Tänkte inhandla duk och fick syn på DreamScreen WideFrame V2 DynaGrey 16:9 92" (204x115) på fyndbörsen. Ngn som sett denna live och kan rekommendera den? Den kostar ca 4500kr. Ngt annat tips på bra duk?
DreamScreen WideFrame V2 DynaGrey 16:9 92" (204x11
DreamScreen V2 WideFrame DynaGrey 16:9 92" (204x115)
(Projektordukar)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
DreamScreen V2 WideFrame DynaGrey 16:9 77" (170,5x96)
(Projektordukar)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
DreamScreen WideFrame V2 DynaGrey (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Invideo vs Dreamscreen (Grey)... (3 inlägg)
|
18 år sedan |
Bästa ramspända duken 90-100" ? (5 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 19 December 2006 - 15:55
Tänkte inhandla duk och fick syn på DreamScreen WideFrame V2 DynaGrey 16:9 92" (204x115) på fyndbörsen. Ngn som sett denna live och kan rekommendera den? Den kostar ca 4500kr. Ngt annat tips på bra duk?
Postad 19 December 2006 - 21:38
Skall bli intressant att se hur bilden blir på den med min benq 8720.
Det tråkiga är att jag ej kan testa förränmitt biorum blir färdigt
i slutet av februari.......blä för att behöva vänta.
Dr.Krill
Postad 20 December 2006 - 12:40
Hittade förresten den här länken.. Jag tror jag ska anmäla mig som testare, har mailat o hört om hur mycket rabatt man egentligen får. Får se vad de säger..
https://www.minhembi...0
mvh tobbe
p.s kanske ska ta den motoriserade varianten... har bara snedvägg att hänga ramen på, men såg iofs någon som fäst en ramspänd i små kedjor, på en snedvägg.. ngn som har ngt tips?
d.s
Redigerat av twebbas, 20 December 2006 - 15:06.
Postad 20 December 2006 - 18:34
twebbas jag mailade dem. när du fått svar om priset på vad det kostar som "testare" hör av dig då. hittar ingen info om denna duk. men att det är gain 1.0 på en grå duk måste vara bra =)
kedjor blir nog bra twebbas. om du sätter om den så den sitter stelt finns det ju risk att man kommer åt den så att den "bryts" på nåt sätt så i fritt hängande kedjor eller liknande låter bra.
1650kr sänkt priset med nu av någon anledning. alltså från 4999kr till 3349kr. men jag är fortfarande lite orolig för grå duk fast det blir ganska ljust i rummet när jag har projektorn på fast jag tätat allt från ljus pga av ljusa väggar.
/robin
Redigerat av tazzi, 20 December 2006 - 22:58.
Postad 21 December 2006 - 08:31
nej, jag har inte fått svar från fyndbörsen ännu, men det var ngn här som fått erbjudande om ca 600kr rabatt hörde jag...
Postad 21 December 2006 - 10:28
ajdå vilken miss, är ju på tok för stor. blir en "77 tum ramspänd istället. kostar original 3899kr. som testare 2800kr..
Redigerat av twebbas, 21 December 2006 - 14:29.
Postad 21 December 2006 - 14:34
Postad 21 December 2006 - 21:45
jag kollade nog fel på priset och råka se på manuell men som "testare" får man duken för 3700kr 106" ramspänd
Postad 21 December 2006 - 22:06
Finns en hel del att läsa om dessa på norska avforum.no. De ska tydligen ligga hack i häl med Adeo kvalitetsmässigt. Stämmer det är de prisvärda...
Postad 22 December 2006 - 00:20
twebbas varför för stor? hür långt ifrån sitter du?
Avståndet är inte problemet.. rummet är för litet..
Skoj att det kanske är en bra duk. Köper ju grisen i säcken här. Skoj om grisen verkligen är en gris då ju... hmm. försvann där ett tag. haha.
uppd. efter noga funderingar blev det en "92 iaf. högtalarna får lösas på annat sätt. uppdaterar tråden när jag testat duken. =)
Redigerat av twebbas, 25 December 2006 - 10:52.
