Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

E-outlet.se Bluff eller galet billigt?

170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 November 2006 - 07:50

Andersen
  • Andersen
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Jag känner till Payer och de verkar helgjutna för blufföretag.
Fick dock för mig att jag läste något om dibs tidigare i tråden och då krävs ju ett inlösenavtal.

<{POST_SNAPBACK}>

Höstens andra blufföretag, Peggyab.se, som aldrig hann komma igång innan b-one drog ur proppen för ett par veckor sedan, försökte använda Payer. De nekades dock att bli kund, så tro inte att Payer går på vad som helst.
http://www.cint.se/d...px?PostID=41459

Angående Teknikboom så hade de bara förskottsbetalning - de påstod att de hade ett kortavtal med Dibs på gång, men när jag då ringde Dibs och frågade hade de inte ens hört talas om företaget.

Postad 30 November 2006 - 10:25

MagnumPI
  • MagnumPI
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0

Alltså ursäkta mig, men för mig verkar det som om polisen är inblandad i det här skiten... Det finns inte en chans i ****t att dessa bedrägerier skulle kunna resultera i att ingen grips och ställs till svars för blåsningsbrott...

<{POST_SNAPBACK}>

Henkeboy, sov på nätterna så ska du se att tankarna klarnar och konspirationsteorierna skingras... Som Slowmove påpekade så är det rätt svårt för polisen att nysta i sånt här pga integritetsreglerna. Det blir ett moment 22 där polisen skulle behöva se transaktionerna för att hitta en misstänkt, men får inte se transaktionerna för att man inte har någon misstänkt.

PS. "Blåsningsbrott" = rattfylla? :)

Edit: Förtydligande.

Redigerat av MagnumPI, 30 November 2006 - 10:28.

Postad 30 November 2006 - 10:44

Unregistered467fea1c
  • Unregistered467fea1c
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
;)
De personer som ligger bakom dessa bedrägerier sätter in så kallade målvakter i
bolagets styrelse. Dessa målvakter är oftast hårt kriminellt belastade och även drogberoende.
Målvakterna får en struntsumma i sammanhanget och de bryr sig inte om eventuella påföljder. :)

Mvh/PHR

Postad 30 November 2006 - 10:45

BENNYR
  • BENNYR
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Nu är sidan nere !! :)

Postad 30 November 2006 - 11:30

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Gick förbi en gubbe i Täby Centrum som stog och plockade ner dessa annonser idag, frågade varför men hade ingen aning. :)

Postad 30 November 2006 - 12:50

lottovinnare
  • lottovinnare
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Intressant tråd...

Förutom alla stackars ovetande kunder så går också dessa sidor ut över oss seriösa näthandlare. Människor är fortfarande ganska rädda för att handla på nätet och denna sidan visade ju att det finns fog för rädslan.

Hur de hade tänkt sig att få det hela att fungera är dock en intressant fråga. Hela affären verkar märklig och dåligt genomtänkt. Varför annonserade de så långt innan öppning? Hur hade de tänkt att de skulle lyckas få ett inlösenavtal med en bank?

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske fått inspiration av MediaMarkt.... ;)

En massa exponering för oerhört många människor INNAN öppning och sen tokkö vid invigningen på nätet=MÅNGA hinner handla under en kort period...innan bluffen upptäcks...trodde de... ;)
Dessutom tror jag de tvingades annonsera lite tidigare än de velat (innan StarWeb fått igång siten skarpt) eftersom JCDecaux hade ledigt just denna vecka...

Inlösenavtalet är dock en annan fråga...men TeknikBoom m.fl. har ju lyckats så varför inte?

Lite komiskt att inte Aftonbladet.se skrivit ett pip ännu...men det kanske inte är så konstigt...de blev ju blåsta/lurade på annonser också...hoppas i alla fall att de nämner sin nya lilla "guldkalv"...Prisjakt + Minhembios och dess medlemmars arbete för att minimera skadan... :)

Mvh JB

<{POST_SNAPBACK}>

Bluffen är avslöjad och ett känt faktom på aftonbladet.se bara att läsa själva..

Postad 30 November 2006 - 19:49

Ricky_
  • Ricky_
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ny på forumet här efter jag läste denna underbara tråd. En hel del folk här som gjort ett bra "detektivarbete". Var själv sugen på att handla från denna sida, men såg denna tråd.

Kredd för er som verkligen tagit saken i hand och kollat upp allt detta.

/Richard

Postad 30 November 2006 - 20:02

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0
Nu är all reklam nerplockad i Lund. Det lyser bara ett starkt vitt sken från platserna där de suttit.

