Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

AVANTASIA är tillbaka!

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 January 2007 - 16:02

WereWolf
  • WereWolf
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Citat från http://www.tobiassammet.com/.

We have just received the following statement from Tobias Sammet:

"I've heard rumors going around and - yes - they're true. Quite some time ago I've started working on another Avantasia adventure! Again it's going to be a conceptual album with different musicians and singers. More about it from now on at this site www.avantasia.net. You ask why I am doing it? Because I can! Because I am dying to go for it! And because the time has come that I feel ready and strong enough to start something big, bombastic and monumental again! Believe me: you won't find any other man on the face of the earth who has got more work and stress right now - and who's yet as happy as I am. It's so exciting to see another dream of mine take shape. I wish you a successful year 2007 and - most important - I wish you happiness, health and a lot of good sex!"

Hur härlig är inte denna nyhet?! :D

Postad 02 January 2007 - 16:42

Unregisteredfe65247c
  • Unregisteredfe65247c
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Hur härlig är inte denna nyhet?! :D

Förmodligen hur härlig som helst för ett AVANTASIA-fan! Men jag tycker nog fortfarande att det bästa "Tobbe" gjort är Vain Glory Opera (med EDGUY) från 1998.

Postad 02 January 2007 - 18:16

Schumi
  • Schumi
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Låter underbart i mina öron. :D

Postad 03 January 2007 - 02:09

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Det låter hur bra som helst :rolleyes: :rolleyes:

Postad 07 January 2007 - 00:34

sky one
  • sky one
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Kul men blev lite besviken på Avantasia 2 , men ska helt klart lyssna på 3:an .
Såg Edguy live 2006 , grymt live band .

Postad 07 January 2007 - 12:40

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
ooootroligt trevligt beslut!!!!!!!! :) :blink: :D

Postad 22 October 2007 - 15:18

Schumi
  • Schumi
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Avantasia - Lost in space är första låten ut med Avantasia(Vol 3)

Blev fruktanssvärt besviken på denna låt från nya skivan(skivorna) Jag hade väntat mig lite mer ös än denna pop-rock låt. :)

Men jag tror och hoppas att dom andra låtarna låter annorlunda än Lost in space.

Smakprov på Avantasia - Lost in space har du HÄR

Redigerat av Schumi, 22 October 2007 - 15:19.

Postad 22 October 2007 - 19:25

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Tankat hem.. ska lyssna efter halmstad-DIF e färdigspelad :D

edit: glömde lyssna på den igår kväll.. ska lyssna efter jobbet.

Redigerat av Majorglenn, 23 October 2007 - 11:08.

Postad 23 October 2007 - 12:14

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0
Tja helt kasst är det ju inte..
Men det låter ju inte alls som "Avantasia"?
Låter mer som en "vanlig" soloskiva av en hårdrockssångare som vill göra lite mer kommersiell musik.

Men vi ska nog inte dra för stora slutsatsera av detta, vänta bara till dom drar igång med Jörn Lande ;)

Tillägg:

Jepp, allt blir så mkt grymmare med den "elake" Jörn, slut-mesat på sången :D

Men... jag håller nog nere förväntningarna på denna release tror jag...

Tillägg nr 2:
Har lyssnat lite på Lost in space-klippet på Sammets hemsida samt på mp3:an som var radioversion (shumis länk) och jag tycker det är lite skillnad på attityden och spelandet. bla så markerar gitarrerna ett synkop på ett sätt som inte görs på radioversionen. Mao. jag tror vi kan vänta oss liiite mer agressivitet och attityd än på radioversionen.

Tillägg nr 3:
Öhh.. fattar ingenting av detta längre... "Lost in space 1 & 2" är det 2 st singlar (dubbelsingel med 2-6 låtar) med material som inte kommer på det "riktiga" Avantasia albumet som vad jag kan förstå heter "Scarecrow"?
Någon som har mer info? :)

Tillägg nr 4: (börjar bli tjatig?)
Så här ligger det tydligen till: The full story album "The Scarecrow" will be released at end of January next year.
Dvs Lost in space 1 & 2 och Scarecrow är inte samma sak, utan just en/två singlar med olika extramaterial? Det riktiga Avantasia-albumet Scarecrow kommer nästa år.

Redigerat av Unregistered0c078b54, 23 October 2007 - 12:50.

Postad 23 October 2007 - 13:43

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
hmmm.. d låter inte som Avantasia.. Den här låten skulle kanske passa in om Sammett skulle släppa en solo platta nångång. För det är inte dåligt, bara inte Avantasia.