Postad 06 January 2007 - 16:29
själva ramen är i ngn sorts filt-tyg. märke det när jag satte ihop allt och hade den sidan ned mot golvet. då märkes det att man har katter. hehe. hursomhelst. en "kläd-roller" senare så var den kalas igen.
det jag är lite fundersam över är att den ska vara grå. har väldigt svårt att se att den är grå i så fall. mer vit än grå tycker jag. men det blir nog bra. till skillnad från kanske andra modeller och hemmagjorda varianter, så verkar man aldrig behöva spänna om duken. det är värt en del det oxå.
hittills så.
+snygg och stilren
+väldigt lätt att montera
+håller sig sträckt jämt (efter hur konstruktionen ser ut så tror jag det iaf)
-"filt-tyg" på framsidan
-mer vit än grå (om jag inte är färgblind förstås)
får hem projektorn i nästa vecka förhoppningsvis. ska testa duken på allvar då. återkommer med mer info!
mvh tobbe
Redigerat av twebbas, 06 January 2007 - 16:30.
Postad 07 January 2007 - 00:33
Antar att det är sammet eller nåt liknande. Bara bra, absorberar överflödigt ljus (t ex orsakat av underscan/blanking)själva ramen är i ngn sorts filt-tyg.
Postad 08 January 2007 - 22:05
Jag har verkligen tvekat in i det längsta kring vilken duk jag skulle köpa men alla positiva kommentarer kring dreamscreen på avforum.no och den här tråden övertygade mig. Kan återkomma när jag fått duken och rapportera.
/Per
Postad 13 January 2007 - 22:52
Antar att det är sammet eller nåt liknande. Bara bra, absorberar överflödigt ljus (t ex orsakat av underscan/blanking)
Jo åt sammet-hållet helt klart. Får min projje på tisdag.. Ska skriva mina uppfattningar om duken här så fort jag kan. Hur den är 'in action' så att säga.
Snygg att titta på är den iaf. Men usch vad segt det är att vänta.. (vilket i-landsproblem)
Men nu kan både jag och perma ge våra åsikter på den. Kanske hjälper det någon som oxå velar.
Välkommen perma förresten.
Redigerat av twebbas, 13 January 2007 - 22:54.
Postad 15 January 2007 - 11:12
Har nu hängt upp min Dreamscreen.noDreamscreen-duk och måste säga att jag är mycket nöjd. Nu kunde jag inte köra så mycket i helgen pga storm/strömavbrott, men efter någon timmes tittande kan jag säga:
+ Enkel montering, tog väl nån halvtimme att sätta upp efter lite letande efter reglar i väggen och en hel del borrande. Kvaliten på duken och kasetten känns helt ok, upplever dukmaterielet som något tunnare än det på tex en Euroscreen diplomat, men just nu är duken i alla fall helt slät och det finns inga vågor i materialet. Kasetten ser helt ok ut i designen och blir ganska diskret i rummet (bra för WAF, wife acceptance factor). I motsats till twebbas upplevde jag duken som väldigt grå i mitt ganska ljusa rum. Blev nästan lite orolig men bilden övertygade mig...
+ Motorn är ganska tyst och verkar inte dra mycket i stand-by (0 W enligt min Clas Ohlsson mätare)
Nu det viktigaste:
+ Bilden imponerar mycket på mig! Tycker att bioupplevelsen från min Panasonic ae900 lyftes en bra bit med Dreamscreen-duken. Bra kontrast och bra stuns i färgerna i jämförelse med med min förra duk. Kollade tex. på Finding Nemo och där blev det en riktigt härlig lyster i fägerna. Jag tyckte också att de mörka partierna i filmer som Star Wars ep III och Underworld fungerade riktigt bra. Speciellt Star wars som har mycket mörka partier i kontrast till mättade färger såg riktigt bra ut. Mycket nöjd här.
