Jag skulle även vilja fråga er om ni tror att autokalibreringen ställer en annan frekvens när högtalarna är ordentligt inspelade?
Hjälp med delningsfrekvens
Startad av
Unregisteredfe3ae68d
, Nov 29 2006 23:27
3 svar till detta ämne
Postad 29 November 2006 - 23:27
Jag nyligen införskaffat mig en ny hembioanläggning bestående av Onkyo TX-SR604E reciever och KEF KHT-2005.2 högtalarpaket. Nu behöver jag råd och hjälp med delningsfrekvensen. När jag kör med autokalibreringen så ställs frekvensen till 150Hz på centern och 200Hz på övriga 4 högtalare, subben ställs inte in av autokalibreringen. Men, när jag läser manualen till högtalarna så skriver man att man bör ställa delningen på 80Hz mellan subben och övriga högalare. Jag vet att det bästa är att lyssna själv, men den närmsta tiden har jag inte möjlighet att sitta ner i lugn och ro och laborera med inställningarna, så därför frågar jag er om råd och hjälp.
Jag skulle även vilja fråga er om ni tror att autokalibreringen ställer en annan frekvens när högtalarna är ordentligt inspelade?
Postad 30 November 2006 - 00:22
80 Hz. Högre frekvenser går att riktniningsbestämma, lägre delningsfrekvens gör att frontarna måste spela bas, slipper dom det låter de bättre i de övriga frekvenserna. I ett litet satellitsystem där man måste dela högre lönar det sig att ställa subben mellan fronthögtalarna för mer homogen ljudbild.
Kef har också specat de stalliterna till 80Hz.
Kef har också specat de stalliterna till 80Hz.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?