Vore ju skönt om man kunde hitta nåt ställe som hade den så man kunde klämma lite på den...
HTC P3600
(Mobiltelefoner)
|
2
|
(12)
|
Inga priser |
HTC P3600 eller P4350 (6 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 23 November 2006 - 23:58
Vore ju skönt om man kunde hitta nåt ställe som hade den så man kunde klämma lite på den...
Postad 24 November 2006 - 14:45
Om det bara är storleken du vill känna på så är den lika stor som en Qtek S200 om jag minns rätt. Jag tycker inte den är så stor, bredare än en vanlig telefon men tunnare än många märken.
Postad 26 November 2006 - 10:35
Postad 26 November 2006 - 22:20
----------------------------
Väntar på min p3600
Postad 26 November 2006 - 22:25
Postad 27 November 2006 - 09:41
Manualen är nog tyvärr bara översatt utan att dom tittat på vad som skiljer
Postad 27 November 2006 - 09:52
Annars tycker jag att den funkat bra, har inte haft några större problem med den än, skärmtangentbordet fungerar mycket bra. Det lilla problem jag har är att få wlan och gprs att funka bra tillsammans, att den kan smidigt flippa över, men det ska tydligen vara ett problem med Telia och inte med telefonen.
Postad 08 December 2006 - 01:01
Känns som detta kan bli en bra mediamaskin!
Postad 10 December 2006 - 20:08
Postad 11 December 2006 - 19:53
Postad 11 December 2006 - 21:12
Ett stort minus är batteri tiden om man som jag använder mycket wlan och kör lite GPS.
Kan tipsa om ett program som heter orb om ni är intresserade av att streama musik,film och tv direkt till telefonen via wlan funkar ruskigt bra.
Har haft en Qtek S100 tidigare och måste säga att denna är bättre på allt om man bortser från att den glansiga svarta plasten blir lite flottig men det kan man ju leva med
Hur som helst så kan jag rekomendera den varmt .
Postad 11 December 2006 - 22:41
Har haft min 3600:a i en vecka nu och är nöjd med det mesta dock så verkar det som att det inte går att köra transcriber i den svenska versionen.
Ett stort minus är batteri tiden om man som jag använder mycket wlan och kör lite GPS.
Kan tipsa om ett program som heter orb om ni är intresserade av att streama musik,film och tv direkt till telefonen via wlan funkar ruskigt bra.
Har haft en Qtek S100 tidigare och måste säga att denna är bättre på allt om man bortser från att den glansiga svarta plasten blir lite flottig men det kan man ju leva med. Kameran är ingen höjdare heller men helt klart uppgraderad sen s100:an.
Fungerar GPS-funktionen redan nu alltså?
Och stämmer det som feb2 länkade till, att man måste pilla på ett skärmtangentbord när man skriver? I artikeln påstod dom att det inte går att få textigenkänning. Eller är det det som transcriber gör?
Postad 12 December 2006 - 01:38
Har haft min 3600:a i en vecka nu och är nöjd med det mesta dock så verkar det som att det inte går att köra transcriber i den svenska versionen.
Har haft en Qtek S100 tidigare och måste säga att denna är bättre på allt om man bortser från att den glansiga svarta plasten blir lite flottig men det kan man ju leva med. Kameran är ingen höjdare heller men helt klart uppgraderad sen s100:an.
Fungerar GPS-funktionen redan nu alltså?
Och stämmer det som feb2 länkade till, att man måste pilla på ett skärmtangentbord när man skriver? I artikeln påstod dom att det inte går att få textigenkänning. Eller är det det som transcriber gör?
GPS funkar bara via extern gps ännu, man måste pilla på ett skärmtangentbord om man har den svenska versionen av Windows Mobile tyvärr ångrar lite att jag inte köpte den engelska.
Postad 12 December 2006 - 07:38
GPS funkar bara via extern gps ännu, man måste pilla på ett skärmtangentbord om man har den svenska versionen av Windows Mobile tyvärr ångrar lite att jag inte köpte den engelska.
Så om man skulle få tag i engelsk version så funkar textigenkänningen som den ska?