Ett par negativa saker:
- Fjärrkontrollen känns verkligen billig och den i kasetten inbygda mottagaren var inte speciellt känslig. Jag fick sitta rakt framför IR-mottagaren för att den skulle fungera. Nu följde det ju med någonslags extern mottagare också, som jag inte provat, det är möjligt att den fungerar bättre.
-Världens sämsta längt på strömkablen, ca 1,5 m. Dvs den når inte ner till mina eluttag vid golvet när duken sitter monterad i takhöjd (där man vanligtvis har dukar, vem sätter en duk på ca 1,5 m höjd?) Sen är ju kabeln för lång för att ansluta till ett uttag precis vid taket om man nu har ett sånt, förstår inte hur tillverkaren tänkt här.
/Per
Postad 15 January 2007 - 21:19
De negativa aspekterna du upplevt så långt, är alltså inget som bekymrar oss som funderar på ramspänd med andra ord
Vad hade du för duk innan? Var det en Euroscreen eller (eftersom du jämför tjocklek med den)?
Postad 16 January 2007 - 12:42
Jag jämför med en gammal noname duk jag lånat från jobbet samt en kompis Euroscreen Diplomat Vit och i jämförselse med dessa upplever jag Dreamscreen materialet som bra, men kanske något tunnare än Euroscreen materialet. Nu kan det ju vara inbillning, jag har inte plockat fram skjutmåttet för att mäta eller så. Nu behöver det ju inte heller betyda att dukmaterialet skulle vara sämre bara för att det är tunnare? Bilden är i alla fall mycket bra.
En sak till: Manualen som följde med duken var inte så bra, insåg det i går när jag skulle ställa in stop-läget på duken. Det skall visst komma manualer för nedladdning på Dreamscreens hemsida vi får hoppas på att de är bättre an den som följer med.
/Per
Postad 16 January 2007 - 14:19
Nu vill vi ju se bilder! Fram med kameran Perma och visa upp skönheten
Postad 17 January 2007 - 08:48
Fyndbörsen kan även ta hem de vita dukarna (Brightwhite) på begäran. Priserna är i Norge i regel en tusenlapp billigare än de gråa syskonen. Antar att Fyndbörsen följer den trenden?
Ett par länkar:
Dreamscreens hemsida (norsk)
Norsk website - www.avshop.no
Postad 18 January 2007 - 11:28
=)
ena bilden visar baksidan och hur man fäster duken på små vita "ploppar".
håll te godo!
Bifogad fil(er)
Redigerat av twebbas, 18 January 2007 - 11:48.
Postad 18 January 2007 - 22:45
Duken utfälld:
DSC_4358.jpg 43.67K
400 Antal nerladdningarNärbild på materialet (kolla in logotypen!):
DSC_4360.jpg 113.77K
479 Antal nerladdningarFjärrkontrollen, med påklistrad logo i papper:
DSC_4372.jpg 46.19K
326 Antal nerladdningarKasetten:
DSC_4363.jpg 64.03K
311 Antal nerladdningarIn action:
DSC_4364.jpg 71.26K
560 Antal nerladdningar/Per
Redigerat av perma, 18 January 2007 - 22:45.
Postad 19 January 2007 - 09:07
Hur känns den i mekaniken...kassetten alltså?
Hur verkar duken? Sladdrig, stabil, KingPinartad?
Vad är ditt allmänna intryck om hur den funkar...låter de mycket, lättjusterad och -monterad?
EDIT: Sorry...det var ju du som redan skrivit dina intryck! Ignorera detta inlägg om du vill...
Redigerat av FinnGus, 19 January 2007 - 09:09.
Postad 19 January 2007 - 11:05
Beställde en 92 tum ramspänd, men ändrade beställningen till en 106 tum.
Hoppas jag gjort rätt... har 5 m mellan sittposition och duk.
Svårt att bestämma mig för om jag gillar en mindre, skarpare bild, eller en maffig storbild...
Sitter man på 5 m blir 92-tum lite futtigt, iallafall med en film i 1:2.35-format.
