin tur specade för tex 1 PCI-e plats men sen är det fan så svårt att få reda på om kortet kommer få plats!! Vidare är jag ute efter ett chassi som är max 40 cm djupt samt har ett medföljande nätagg på 400W. Jag kommer ha lådan i ett sideboard så det finns inga krav på hur lådan ser ut, kravet är istället att den ska vara så billig som möjligt. (nej jag vill inte bygga en själv). Ponera då att jag hittar en låda som är 40 cm djup men med ett nätagg på 200-300 W (vilket de flesta skickar med sina HTPC-chassin. Har inte hittat några nätagg på 400W som är s k ATX-m nätagg. Kan jag köpa ett "vanligt" nätagg på 400 W och sätta in i mitt 40 cm djupa m-ATX chassi? Många frågor Förenklat kan man säga att jag söker ett billigt chassi som är 40 cm djupt där nätagget orkar dra mitt grafikkort 7950GT (ev då 400W) och att kortet dessutom får plats. /Johan Postad 14 December 2006 - 10:39
Har nu, hemma hos min bror, byggt ihop ett system med NSK 1300 chassit. Övrig hårdvara:
ASUS P5B-VM Socket 775 micro ATX Intel core 2 duo E6600 2,4 Ghz 4 MB Zalman Cpu fläkt CNPS 8000 Slim Firedtv Digitaltv kort DVB-T 2 x Western digital caviar SE16 320 Gb SATA NEC DVD +-R/RW/RAM DL LF 18x AD 7173 Corsair 2 Gb DDR2 PC6400 XMS2 Xtreme (2x 1 Gb) ASUS Geforce 7950GT512 Mb HDTV PCIe Resultatet med ett windows XP mce blev mycket bra. Systemet är stabilt trots bara 350 watt PSU. Bilden på TV'n (32" LG LCD) är bra men kunde varit bättre under fotbollsmatcher. Det gäller ju dock digitalboxarna också och i jämförelse med boxen var det bättre bild. Det enda negativa är att det blir varmt. Lådan är mycket trång och det blir dåligt luftflöde. Processorn går sällan över 65 C men aldrig under 55 C heller. Det finns det som har testat e extern PSU på 500 watt. Det borde ju göra systemet änstabilare plus att man frigör plats i burken. Hör av er om ni har några mer frågor ang. detta chassi... /H 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |