Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hörlurar för träning

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 December 2006 - 21:02

Hezikiel
  • Hezikiel
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Har tänkt köpa hörlurar till flickvännen i julklapp som hon kan ha till sin Ipod Nano.

Kraven är att de är snygga och att det vanliga hörlurar och inte öronpluggar. Skulle inte skada med hyfsat ljud ;)

Prisklass runt 600kr.

Någon som har tips?

Postad 30 October 2008 - 15:42

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Jag har ungefär samma kriterier som ovan. Är det ingen som kan lämna nått tips här? Har ju hänt en hel del sen ovan skrev sitt inlägg

Postad 31 October 2008 - 02:09

mape00
  • mape00
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Snygga och hyfsat ljud, NO SHIT, jag hade ju annars tänkt rekommendera riktigt fula lurar som låter dåligt.

Kan du ge exempel på vad som är "vanliga hörlurar"? Såna där små buds? Portabla, öppna lurar, typ PortaPro? Och vad är det för sorts träning, hur är det liksom relevant för valet av hörlurar? Ska luren vara stöttålig eller sitta extra hårt? Eller är hon en sån som tränar uppsminkad med märkesplagg där utseendet på lurarna är det viktiga?

Jag rekommenderar att du kollar http://www.headphone.com/ och kollar de svenska priserna genom prisjakt.

Redigerat av mape00, 31 October 2008 - 02:10.

Postad 31 October 2008 - 15:32

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Jag vet inte vad han ovan hade tänkt för pass form.
Själv har jag använt och kört Koss sporta pro, De lät bra, men muffen tålde inte svetten så bra och gick sönder relativt tidigt, så liknande är uteslutet. Sedan tyckte jag de var allmänt rangliga efter en tids användande. Själva lurplattan lossnade lätt från bygeln

Har kört nu med In ear Senheiser CX300, men de satt bra i början med, sedan ramlar de lätt ur vid löpning.

Jag skulle vilja ha några som satt bra trots löpning och styrketräning, men låter lika bra som de jag haft tidigare. Kanske nån typ av båge som senheisers sport lurar. Men jag har inte provat dem

Senheiser PMX 80 Sport II

Senheiser OMX 80 Sport II

Postad 31 October 2008 - 23:44

mape00
  • mape00
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja ha några som satt bra trots löpning och styrketräning, men låter lika bra som de jag haft tidigare. Kanske nån typ av båge som senheisers sport lurar. Men jag har inte provat dem

Jag är spontant lite skeptisk till de där budsen med båge om man ser till ljudet. Vad tror du om KSC75? De kanske skulle sitta på plats bättre än PortaPro.

Postad 01 November 2008 - 03:05

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Jag är spontant lite skeptisk till de där budsen med båge om man ser till ljudet. Vad tror du om KSC75? De kanske skulle sitta på plats bättre än PortaPro.

Nja det är ju en såndär mudd på dem, som inte fixar svett så bra. Blir äckligt och går sönder lätt

Postad 07 November 2008 - 18:21

mattias154
  • mattias154
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Har kört nu med In ear Senheiser CX300, men de satt bra i början med, sedan ramlar de lätt ur vid löpning.

Senheiser PMX 80 Sport II

Senheiser OMX 80 Sport II

Vet inte något om just de du visade men jag har kört med sennhesers tidigare modell i sportklassen. (omx70) och de har fungerat perfekt. Ramlar aldrig ur och ljudet är också bra. Borde inte vara sämre med nya modellen :)

Postad 16 November 2008 - 17:58

Niemi9999
  • Niemi9999
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Köpte Koss KSC75. Man kan inte tro att de kan kosta under 200 spänn. Bra ljud utan överdriven bas. Jag brukar inte lyssna på musik till träning så jag vet inte hur dom tål svett. Men de är så pass bra och billiga att man kan köpa flera par. Använd samma par enbart till träning och ett annat par till andra tillfällen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.