Postad 17 November 2007 - 17:03

Schumi
  • Schumi
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Har nu lyssnat på Avantasia - Lost in Space Part 1 och Part 2 med 6 låtar på vardera skiva. Det låter ungefär som förväntat. Sammet och Co gör jobbet riktigt bra med vissa mindre bra dippar på skivorna(Typ ABBA covern kanske inte var någon höjdare.) Men det finns ena riktigt bra guldkorn med. ;)

Jag ger 4.0/5

Postad 20 November 2007 - 16:27

Schumi
  • Schumi
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Intressant intervju med Tobias Sammet HÄR

Postad 08 January 2008 - 22:57

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

• 918 inlägg
  • 0
Dags för ytterligare ett album från detta underbarn.

The Scarecrow

Postad bild

Intervju med Tobias Sammet.

Jag längtar till release iaf! ;)

Redigerat av Mieron, 12 January 2008 - 15:09.

Postad 10 January 2008 - 10:25

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0
Har nu även jag lyssnat på Lost in space part I och II, men måste säga att jag inte är så imponerad. Känns ganska precis för vad det förmodligen är, låtar som inte var tillräckligt bra för att hamna på det "riktiga" albumet. Låter dessutom inte särskilt mkt "avantasia" som vi är vana, mer som bara vanliga låtar, ingen rockopera längre.
Tycker t.o.m att Jorn Lande börjar bli sliten i stämbanden och inte imponerar längre. Men visst är några låtar bra, och även jag ser fram emot fullängdaren som kanske ändå blir vad vi alla hoppas på?

Mitt betyg på dessa EP? 3.5 av 5 möjliga.

Redigerat av Unregistered0c078b54, 10 January 2008 - 14:47.

Postad 13 January 2008 - 00:03

Schumi
  • Schumi
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Har nu lyssnat genom nya Avantasia - The Scarecrow. Stundtals väldigt Edguy men jag tycker skivan är riktigt riktigt bra.

Jag ger 4.1/5

Avantasia - Devil in the Belfry är ett smakprov från nya skivan.

Redigerat av Schumi, 14 January 2008 - 16:00.

Postad 15 January 2008 - 11:19

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Har nu lyssnat igenom plattan jag med... måste säga att jag blev positivt överraskad me tanke på hur eperna lät. Men det är fortfarande inte samma klass som dom 2 första å då framför allt den andra som är helt outstanding!

Postad 15 January 2008 - 17:57

WhiteTiger
  • WhiteTiger
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jorå de två första skivorna är nära oslagbara men jag tycker om de nya skivorna också, dock krävdes det lite lyssning för att vänja sig vid den nya stilen.

Har längtat på detta enda sedan jag fick reda på att det INTE skulle komma yttligare skivor, blev riktigt besviken då eftersom de som släppt var så bra.

Men nu är Avantasia tillbaka :), för den här gången.

Postad 15 January 2008 - 19:56

RobK
  • RobK
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Avantasia - The Scarecrow ÄR BLAND DET BÄTTRE/INTRESSANTARE SOM HAR SLÄPPTS PÅ LÄNGE.

Postad 16 January 2008 - 11:41

WhiteTiger
  • WhiteTiger
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Avantasia - The Scarecrow ÄR BLAND DET BÄTTRE/INTRESSANTARE SOM HAR SLÄPPTS PÅ LÄNGE.

Släppts och släppts skivan kommer ju "Officiellt" först den 25 :)

Postad 17 January 2008 - 08:08

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0
Har också lyckts få mig en förhandslyssning och fullängdaren är mkt bra, tror dessutom att den växer ju mer man lyssnar. Hittills en klar 4:a av fem (blir säkert högre efter några lyssningar, misstänker en 5:a) Tycker även att singlarna också har vuxit efter några lyssningar.
Har inga särskilda synpunkter på musikutvecklingen sen dom förra Avantasiaplattorna, det gör mig inget att den har utvecklats lite åt något håll, dock tycker jag att dom gamla Avantasia-plattorna var lite bättre sångmässigt, framförallt från Tobias Sammet som inte riktigt imponerar lika mkt längre, kanske lite mindre sångarrangemang jämfört med dom gamla? MEN det är fortfarande en djäkligt bra platta OCH intressant, vem vet den kanske slår dom andra efter ett gäng lyssningar?

Smaken är ju som baken, någon nämnde för några inlägg tillbaka att han tyckte att Avantasia part II var den bästa, själv har jag inte lyssnat lika mkt på den som på den första då jag inte alls tycker den är lika bra. Tror Scarecrow kommer att minst komma 2:a på min lista. :-)

Helt klart köp-rekomendation!

