Jag har en hemma men den är tyvärr aldrig provad, bara uppackad och skruvat bort locket för att kolla på innanmätet
Den slukar max 500 W vilket bådar för att den är strömstark, men det kan lika bra vara vilseledande. Inuti sitter en rejäl ringkärnetransformator vilket tydligen ska vara bra.
Baksidan har en COM-port vilket förvånade mig då det inte är med på några bilder, på andra förstärkare kan man uppgradera firmware och styra förstärkaren via datorn via denna port, hur det står till på den fronten jag tyvärr inte svara på.
På det hela känns den väldigt robust och välbyggd utom volymratten som vobblade lite på mitt ex. Kn dock tillägga att deras specade vikt på 15.8 kg inte stämmer, enligt posten och egen våg väger den in på ca 13 kg.
En nackdel jag kan se är att det är en rätt stor fläkt inuti som skulle kunna störa vid filmtittande, vet dock ej när den går igång då den aldrig ens varit inkopplad.
In och utgångar är det gott om och alla är guldplätterade, högtalarutgångarna tar banankontakter om man pillar ut en liten plastplugg. Finns dessuton Pre-Out på alla 6.1 kanaler
vilken kan vara bra om man vil uppgradera senare, finns dessutom analog 6.1 ingång (dom flesta har bara 5.1).
Kan hända att jag prövar den nångång i helgen då min Sony STR-DB798 som jag köpte istället inte riktigt är vad jag väntat, Hoppas detta var till någon hjälp.
mvh Jonathan
Redigerat av rufio, 15 November 2006 - 17:13.