Jag bor i en hyresrätt och jag tror inte man får lägga nytt kakel själv eftersom det är krav på att det ska vara vattentätt osv. Men att måla över kaklet borde inte vara några problem eller?
Postad 25 December 2006 - 22:34
Jag börjar bli trött på kaklet i mitt badrum. Jag undrar nu om det går att måla över kaklet? Jag hade tänkt mig att måla i vitt isf så att det inte ser konstigt ut med fogarna. Jag hade alltså tänkt måla rakt över fogar och gammalt kakel.
Jag bor i en hyresrätt och jag tror inte man får lägga nytt kakel själv eftersom det är krav på att det ska vara vattentätt osv. Men att måla över kaklet borde inte vara några problem eller?
Postad 26 December 2006 - 01:28
Finns väl annars "klistermärken" i lagom storlek(eller så får man klippa till själv) för kakelplattorna att sätta upp i valfrig färg, vet att jag har sett något inredning/homestyling-program som gjorde så för att på ett billigt vis göra om kakelmönstret i badrummet.
Tveksam om det blir bra att måla direkt på kaklet...?
Tveksam om det blir bra att måla direkt på kaklet...?
Postad 26 December 2006 - 10:47
Jag (vi) målade över kaklet i vårt kök då vi inte orkade eller ville lägga pengar på att kakla om. Kaklet var brun/beige från början och efter tre strykningar var det rött i stället. Egentligen ska man använda speciell dyr (typ två-komponents) färg när man målar, men vi fick ett hemligt tips av killen i färgbutiken. Man kan använda vanlig vattenbaserad lackfärg. Men man måste gnida med slippapper innan för att färgen ska fästa bättre.
Vet inte hur det här funkar i ett badrum, men i vårt kök har det funkat bra i 1,5 år. Men man får vara lite försiktig med knivar och så. Det har faktiskt hållt bättre än förväntan. Trodde först att det skulle se knasigt ut iom att man målar fogarna också, men det blev faktiskt riktigt coolt.
Jag ska posta bilder. Men hinner inte nu.
Vet inte hur det här funkar i ett badrum, men i vårt kök har det funkat bra i 1,5 år. Men man får vara lite försiktig med knivar och så. Det har faktiskt hållt bättre än förväntan. Trodde först att det skulle se knasigt ut iom att man målar fogarna också, men det blev faktiskt riktigt coolt.
Jag ska posta bilder. Men hinner inte nu.
Postad 26 December 2006 - 11:01
ja lägg gärna upp bilder.
Jag har svårt att se att klistermärkena skulle bli bra.. men jag kan ju ha fel.
Bättre än som det är nu skulle det garanterat bli iaf.
Om man kan måla rakt över så kommer jag nog göra det istället.. Nån mer som gjort samma sak?
Jag har svårt att se att klistermärkena skulle bli bra.. men jag kan ju ha fel.
Bättre än som det är nu skulle det garanterat bli iaf.
Om man kan måla rakt över så kommer jag nog göra det istället.. Nån mer som gjort samma sak?
Postad 26 December 2006 - 14:05
Jag har använt "klistermärken" för att göra mitt tjusiga rosa kakel på toaletten svart. Funkar alldeles utmärkt. Lite pillande för att det ska bli rakt samt för att slippa luftbubblor. Men med lite tålamod så blir resultatet alldeles utmärkt.
Tror inte någon skulle kunna gissa att det bara är täckplast och inte riktigt kakel.
Tror inte någon skulle kunna gissa att det bara är täckplast och inte riktigt kakel.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
333 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?