Postad 19 January 2008 - 13:39

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Jag gillar skivan skarpt. Blev positivt överraskad av skivan jämfört med de två föregående singlarna. :)

Postad 27 January 2008 - 23:28

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Nu har även jag lyssnat igenom den en gång. Den låter okay och kommer antagligen växa LITE till med fler lyssningar. Men den kommer ALDRIG komma upp på samma nivå som de två tidigare, och speciellt del 2 som även jag tycker är den klart bästa. Långt ifrån. Lite för mycket Edguy och lite för lite Avantasia för det. Dessutom för svaga låtar. Låter nästan som vilken powermetal platta som helst. Har en känsla av att den bara kommer bli en liten parentes i min hjärna som försvinner ganska snabbt. Finns så mycket annan musik som är bättre.
Dom två tidigare hade en historia att berätta som hölls ihop ganska bra. På denna platta verkar det ju bara vara lösa låtar som är placerade lite hittan och dattan utan övergripande story och något som håller ihop dom. Men det är möjligt att man ser helhetsbilden lite senare, om det finns en sådan.
Dom två tidigare utspelade sig på typ medeltiden eller motsvarande tidsepok i fantasyland. Och även språket var anpassat till den tidsepoken. Helt plötsligt så är det f**k, don´t give a damn och liknande i var och varannan låt. Passar inte riktigt in. Det är väl en av anledningarna till att det låter så mycket Edguy om det hela. Tycker dessutom att Tobias givit övriga sångare alldeles för lite utrymme. Mer Kiske och Khan till folket!! :blush: Dom är betydligt bättre än skaparen av skivan.
Denna platta tycker jag har ganska lite gemensamt med de två tidigare men den är inte dålig för det.
Någon, förresten, mer än mig som tycker att låten "The Scarecrow" påminner en hel del om Maidens "Sign Of The Cross"?
Attans härligt iaf att få höra Kiskes röst igen. Han är kung!!

Men detta är bara första intrycket. Jag kan få anledning att ångra det jag nu skriver senare.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 28 January 2008 - 00:06.

Postad 31 January 2008 - 11:59

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0
Visst hörs det var vissa influenser kommer ifrån :-)
Kiske, jo, han slår dom allesammans på fingrarna fortfarande.
Jepp, låtarna är lite mer varför sig än innan som då hängde ihop på ett helt annat sätt.
Viss sjunger herr Sammet bra men han sjunger inte lika bra nuförtiden som på de förra plattorna då han verkligen tog mig med storm. Känns lite som Bruce Dickinson-syndromet, som blev kassare och kassare i rösten innan han hoppade av, var en riktig plåga att lyssna på till slut, dock verkade han få välbehövlig vila och kom tillbaka med sin samma gamla vanliga pipa på brave new world. Känns lite som om Tobias senaste åren försökt låta lite argare röstmässigt än vad han egtligen är. (Dickinson började ju laborera med rösten på Seven son med att försöka låta som djävulen osv och sen barkade det utför=felaktig teknik anser jag förstörde den rösten)

Postad 14 February 2008 - 01:08

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
TOBIAS SAMMET'S AVANTASIA (D)
VÄRLDSPREMIÄR PÅ SWEDEN ROCK FESTIVAL 2008!

Jovisst, det är sant! Edguy-ledaren Tobias Sammets kultförklarade metaloperaprojekt kommer att gästa årets SRF i samband med att det för första gången överförs till scen! Avantasia blev något av en sensation då de två "The Metal Opera"-albumen anlände under 2001-02, och sensationen blev inte mindre då det kungjordes att Sammet stick i stäv mot tidigare uttalanden ämnade återuppliva projektet för en tredje platta; nu aktuella succén "The Scarecrow". När Avantasia nu gör sina första scenframträdanden någonsin backas Sammet av ett fenomenalt kompband med meriter från bland andra Kamelot, Heaven's Gate och - såklart - Edguy. Och som grädden på moset den största sensationen av alla: sångstjärnorna från projektet som återtar sina "roller" även på scen, däribland Bob Catley (Magnum), Jörn Lande (ex-Masterplan), Andre Matos (ex-Angra) och Amanda Somerville (ex-Aina)! Fler gäster kan tillkomma! För att än en gång utnyttja en evigt aktuell klyscha: detta får ni bara inte missa!
Rekommenderad lysning: "The Metal Opera Part 1 & 2", "The Scarecrow".

Behöver jag säga nåt mer?!?! Helt plötsligt blev Sweden rock väldigt intressant!!!!!!!

Redigerat av Majorglenn, 14 February 2008 - 01:08.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.