Vill lägga in några rader här. Har själv RF52 (tillsammans med en Marantz SR5600 och Linn K20-kablar) och kan inte alls hålla med om skrikig diskant. För övrigt har du kört endast via datorn eller har du testat med en riktig CD-spelare också Celander? Jag har X-Fi Fatal1ty och tycker det låter bra. Upplever ingen jobbig diskant eller något annat för den delen förutom att mp3-låtar sällan håller måttet rent ljudmässigt jämfört med CD. Men som alla vet uppfattar vi ju ljud olika så... Har också tinnitus (låter kanske konstigt men det är skönt att veta att man inte är ensam) så jag förstår vad du menar Celander. Jag upplever det riktigt obehagligt med otajt och minsta brölig bas (dvs en sån här bas som bara känns som ett tryck mot öronen istället för en skön takt i magen liksom. Väldigt obehagligt och börjar göra lite ont efter ett tag. Det kan förklara vad jag skriver längre ner här. Men iaf, har testat med Crystalizern på max t.o.m. (kör med den Off annars) och tycker ändå inte att det skriker om diskanten. Jaja, nog om det.
Jag är i varje fall helnöjd med mitt Klipsch-köp. Funderade lite snabbt på RF62 innan köpet men för mig är det inte värt de extra 3-tusen sek då jag har en viss budget att följa. De lägger jag hellre på en bättre framtida sub eller finare förstärkare. Lyssnade för övrigt, även om det är ett bra tag sedan, på RF10 tillsammans med, om jag kommer ihåg rätt, en Linn förstärkare och CD-spelare och de spelar ofantligt mycket större än vad man kan tro för en så pass liten högtalare. Och jag menar riktigt jäkla högt, och det utan att låta speciellt ansträngt så vitt jag kan komma ihåg. RF10 känns ändå kanske i minsta laget i vilket fall som helst, rent fysiskt t.ex.

men det säger lite om hur pass lättdrivna och rappa dom är imo.
Jag personligen har, vad jag kan se nu iaf, inget inom de närmaste minst 3 åren behov av större högtalare än RF52. Så - hade du varit mig hade du lagt dom pengarna på en finare förstärkare eller en tightare bas än planerat.
Mina 2 cent. Gör vad ni vill med dom.
Redigerat av eurodance, 17 January 2007 - 00:13.