Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Shanling SDAV-2020 HI-FI?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 November 2006 - 19:22

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Postad bild

Är detta en "stand-alone" lösning, eller är det tänkt att den ska komplettera ens vanliga 2-kanalare så det blir en surroundanläggning?

4x50w är ju inte precis tillräckligt för att driva en komplett anläggning, snarare lagomt till en uppsättning surroundburkar.

Denna bild på insidan ser väldigt förtroende ingivande ut. Det var den som väckte mitt intresse för vad detta egentligen är tänkt att vara.

Hemsidan ger inte mycket information, i och med att den bara finns med på den kinesiska varianten:
http://www.shanling.com/SDAV-2020.htm

NY Sound har inte mycket mer info.
http://www.nysound.c...=shl-2610-01001

Redigerat av Kent Johansson, 29 November 2006 - 19:22.

Postad 01 December 2006 - 12:40

BorO
  • BorO
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Det är riktigt bra grej för folk som satsat mer på stereo först'rkare och vill kompletera med hembio. Enda problemet med maskinen förutom enligt några bruset, är kostnaden att få den till sverige.

Den kostar inte mycket men för dem pengarna kan man köpa en riktigt receivern med pre-out.

Blir inte lika snyggt dock.

Postad 02 December 2006 - 11:50

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Är inte transportkostnaden+tull+moms alltid ett problem när man vill ha något udda/kul?? :)

Har fått lite mer bilder (otroligt dåliga dock) från NY Sound på baksidan av apparaten. Det bekräftar vad du skriver, att det är en "kompletteringsmaskin".

Lite konstigt det där med bruset du skriver om. Ser man bilden från insidan av apparaten så ser det verkligen inte ut som en brusig budgetkonstruktion. Har du någon länk till mer info om apparaten får du gärna skicka mig den.

Tycker oxå att högtalarterminalerna var osedvanligt kassa på en så i övrigt visuellt välbyggd sak.

Bilder:
Bifogad fil  IMG0019A.jpg   205.5K   31 Antal nerladdningarBifogad fil  IMG0020A.jpg   224.34K   21 Antal nerladdningarBifogad fil  IMG0021A.jpg   151.43K   41 Antal nerladdningarchment]
Bifogad fil  IMG0022A.jpg   204.77K   17 Antal nerladdningarBifogad fil  IMG0023A.jpg   131.67K   17 Antal nerladdningar

Redigerat av Kent Johansson, 02 December 2006 - 11:51.

Postad 04 December 2006 - 19:14

BorO
  • BorO
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Har NYSound inte råd med en bättre kamera? :lol:

Jag har varit mer aktiv förut och sökte runt och kollade upp en massa kina grejer. Vet att jag har läst om antigen denna eller föregångarna om det nu har funnits några.

Någonstans läste jag om brus. NySound brukar säga om en produkt dem säljer brusar eller ej. Frågat?

Jag har en rätt OK förstärkare som jag gärna skulle vilja komplettera med en sådan Shanling. Men som jag sa innan. Ska man köpa en Shanling eller en begagnad Marantz SR-7500 (hade en sån innnan,Onkyo 703 eller nåt? Blir i princip samma pengar i slutändan.

Konstigt att GoldenAgeMusic inte har denna i sitt utbud. Dem har vissa Shanling produkter.

Vill inte ha flera feta enheter och därför skulle shanling passa mig. Verkar vara utvecklad för såna som jag.

Köper man en receiver idag får man väldigt mycket grejer för pengar :)
AutoSetup och allt det där.

Det är svårt. Som det brukar vara när det gäller HIFI och prioriteringar :)

Mvh, Boris

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.