Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Seriösa bildfel på min nya lcd- tv

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Atec AV320W (TV) 0 7.666666 (2) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 19 December 2006 - 23:46

johnbull
  • johnbull
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Jag har problem med att det är gröna prickar som flimmrar över bilden via komponent kabel från min dvd. Jag kan utesluta kabeln för att jag har kört den utan problem mot min projektor innan
Har även problem med att det blir fält med ränder/streck i filmer när jag kör med vga kabel, de uppstår i bakgrunden på filmerna.
Det är samma i windows miljö om man har två fönster och de överlappar varandra då blir det lila ränder på det fönster som ligger underst. Här kör jag med samma kabel som jag har till min flatskärm.
Har testat att sänka upplösningen och pillat emd hz hit och dit utan resultat. Snälla ge mig julfrid
SOS

Postad 20 December 2006 - 14:12

johnbull
  • johnbull
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Kolla mitt galleri för bild på fenomenet

Postad 20 December 2006 - 21:46

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Nu har jag kollat på din bild en liten stund. Vad är problemet? Jag ser inte det. Det kan ju tänkas att det inte syns så bra på en så lågupplöst bild.

Postad 20 December 2006 - 23:28

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0

Kolla mitt galleri för bild på fenomenet

Tycker att bilden endast ser ut som en skärmdump/"print screen" från datorn. Ett foto hade varit att föredra :rolleyes:

Postad 20 December 2006 - 23:44

Gokster
  • Gokster
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
testa å dra ner på ljusstyrkan.

Postad 21 December 2006 - 01:35

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Har sett betydligt värre. Vad är det för skärm?

Postad 21 December 2006 - 10:52

johnbull
  • johnbull
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Skärmen är en Atec 320W
Bilden är en skärmdump och de skumma ränderna som ligger horisontellt och ser lite lila ut uppstår i fält här och där i filmer och det kan inte vara meningen att det ska va så oavsett hur billig skärmen är. Det är inga såna fel på vanlig tv eller via komposit.
EDIT: Felet på den bilden syns ju ju givetvis bara på min tv...dumt av mig att lägga in en skärmdump.
Top en bild med digitalkameran nu och det syns där vad jag menar

Redigerat av johnbull, 21 December 2006 - 11:04.

Postad 21 December 2006 - 20:44

johnbull
  • johnbull
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Ingen som har nån ide om vad som ger de ränderna som uppstår på bilderna i mitt galleri?
Den ena är en screenchot och den andra är en bild tagen av bilden som jag ser den, blir en liten skillnad

Postad 21 December 2006 - 20:48

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Förflyttar sig de där lila ränderna? Prova en annan, bättre kabel.

Postad 21 December 2006 - 21:13

johnbull
  • johnbull
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
de liksom flimmrar fast på samma ställe, i film så uppstår de på olika ställen men bara i mörkare färger i bakgrunden och i anslutning till kanter osv.

Postad 22 December 2006 - 01:46

greggit
  • greggit
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Hej ...hm jag har liknande problem på min dator o jag misstänker att det är din grafikkort som inte håller måttet...jag upplever nästan samma sak fast på min 19 tums dator skärm o jag har gjort allt man kan utom att byta grafikkort (ominstalation annan hårddisk bytat interna kablar o dvi kablar) samma sak hela tiden just sån flimmer fast på olika delar av skärmen o oregelbundet, det jag har kvar o kolla är att byta grafikkortet helt enkelt men kan inte säga säkert om det kommer o fungera...testa det ifall du har en extra o byta den hjälper inte detta så kanske det finns nån som kan hjälpa dig, i så fall hade jag oxå behövt det...lycka till

Postad 22 December 2006 - 12:05

Unregisterede6cfb3f9
  • Unregisterede6cfb3f9
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Kolla igenom alla inställningar samt prova byt kabeln, även fast den funkar med andra skärmar så är det värt ett försök.

Postad 22 December 2006 - 14:16

johnbull
  • johnbull
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Det är en laptop så att byta grafikkort är uteslutet det är ett Geforce 7300 med 128Mb eget minne plus 128mb extra som det snor från internminnet så det borde grejja det tycker jag. Har kört dualwiev och cloning med min 19" lcd skärm utan problem och den piskar på. Ska köpa en ny vga kabel för saken skull och testa.
Löste iaf problemet inatt med de gröna prickarna jag fick från min inspelningsbara dvd, de försvann när jag avaktiverade progressive scan i dvdspelarens meny.
Ska testa att låna hem polarens laptop med dvi ut så får vi se om det är ngn skillnad där också

Postad 29 December 2006 - 12:13

savio
  • savio
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0

Det är en laptop så att byta grafikkort är uteslutet det är ett Geforce 7300 med 128Mb eget minne plus 128mb extra som det snor från internminnet så det borde grejja det tycker jag. Har kört dualwiev och cloning med min 19" lcd skärm utan problem och den piskar på. Ska köpa en ny vga kabel för saken skull och testa.
Löste iaf problemet inatt med de gröna prickarna jag fick från min inspelningsbara dvd, de försvann när jag avaktiverade progressive scan i dvdspelarens meny.
Ska testa att låna hem polarens laptop med dvi ut så får vi se om det är ngn skillnad där också

<{POST_SNAPBACK}>

Hur gick det sen när du körde med polarens DVI då?

Postad 02 January 2007 - 16:04

johnbull
  • johnbull
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Nu har jag kommit tillbaka hem efter jul och nyårssfirande.
Har fortfarande inte testat med dator via dvi förutom en adapter från vga och då fick den ingen signal alls. Ska inhandla en komponentkabel till xboxen nu också så jag får se om den kan ta progressiva signaler som den påstår sig kunna. För att från min dvd får jag gröna prickar på svarta ytor om jag skickar med progressiv signal.

Postad 02 January 2007 - 16:51

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Nu har jag kommit tillbaka hem efter jul och nyårssfirande.
Har fortfarande inte testat med dator via dvi förutom en adapter från vga och då fick den ingen signal alls. Ska inhandla en komponentkabel till xboxen nu också så jag får se om den kan ta progressiva signaler som den påstår sig kunna. För att från min dvd får jag gröna prickar på svarta ytor om jag skickar med progressiv signal.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror oxå det är ditt grafikkort som inte riktigt orkar med...

Måste få fråga om det är några problem att skicka bild på datorns skrivbord till LCDn....?

Jag fick lov att byta mitt grafikkort t o m på min stationära dator till ett Geforce med egen strömförsörjning (som är mkt kraftigare än ditt inbyggda) för att det skulle funka smärtfritt att skicka film/rörlig bild till min större plasma.

Mvh JB

Postad 03 January 2007 - 00:56

johnbull
  • johnbull
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Jo jag har väl börjat inse att det är det eller kabeln. Det funkar felfritt att tex spela unreal tournament 2004 som visas på både laptopen och min 19" lcd skärm, och jag testade nu att köra en film på laptopens skärm och en annan på lcdtvn och de flöt på fint båda två, det var två xvid jag testade med, skillnaden var att jag fick de skumma lila ränderna på tvn men inte på datorn. Testade att flytta filmen i VLC medans den var igång och den gick från att ha de där felen till att inte ha det när fönstret kom in på datorn... Snälla hjälp mig

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.