MVH THXcht

Postad 30 November 2006 - 20:52

Unregistered7544d3b4
  • Unregistered7544d3b4
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Rapport hade inslag om e-outlet i sändningen 1930.

Postad 01 December 2006 - 11:55

mattiasw
  • mattiasw
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Siten nerstängd nu.

Postad 01 December 2006 - 15:22

Peter_sthlm
  • Peter_sthlm
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Cint Nyhetsbrev v48
.....
Vid det här laget
hade google hittat varningstråden på Cint, och alla som sökte på
företagsnamnet hittade hit, eller till Min Hembio.se-forumet där sajten
också diskuterades.
.....

<{POST_SNAPBACK}>

Men Anders... Hur kan du hitta hit när du skriver "Min Hembio.se" i Cint's senaste nyhetsbrev... :unsure:

Peter

Postad 01 December 2006 - 15:46

Andersen
  • Andersen
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Ajaj, ber så hemskt mycket om ursäkt - det gick visst lite väl fort där :unsure:

Postad 01 December 2006 - 18:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
LCD-TV, 4990kr
...
Plasma-TV, 6990kr
...
Att få se minen på bluffmakarna efter att de avslöjats, priceless.

:unsure:

Postad 05 December 2006 - 22:13

Sommartorparn
  • Sommartorparn
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Hur bar ni er åt för att få fram all information om företaget och personerna i styrelsen? Kostar det pengar att få tag i företagsinformation eller är den fri? Plz lär mej!

Postad 06 December 2006 - 01:14

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Hur bar ni er åt för att få fram all information om företaget och personerna i styrelsen? Kostar det pengar att få tag i företagsinformation eller är den fri? Plz lär mej!

<{POST_SNAPBACK}>

Bolagsverket kan man söka info om alla registrerade företag i Sverige...

Det kostar dock en lite slant att få en mer djupgående info om företaget....t ex om styrelsesammasättning, firmatecknare, ekonomi osv....

Det här är det man kan få gratis på Bolagsverket....skriv in....Hifi Sat Sweden AB ... :huh: Då kan man åtminstone se om företaget finns registrerat...

Här på DN kan man få ännu mer fakta helt gratis....

Hifi Sat Sweden AB

Och som du läser längst ner på den sidan kan man på UC (Upplysningscentralen)--- mot en viss kostnad ---- få veta företagets kreditvärdighet m.m. (men gratis om är DN-kund)

Sen kan man begära ut noteringar/domslut från domstolar och tingsrätter eftersom de flesta av dessa är offentliga handlingar som alla har rätt att ta del av...och sen finns en hel del andra ställen man kan gå vidare för att kartlägga en speciell person om man har personnumret...

Lite hjälp i alla fall...men som sammanfattning finns det ofta inga säkra/lätta vägar att finna rätt...det handlar om ett rent detektivarbete och en hel del ringande... :)

ps...var inte med och tog fram denna fakta i just detta fall, men har tidigare jobbat mycket med detta i mitt yrke...

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 06 December 2006 - 01:38.

Postad 06 December 2006 - 07:35

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
De har en helsidesannons i senaste PC Gamer (Battlefield 2 & 2142 ftw!!!) :)

Postad 07 December 2006 - 23:45

Unregistered51bffb59
  • Unregistered51bffb59
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
o helsidesannons i nya numret av Rocky.. herregud går det att "köpa" så mycket annonser utan att betala i förskott? sanslöst.

Postad 08 December 2006 - 13:55

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Inte alls konstigt att det går att köpa annonser utan att betala i förskott. Företags rutiner för sånt här, när det gäller en förstagångs-kund, är normalt att ta kreditupplysning. På företaget. Företaget har inga kreditanmärkningar ---> OK att göra affär med dem.

Jag har aldrig stött på något företag som tar upplysningar på personerna bakom företaget när de säljer till ett företag (och tro mig, sånt här har jag kollat upp massor med gånger).

Postad 12 December 2006 - 23:39

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0
Ett läsvärt tips...läs/köp morgondagens (13 dec) nummer av Dagens Media...en av landets ledande affärstidning om Marknadsföring och Medieval....

Riktigt bra artikel om E-outlets förehavanden och fenomenet skojarföretag på Internet som även lyckas lura till sig annonsplatser värda miljoner.... :)

Arikeln toppar tidningens framsida....

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 12 December 2006 - 23:47.

Postad 15 December 2006 - 13:59

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Sidan verkar vara stängd nu...

www.e-outlet.se

Sida avstängd!

http://www.e-outlet.se/

Postad 19 December 2006 - 17:35

944t
  • 944t
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
vill inte skryta men det första jag sa när jag fick syn på annonserna i stockholm va: ###### bluff!
tänk så rätt man kan ha ibland :blink:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.