Redigerat av hanse1, 21 December 2006 - 22:37.
Postad 21 December 2006 - 22:36
Har nu provat alla tänkbara varianter men får inte ut DTS-ljud. Dolby digital fungerar dock. Kör en HTPC med Vista Mediacenter 32bit. Har ni andra fått det att funka?
Postad 21 December 2006 - 22:48
vad har du som uppsplelare? har du nått codec pak installerat?
kör x-fi fatality själv å kan köra ut DD å DTS ljud till receivern.
mvh worfarn
mitt första inlägg, så stolt
kör x-fi fatality själv å kan köra ut DD å DTS ljud till receivern.
mvh worfarn
mitt första inlägg, så stolt
Postad 22 December 2006 - 07:38
Jag har provat både Nvidia Pure video decoder och Power DVD utan resultat. När jag körde XP MCE vet jag att när ljuddecodern kopplade upp så dök en Creativelogga upp längst ned till vänster på bildskärmen en kort stund där det stod vilket ljudformat som var inkopplat. Frågan är om problemet kommer att försvinna när Creative släpper en ny programvara vilket verkar ta tid. Betaversionen släpptes 10 november.
Postad 22 December 2006 - 10:44
Har du ändrat i ljud inställningarna för powerdvd/purevideo att ljudet ska gå via spdif, samt i creatives inställningar någonstans att du har en extern decoder, hoppas att jag inte har missuppfattat nånting, men jag antar att du har en receiver med dd/dts ?
När jag kör dd/dts material så ploppar loggan upp som hastigast å säger "dolbydigital bitstream" ,och så klart "dts bitstream"
kör förövrigt med en äldre creative drivrutin, för den senaste som jag tog ner har en bugg, den "glömmer" att man kör digital io.
denna kör jag SBXF_PCDRV_LB_2_09_0001.exe
mvh worfarn
När jag kör dd/dts material så ploppar loggan upp som hastigast å säger "dolbydigital bitstream" ,och så klart "dts bitstream"
kör förövrigt med en äldre creative drivrutin, för den senaste som jag tog ner har en bugg, den "glömmer" att man kör digital io.
denna kör jag SBXF_PCDRV_LB_2_09_0001.exe
mvh worfarn
Redigerat av Worfarn, 22 December 2006 - 10:46.
Postad 23 December 2006 - 09:46
Jag har ändrat i PowerDVD. Tyvärr hittade jag inte någon inställningsmöjlighet i Nvidia. Det brukar ju kunna gå när loggan dyker på i startfältet när en film spelas. Tyvärr finns ingen så jag provade att avinstallera Nvidia men det blev ingen skillnad, inget DTS-ljud
Postad 26 December 2006 - 10:23
Jag får inte heller ut DTS ljud med PowerDVD, så jag använder VLC spelaren istället...(=gratis)
//Fella
//Fella
Postad 27 December 2006 - 18:48
Nu fungerar DTS via SPDF genom att jag valde digital överföring i Vista MCE setup.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
15 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?