Hur är det nu, har den eller har den inte FM-radio? Olika bud från olika ställen om just det.
Postad 12 December 2006 - 07:52
Postad 12 December 2006 - 14:15
Man kan köpa den engelska versionen hos expansys och det är nog ett bra alternativ tror att även dustin säljer dessa....
Postad 12 December 2006 - 14:20
Måste säha att jag är rätt imponerad över smidigheten med att surfa på den, smidigare än väntat.
Någon som har några fina program att rekommendera?
Postad 13 December 2006 - 11:03
Finns en uppdatering för letter regoniser på smartmobile.se, dock kan inte jag få hem den med mitt IMEI-nummer, men det borde nog komma en officiell uppdatering med det snart också.
Måste säha att jag är rätt imponerad över smidigheten med att surfa på den, smidigare än väntat.
Någon som har några fina program att rekommendera?
Du har nog som mig en telefon som inte kommer från dangaard(smartmobile) utan en från Brightpoint(qtek.se)
Gå in på Qtek.se och logga där in på myqtek så hittar du programmet där.
Funkar kanon. ska bara komma på hur man gör åäö oxå
/pelkon
Postad 13 December 2006 - 16:52
Har testat det nu och det funkar utmärkt, även åäö går bra, man får skriva a eller o först och sen göra en ring eller två prickar ovanför den streckade linjen
Redigerat av plastanka, 13 December 2006 - 17:07.
Postad 14 December 2006 - 15:56
Någon som har andra förslag på behändiga plugins, gärna till today-screen
Postad 15 December 2006 - 16:14
Laddade även hem HTC X-button så man kan stänga programmen helt genom att trycka på krysset, mycket behändig.
Kolla i TyTn-tråden där länkas till olika sidor med plugin använder själv SPBs program, kostar pengar men är värda vartenda öre. Deras Value pack anser jag vara mycket prisvärd.
Postad 21 December 2006 - 19:42
Laddade även hem HTC X-button så man kan stänga programmen helt genom att trycka på krysset, mycket behändig.
Kolla i TyTn-tråden där länkas till olika sidor med plugin använder själv SPBs program, kostar pengar men är värda vartenda öre. Deras Value pack anser jag vara mycket prisvärd.
Måste hålla med om att SPB gör grymma program, det senaste är SPB mobile DVD, konverterar en långfilm direkt till min P3600 i perfekt format på 20min! Hur lätt som helst. Kan konvertera de flesta format såsom avi, xvid, mpg etc (dock inte mp4). Jag har letat ihjäl mig efter ett smidigt sätt att titta på film på min pocket pc, men nu kan jag sluta leta! =)
Postad 25 December 2006 - 11:07
Måste hålla med om att SPB gör grymma program, det senaste är SPB mobile DVD, konverterar en långfilm direkt till min P3600 i perfekt format på 20min! Hur lätt som helst. Kan konvertera de flesta format såsom avi, xvid, mpg etc (dock inte mp4). Jag har letat ihjäl mig efter ett smidigt sätt att titta på film på min pocket pc, men nu kan jag sluta leta! =)
Vad hamnar en normal film på för storlek efter konverting ungefär?
Postad 03 January 2007 - 11:46
Postad 03 January 2007 - 17:44
Jag har upptäckt ett mindre problem, ibland kommer det upp en ruta för mig där det står att enheten inte kan få en servertilldelad ip-adress. Detta kan komma av sig själv fast jag inte rör den. Det är dock ingenting som påverkar användandet för allt annat fungerar som det ska. Någon som haft samma felruta?
Ja den där rutan kommer upp i bland.
Har inte hittat någon lösning på det.
Postad 18 January 2007 - 23:11
Postad 25 January 2007 - 11:03
Postad 13 February 2007 - 22:07
Jag förstår inte riktigt vad det står där på hemsidan.
Är det någon idag som använder 3600an som gps?
Postad 14 February 2007 - 09:05
Redigerat av stinger32, 14 February 2007 - 09:06.
