Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hemmabiobygge

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 December 2006 - 18:51

944t
  • 944t
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej och god jul!
Jag har byggt om ett gammalt gästrum nere i källaren till kombinerat gäst och biorum. Detta har gjort att jag har fått kompromissa en del gällande inredning och väggfärg, (morsan hade mördat mig om hon kommit ner där och det va mattsvart på väggarna).

Det hela började förra året vid den här tiden när jag lyckats tjata till mig en projektor. En Sanyo Z3 blev det till slut. Sedan började det stora Tänket för att lura ut hur allt skulle få plats och liknande. Efter mycket grubblande kom jag fram till att projektorn får stå i rummet bakom biorummet. Då skulle man dels få större bild, slippa oljud från den samt underlätta kabeldragning. All annan utrustningen skulle också ställas där. Fjärrkontrollsfrågan löstes med en fjärrkontrollsförlängare från Clas Ohlson.

Man kan se det mesta av byggprocessen i galleriet.

Nu skulle jag gärna vilja ha lite synpunkter på det hela, nya bra lösningar, kommentarer eller bara ren och frän kritik ;)

Postad 16 December 2006 - 07:34

Cinemagic
  • Cinemagic
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Det är ju en bra början. Jag har betongrent i min "bio-lokal", Klart att man kan regla upp väggarna och fälla in alla kablar. Allt handlar om tid och pengar. Helt klart bättre än många andra har ;)
//J//

Postad 16 December 2006 - 08:37

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Nyfiken fråga - varför ingen "ram" på duken?

Postad 16 December 2006 - 11:06

944t
  • 944t
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Ramen ska upp så snart det finns lite tid över. Förhoppningsvis ska jag även då ha tid att göra något åt hålet för projektorn.

Postad 17 December 2006 - 11:04

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Ramen ska upp så snart det finns lite tid över. Förhoppningsvis ska jag även då ha tid att göra något åt hålet för projektorn.

<{POST_SNAPBACK}>

Har haft ett öga på ditt projekt! Och jag tycker du/ni gör ett bra jobb!

Projektor-hålet borde vara riktigt lätt åtgärdat!!
masonit eller nått spill du fått över målar du natt/matt svart och fäster inne i hålet. Annars gåt ju tyg jätte bra, då är det bara sträcka och häfta fast, om det dessutom är isolerade mellanväggar har du åstakommit lite dämpning av ljudet från 'media centralen' :wub:

Sen är det bara svart ram på utsidan, typ 5x50mm längda upp det och vinkelsåga! Rätt längd får du genom att mäta hålets kant och lägga till virkets bredd gånger två ( ex. 250+(55x2) = 250 + 110 = 360 mm ) Sen är det bara såga 45gr vinklar som gäller!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.