Har tejpat upp 92-tum och 106-tum med masktejp på väggen, och funderat och funderat...
Vad skulle ni välja?
Postad 19 January 2007 - 11:54
Postad 19 January 2007 - 12:07
Om det blir lite vitt på sidorna för att man inte nyttjar hela dukbredden så går det väl att sätta upp "bio draperier" på sidorna, borde ju skydda duken lite mot damm med om man har sånna fördragna då man inte använder den med. (tänkte väl mest på ramspänd då som sitter där hela tiden)
Fick själv lite tillskott i form av vinstandelar/aktier på jobbet, får se vad man gör av dom. Så lite projektor-tankar har man ju haft. (sneglat lite på Hitachi TX300 och ramspända Dreamscreen dukarna)
Redigerat av HenkeEdge, 19 January 2007 - 12:20.
Postad 19 January 2007 - 14:09
Postad 19 January 2007 - 14:54
Som sagt så känns kasetten stabil, den är verkligen gedigen i hyfsat tjock aluminium. Man fäste upp den med L-formade profiler i metall som hade en slags plastmekanism med fjäder, där man kunde klicka in duken, efter att ha skruvat upp profilerna i taket/väggen. Hela den processen var ganska väl beskriven i manualen, men när det kom till justering av stop-läget blev manualen relativt obegriplig...
Först hittade jag inte de små skruvar som man skulle skruva på, och sen skruvade jag på fel skruv och ändrade stop-läget till kasetten men tillslut lyckades jag i alla fall justera stop/änd-läget. Nu har jag ju 4.5 års teknisk utbildning så jag skyller allt på manualen och inget på mig själv
Dukmaterialet verkar som sagt helt ok, so far...Den svarta kanten och tyngden nedtill känns mer gedigen än kompisens Euroscreen. Kingpin har jag aldrig sett live så jag kan tyvärr inte jämföra dem.
Noterade i går att Ir-ögat på duken inte var så okänsligt som jag först tyckte, man var dock visst tvungen att trycka betydligt mer bestämt på fjärkontrollens knappar än vad jag är van vid från typ alla andra fjärrkontroller jag har. Jag har väl klena fingrar eller nåt.
Jag förstår fortfarande inte vad den externa ir-mottagaren skall vara bra för? Nån som vet?
/Per
Postad 19 January 2007 - 21:04
jepp. fler bilder kommer.. ska ta några imorgon.Twebbas, gärna fler foton i dagsljus!
min kamera strejkar.. tyvärr. slänger upp bilder så fort jag har möjlighet att ta några.
Redigerat av twebbas, 21 January 2007 - 16:24.
Postad 21 January 2007 - 15:26
Efter ett par kvällar med 106" projicerad på väggen, känns det som rätt val.
Nu är det bara att vänta på leveransen...
Kör med en Epson TW-700 till denna.
Postad 22 January 2007 - 16:25
Har beställt en dreamscreen 92" ramspänd dynagrey duk från Fyndbörsen som kommer imorrn. Är inne på min fjärde projektor nu en Sanyo plv-z4 och det ska bli intressant att se vad den presterar med den här duken. En kompis till mig har en Kingpin 106" ramspänd duk dock med en vassare projektor en plv-z5. Kommer att skriva en recension och ladda upp lite bilder när jag har testat den och jämfört med hans duk. Hoppas ni finner det intressant.
Mvh
Patrik
Postad 23 January 2007 - 20:18
Hej Allihop!
Fick min Dreamscreen Wideframe V2 Dynagrey 92" duk idag.
Monteringen var enkel se bara till att det är rent på golvet innan ni börjar montera ihop ramen den suger åt sig damm nåt fruktansvärt. Uppspänningen av duken var inte så svår som jag trodde bara att börja på toppen och spänna sida efter sida däremot på slutet så vart jag lite nervös vågar man ta i så hårt? Men det var inga större problem när jag var klar kollade jag att den var slät och inte vågig allt såg perfekt ut. Hade tyvär inget vattenpass hemma så jag har ställt den nu på min stereo möbel den ska sitta ca 10cm högre upp men det får vänta tills imorgon. Angående färgen på duken så syns det tydligt att den är betydligt gråare än en vanlig vit duk.Då till det viktigaste bilden kan säga att direkt jag startade upp xbox media center i 1080i så såg jag att bilden var vassare än tidigare något mörkare dock ställde om iris på projektorn från -40 som jag hade tidigare till -30 då såg det riktigt fint ut. Första filmen jag testade var Lord of the rings return of the king måste säga att både kontrasten och svärtan var klart bättre än tidigare. Film nr2 blev Starwars ep3 såg samma sak där klart bättre svärta och bättre kontrast tycker även att färgerna blev ännu bättre än tidigare. Film nr3 blev the Matrix revolutions även den filmen är rätt mörk och det blev samma sak där klart förbättrad svärta och kontrast. Sista filmen blev Ice Age 2 och kan bekräfta att snön fortfarande är vit!
Kan inget annat än rekomendera denna duk den är värd varenda krona känns välbyggd och att den är klädd i sammet gör att man inte behöver justera bilden helt perfekt det syns inte om man kör bilden i lite overscan. Ska det vara nåt negativt så är det enda jag kan tänka mig är att sammet drar åt sig en hel del damm men det är ju enkelt ordnat;) Kan ta lite bilder när jag har hängt upp den senare i veckan kanske har jag nåt mer att tillägga då.
Mvh
Patrik
Postad 28 January 2007 - 14:06
Mini Recension
Hej Allihop!
Fick min Dreamscreen Wideframe V2 Dynagrey 92" duk idag.
Monteringen var enkel se bara till att det är rent på golvet innan ni börjar montera ihop ramen den suger åt sig damm nåt fruktansvärt. Uppspänningen av duken var inte så svår som jag trodde bara att börja på toppen och spänna sida efter sida däremot på slutet så vart jag lite nervös vågar man ta i så hårt? Men det var inga större problem när jag var klar kollade jag att den var slät och inte vågig allt såg perfekt ut. Hade tyvär inget vattenpass hemma så jag har ställt den nu på min stereo möbel den ska sitta ca 10cm högre upp men det får vänta tills imorgon. Angående färgen på duken så syns det tydligt att den är betydligt gråare än en vanlig vit duk.Då till det viktigaste bilden kan säga att direkt jag startade upp xbox media center i 1080i så såg jag att bilden var vassare än tidigare något mörkare dock ställde om iris på projektorn från -40 som jag hade tidigare till -30 då såg det riktigt fint ut. Första filmen jag testade var Lord of the rings return of the king måste säga att både kontrasten och svärtan var klart bättre än tidigare. Film nr2 blev Starwars ep3 såg samma sak där klart bättre svärta och bättre kontrast tycker även att färgerna blev ännu bättre än tidigare. Film nr3 blev the Matrix revolutions även den filmen är rätt mörk och det blev samma sak där klart förbättrad svärta och kontrast. Sista filmen blev Ice Age 2 och kan bekräfta att snön fortfarande är vit!
Kan inget annat än rekomendera denna duk den är värd varenda krona känns välbyggd och att den är klädd i sammet gör att man inte behöver justera bilden helt perfekt det syns inte om man kör bilden i lite overscan. Ska det vara nåt negativt så är det enda jag kan tänka mig är att sammet drar åt sig en hel del damm men det är ju enkelt ordnat;) Kan ta lite bilder när jag har hängt upp den senare i veckan kanske har jag nåt mer att tillägga då.
Mvh
Patrik
du menar den duken för 4500:- ungefär va?
fattar inte riktigt en sak, priskillnaden mellan ramspänt och med kassett, vad jag kan se så är det samma dukmaterial men.. den ramspända kostar typ 2000 mer. Står nåt om wideframe på dom ramspända men det är fortfarande V2.. vad menas? Nån som vet hur det egentligen ligger till?