Postad 14 February 2007 - 09:34
Det sitter ju inte ett vanligt SirfStar chip i 3600:an. Så du får gärna utförligt testa GPS och skriva lite här =)Det är hur många som helst som använder den inbyggda gps:en, det finns dock ett problem, man måste flasha den med en annan rom från en annan tillverkare (Dopod 810). Detta pga av att htc ännu inte släppt någon rom med gps. Jag kommer att få min idag och det kommer inte dröjja många minuter innan den rom:en är på plats :-)
Postad 14 February 2007 - 14:50
Postad 14 February 2007 - 17:42
Hade varit skitbra ifall du skrev så fort som du testat det..
Men om HTC själva stängt av gps:n.. varför tror du att den kommer fungera bra för dig?
Troligen är det så att den fungerar dåligt??
Postad 15 February 2007 - 00:22
Postad 15 February 2007 - 23:36
Frågor på det?
Postad 16 February 2007 - 00:12
Postad 16 February 2007 - 08:10
Postad 16 February 2007 - 11:20
Skriv gärna då du testat mer..
Sitter på köp knappen men förstår inte varför htc avaktiverat gps:en ifall du får den att fungera felfritt.
Finns telefonen någonstans i stockholm för att titta på..
Hade varit kul att se den innan man pumpar ut närmare 6 lax..
Skall sälja min asus a636, skitbra pda men den saknar telefon...
Skall inte vara några problem att kränga den, riktigt bra gps, därför är jag orolig för
htc:n...
Postad 16 February 2007 - 13:28
Nu har jag provat lite mer, körde med gps:en till jobbet ca 6 mil och jag är supernöjd måste jag säga. Låste 8 sat, fix nästan omgående, mycket bättre än min globalsat BT-338. Kameran är helt ok för mina behov, men som alla dessa kameror så kräver dom en någorlunda stadig hand och bra ljus.
Det låter ju som den fungerar riktigt bra. Nokia har inte gått ut med om man ska kunna använda andra gps applikationer än deras egna, vilket knuffar bollen ännu mer åt HTC's håll när jag ska uppgradera. Är det någon som hört något om upplåsning av tytn's gps? Tangentbordet är en stor sellingpoint för mig då min handstil är så otroligt taskig att ingen pda verkar kunna känna igen den.
Postad 20 February 2007 - 11:30
Står lixom i kast att köpa en ny telefon nu och då jag behåller mina lurar ett par år (har en P900 nu som varit en sann trotjänare i många år nu) så priset är inte avgörande utan att man får en kvalitetsprodukt som håller...
Bestäm åt mej, har suttit på alla möjliga forum o velat som en 5-åring nu i flera dagar..
Postad 20 February 2007 - 17:29
Postad 27 February 2007 - 11:35
På så sätt slipper man ju gå miste om garantin
Postad 27 February 2007 - 18:08
Postad 27 February 2007 - 18:33
Postad 10 March 2007 - 23:07
Redigerat av stinger32, 10 March 2007 - 23:08.
Postad 14 March 2007 - 10:55
Den nya versionen heter visst (verkar på namnet som den är "final") "RUU_Trinity_DOPODASIA_WWE_1.23.707.6_6275_1.35.00.11_108_Ship"
Är ni med??
Knappt så jag är det?!?
/ Lilla jag
Postad 14 March 2007 - 21:38
p3600 är inte för stor (fungerar i jeansbakfickan), har inte några fördröjningar jag kan anmärka på, och är packad med bra funktioner. Topprodukt.
Däremot är jag klart nyfiken på vad stinger flash:ade sin p3600 med för att få gps?
Postad 14 March 2007 - 23:18
Däremot är jag klart nyfiken på vad stinger flash:ade sin p3600 med för att få gps?
Han har först låst upp sin mobil via en kod som man numer kan göra själv utan att beställa via nätet.
http://unlockmobilep...-cid-unlock/13/
Sen har han laddat upp en ny ROM till den, läs på lite i denna tråd på xda-dev'sens sida.
http://forum.xda-dev...p/t-293880.html
/Lilla jag.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
HTC P3600 eller P4350
21 bilder
18 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler