Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Marantz - PM-17MKII KI Modified

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 December 2006 - 16:31

FLACfighter
  • FLACfighter
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Nyligen investerat i denna stärkare som ett första riktigt insteg i Hi-Fi världen.
http://www.marantz.c...d=2404&type=amp

Efter att har promenerat runt i lite butiker och provlyssnat lite utrustning. Marantzen verkligen fick föll valet på Marantzen vars klang i ljudet var makalöst, därav mitt val.

Nu som nästa steg känns det självklart att investera i ett par högtalare som steg 2.

Min tanke är Golvmodell (inte ett minus om det är sådana som kan stå ngt närmare väggen än klassiska golvisar) och får ligga i prisklassen upp till 20 loppor.

Är det någon som har ngn erfarenhet av denna fina stärkare och högtalare som skulle kunna lira maximalt med denna?

Postad 19 December 2006 - 20:38

peter_gbg
  • peter_gbg
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Mitt tips till dig är att lyssna runt på lite olika märken. Vet inte vad du lyssnar på för musik eller vad du har för ljudideal men vill du ha en bra allround-högtalare för pop, rock och songwriter rekommenderar jag Monitor Audio GS20. Har de själv och inte ångrat köpet en microsekund!

/Peter

Postad 20 December 2006 - 09:59

FLACfighter
  • FLACfighter
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ja det är väl knappast det som underlättar saken.

JAg har en rätt bred musiksmak som innefattar hela resan från renodlad techno till vivaldi till dave Matthews Band och Rammstein =)

Men jag kan tänka mig att trada bort basdelen en smula för att så småningom investera i en aktiv sub som kan kompensera och förbättra detta.

Är det möjligen en rimlig väg att gå?

Har inte varit och provlyssnat riktigt än, men funderar på dessa Naim Ariva högtalare. De trivs tydligen något närmare väggen än många andra golvhögtalare. Någon som har erfarenhet av dessa och kan säga buh eller bäh?

Postad 20 December 2006 - 16:20

BorO
  • BorO
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
En riktigt bra högtalare är Compact XZ-1.

Ganska små, extremt snygga och extremt bra
Tycker jag i alla fall :rolleyes:

Grymm bas!
Mycket högtalare för pengarna.

Annars kanske Compact M-900 som säljs nu på hifitrade kan vara något.
Ska låta väldigt bra med grym tryck! :lol:

Postad 21 December 2006 - 14:58

DorreN
  • DorreN
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag har en Marantz PM-17 mkII KI och valt Monitor Audio GR 60 som högtalare. Jag är helnöjd.
Körde med Monitor Audio GR 10 (stativarna) innan, även dom lät enormt bra men det blev stor skillnad när jag bytte till GR 60, ******** vilket drag. =)

Så jag tycker du ska köra stenhårt på Monitor Audio.

Lycka till! =)

Postad 21 December 2006 - 15:42

LillenKillen
  • LillenKillen
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
jag kan tyvärr inte hjälpa dig!, men jag måste erkänna att jag är djupt avundsjuk på din fin-fina förstärkare!! Mycket fint köp!!

Grattis!!

MVH
Marcus

Postad 21 December 2006 - 18:38

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0
Jag slår ett slag för Audiovector Mi3 Super. Grymt välljudande högtalare som är värda en provlyssning. :unsure:

Postad 04 January 2007 - 11:52

FLACfighter
  • FLACfighter
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Kan nu informera om att det slutade med Monitor Audio GR 20. Kändes mkt bra. Testade innan DynAudio bla och det var riktigt illa till denna stärkare

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.