Postad 29 January 2007 - 18:27
Funderar på denna duk i ramspänd version. Behöver dock hänga den helt fritt. Dessutom montera någon form av platta på baksidan för att där skapa en miljöbild.
Så frågan är om ramen är i metall eller trä som är tillräckligt stabil för att kunna hängas, samt att det skall fungera att montera en skiva på baksidan...
Postad 30 January 2007 - 14:12
Grå projektorduk med högkvalité yta utan struktur. Har en högkvalitativ vinklad aluminumram klädd i svart sammet.
Från hemsidan.Svart högkvalitativ vinklad aluminumram på 80 mm (Wideframe)
http://www.fyndborse...33;Prodnr=11844
Postad 30 January 2007 - 20:11
Paketet
Duken levereras i ett väl skyddande emballage.
Montering
Monteringen var enkel, en stabil aluminium-ram monteras först ihop. Det är endast en skruv i varje hörn men tack vare en styrpinne i varje hörn så blir konstruktionen stabil. Tänk bara på att var försiktig när du börjar skruva. Det är aluminium gängor så var säker på att du kommer rätt från början, annars kan du lätt förstöra gängorna. När detta är gjort så spänns duken upp på baksidan. Först för man in metallstavar i veck runt alla fyra sidorna på duken. Dessa stänger används sedan för att spänna duken över ”plastknoppar” som sitter i aluminium-ramen. Denna sinnrika konstruktion gör att duken blir mycket bra spänd utan några större svårigheter. Ett par små veck i kanten rättades lätt till.
Duken hänger på väggen med fyra små konsoler, två uppe och två nere. Var noga så att allt kommer i våg och sedan är det bara att hänga upp duken. Skruva fast två skruvar i varje konsol och sedan sitter duken på plats.
Materiel
En aluminium-ram som är klädd med svart matt sammet. Duken känns som något plastigt, väldigt elastiskt, jag fick ta i ordentligt när jag spände fast duken i ramen.
Konstruktion
Hela konstruktionen känns gedigen och lättmonterad. Ramen är mycket stabil och samtidigt lätt.
Bilden
Jag har tidigare haft en manuell rullgardins duk som aldrig gick att få helt slät. Det var smidigt att kunna rulla upp den, men bilden blev lidande. Den nya ramspända duken gav mig ett otroligt lyft ren bildmässigt. Jag kör fortfarande på min gamla Sanyo PLV-Z2 och hade mer eller mindre bestämt mig för att uppgradera. Fast efter att ha monterat upp denna duk så kan jag nog vänta lite till, det var en sådan stor skillnad på bilden.
Slutsats
Jag är mycket nöjd med mitt köp så här långt, duken känns mycket gedigen och kvalitén över lag känns mycket bra.
Fredrik
Postad 01 February 2007 - 17:28
Hej på er. En fråga.
Funderar på denna duk i ramspänd version. Behöver dock hänga den helt fritt. Dessutom montera någon form av platta på baksidan för att där skapa en miljöbild.
Så frågan är om ramen är i metall eller trä som är tillräckligt stabil för att kunna hängas, samt att det skall fungera att montera en skiva på baksidan...
jag har nu hängt upp min duk i kedjor. funkar kalas.. bilder kommer.
Postad 03 February 2007 - 10:29
Postad 04 February 2007 - 19:34
Fick min 92" motordrivna duk i fredags. Dock hade posten skadat paketet, så att batterierna var buckliga samt att fjärrens "Upp" knapp var trasig. Mikrobrytaren var konstant nertryckt. Nu kan jag inte ens testa och köra ner eller upp duken eftersom det inte finns nån manuell matning på den. Den finns inte inlagd på Logitech's hemsida heller. Har en Harmony 885. Nån som har en Harmony fjärr och kan programera den och skicka upp det till databasen så vore jag glad. Eller ifall nån har nånt annat tips hur jag skall kunna lösa det. Annars var den väldigt enkel installation. Dock står det inget om hur man spänner den eller hur man får den att "lära" sig hur långt den skall gå ner
Tråkigt att höra.. hoppas det löser sig iaf
Postad 13 February 2007 - 09:25
Det är ju olika utseende på bilderna på fyndbörsens hemsida...
Postad 13 February 2007 - 22:15
edit-> försenad.. suck. men så fort jag kan så..
Redigerat av twebbas, 19 February 2007 - 19:33.
Postad 23 February 2007 - 20:11
Först hittade jag inte de små skruvar som man skulle skruva på, och sen skruvade jag på fel skruv och ändrade stop-läget till kasetten men tillslut lyckades jag i alla fall justera stop/änd-läget. Nu har jag ju 4.5 års teknisk utbildning så jag skyller allt på manualen och inget på mig själv
![]()
Du som lyckats ställa stopläget kan väl skriva ner en utförlig beskrivning här för oss utan teknisk utbildning i ryggen
Har för övrigt just sett min första film i nybyggda vardagsrumsbion och jag är mycket nöjd med duken, jag har ett långt ifrån optimalt rum men det såg riktigt riktigt bra ut från min Samsung SP-H710AE på denna duk.
Postad 25 February 2007 - 19:38
Stopläget...Hur var det nu? Det sitter en vit plastplupp (se pil) till höger om den lilla plattan som innehåller bla. uttaget för extern IR. Lossa den och kika in i hålet, så ser du förhoppningsvis de två små vita plastskruvarna som är til lför att justera lägena. Om jag nu minns rätt så justerar den som är längst in mot väggen, a, "upp"-läget och den som är ut mot rummet, b, stop-läget. Jag tror att tanken är att du skall komma åt stop-lägesskruven genom hålet där du tog bort plastpluggen och skruva med den medföljande plastskruvmejseln. (Nu var min duk inte speciellt bra centrerad över hålet så jag fick lirka lite) Sneglar du in i hålet ser du dessutom plus och minus tecken som visar åt vilket håll du skall skruva. Försökte ta en bild på skruvarna men det visade sig vara ganska svårt så jag kan inte hjälpa dig mer där, men jag tror du hittar dem om du kikar.
Så du trycker helt enkelt ned duken, drar ut sladden och skruvar, stoppar i sladden igen och testar att köra duken för att se om du ändrat något. Ta det försiktigt och skruva bara ett halvt varv i taget så märker du att skruvar åt rätt håll och på rätt skruv, själv råkade jag ändra upp-läget lite innan jag upptäckte att jag skruvade på fel skruv. Jag har för mig att jag bara behövde skruva 2 varv eller så för att justera mitt stopläget ca 10 cm, så skruvarna är ganska känsliga.
Hoppas det hjälper dig lite i alla fall.
/Per
Bifogad fil(er)
Redigerat av perma, 25 February 2007 - 19:40.
Postad 25 February 2007 - 20:18
Nu är duken perfekt inställd i båda lägen iaf
Tack så mycket perma för detta.
Postad 11 March 2007 - 14:31
Någon som provat Dreamscreen Dynagrey och Hitachi TX-300 tillsammans? Blir den kombon som jag kommer att köra.
Postad 14 March 2007 - 22:05
Någon som provat Dreamscreen Dynagrey och Hitachi TX-300 tillsammans?
Har själv en infocus IN72.. din projje är ju hästlängder bättre. Tror det kommer bli en dödlig kombination. Helt klart. Lycka till! Skulle själv köpa en tx-300. Men det blev fattigmans in72. Fast jag är helnöjd iaf...
Ska slänga upp lite bilder snart. (jag vet jag har lovat o lovat)
Fick ju ny kamera. Tror ni den funkade? Nope. Tror ni min dator havererade och jag har varit datorlös i snart 3 veckor o inte kunnat följa tråden? Jepp jepp.
Garantiärenden tar ju en evighets evighet.. men men. Den som väntar på ngt..
tjoo
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
DreamScreen WideFrame V2 DynaGrey
2 bilder
21 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?