Bara den lilla detaljen att dvärgarnas skägg växer känns ju väldigt trevligt...
Redigerat av Loud, 08 January 2007 - 16:54.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 08 January 2007 - 16:52
Efter en snabb titt på spelets Hemsida så verkar det ju i mina ögon vara det som kommer ta folk ifrån World of Warcraft..
Bara den lilla detaljen att dvärgarnas skägg växer känns ju väldigt trevligt... Redigerat av Loud, 08 January 2007 - 16:54. Postad 08 January 2007 - 17:11 eller så är det mythics nya projekt. dom har väl kanske blivit less på DAoC. DAoC har iof bästa PvP:n av alla mmorpg's, vilket dom är prisade för också, så WAR kommer att vara liknande men lite lättare och mer intuitivt än DAoC. Postad 10 January 2007 - 04:16
Hoppas hoppas det kommer något nytt mmorpg som klår WoW! Finns ju inget i nuläget som klår det, inte äns som kan närma sig det. Men ändå börjar jag tröttna på det.. och ser fram emot warhammer =)
MEN, jag tror det blir så att man kommer att se alle bristerna när man spelar ett nytt online game.. måste vara omöjligt att balansera ett spel så bra som blizzard har gjort med WoW. Postad 11 January 2007 - 01:37
Ja håller med, har bara spelat wow i några månader men jag saknar visa saker som enligt mig skulle göra spelet bättre. Tex eget guild hus eller annat tillhåll, samt egen bank för guildet. Att gubbarna som de kommer att göra i warhammer enligt information på hemsidan, att dom förändras med tiden, dvs blir större osv. Att de skulle åldras skulle vara grymt kul. Sen att man kan få sin gubbe unik, wow saknar ju det väldigt mycket.
Dom lär ju ha satsat ett antal kronor på spelet som kommer, och förmodligen tittat på wows fördelar och brister. Hoppas på att grymt spel, om inte annat tvingar det ju wow att bli än bättre! Postad 11 January 2007 - 09:59
Ett annat lovande MMORPG spel är Vanguard Saga of heroes, är inne i betatest tydligen:
http://www.vanguardsoh.com/ Postad 11 January 2007 - 15:23
själv ser jag fram emot age of Conan.
Kul med ett Mmorpg där striderna baseras på vem som är bäst snarare än vem som har minst liv. Sen kanske det även blir ett multiplattform spel (pc/360) och det är ju alltid kul. Postad 19 January 2007 - 10:11
Har betat testa vanguard och detta är spelet som kommer att ta bort mig ifrån wow efter 2 år jippi
Fighting och spelets funkar som i wow , ui är ganska lika som wow (vilket är bra då det i wow funkar kanon) Grafiken oj den är SÅ mycket snyggare och mycket mäktigare, kommer ihåg när jag va på väg till en av dom större städerna i vanguard och fick mig en wow upplevlse shit va mäktigt det va att se en stor stad växa fram i horisonten Då crafting ger nåt att lägga ner tid (dropar saker men craftade saker ska va 1 snäpp bättre än drops ) och du kan själv färga det du craftar Postad 29 January 2007 - 05:06
var inne o tittade på det spelet och ja verkar grymt. att gubben växer och blir äldre vid lvl. kollade även lite på spelet i pvp men tyckte det var inget snyggt spel. men det e inte grafiken som bara gör ett spel. känslan e prio 1
Postad 22 October 2007 - 14:15
Är det någon som lirat betan som har lust att rapportera lite kanske?
Är mäkta intresserad Postad 22 October 2007 - 14:37
Verkar som de äntligen fattat att för att crafting ska vara ngn idé så vill det till att craftade prylar är bättre än ngn pryl som droppar.
Postad 22 October 2007 - 15:09
Aha, samma sak gäller i Lord of the Rings Online, fast där är de craftade sakerna verkligen överlägset allt annat..
Nackdelen med detta är väll att det blir lättare för guld köpare att få bra saker. Redigerat av Unregisteredb43a60de, 22 October 2007 - 15:11. Postad 22 October 2007 - 18:18
Jag är med i betan. Servarna är nere till i dec för att dom förbereder nästa stora patch samt lite ändringar efter feedback dom har fått.
Postad 23 October 2007 - 08:41
Isåfall är det ju ingen ide att ha pve items alls med då kan ju alla bara crafta alls, om det inte är så att crafting stationerna för supervapnen ligger djupt nere i en dungeon eller att man måste ha drops från monsters osv.. Postad 23 October 2007 - 14:28
Kan du kanske berätta lite? Hur är det om man jämnför med andra MMO's? Postad 24 October 2007 - 10:02
Är lättare om du ställer frågor så ska jag försöka svara utan att bryta NDA
Men kort och gott är att spelet har möjlighet att bli riktigt bra. Jag har bara svårt att se att dom ska bli klara Q1 2008. Vi har inte ens fått tillgång till alvklasserna (kommer i dec). Postad 24 October 2007 - 10:58
Tänkte på det att ni som testar kanske inte får avslöja så mycket.
Det som tilltalar mig mest just nu som kan vara lättast att berätta om är väl saker som kretsar kring levels och exp poäng. Kanske har blivit besvarat förrut, men hur mycket tid tar det att komma till hög level? Max level? Svårt att svara på eftersom betan kanske innehåller 2/3x exp.. Postad 24 October 2007 - 12:17
Mythic+EA hmm jag skulle gissa på en korsning mellan WoW och DaoC, wows pve och daocs pvp/rvr antagligen, inte rakt av men pretty similar. Ser ut som dom använder, en modifierad version av, senaste DaoC grafikmotorn till spelet iaf.
Postad 24 October 2007 - 12:37
betan hade 1x exp under denna fas eftersom vi testade 1-40 greenskin/dwarf careers.
Exp kurvan ska balanseras lite till har det sagts. Mythic vill att levlanded ska vara roligt och en chans att lära känna sin klass. Dom vill inte att det ska bli ett jobb. Kanske kommer ta 1-2mån för casual spelarna som springer och utforskar och allt sånt. Kommer nog inte ta mer än 1-1 1/2 vecka för hardcore som spelar i en setgrp o levlar tillsammans. (detta är baserat på när spelet släpps, dvs när alla zoner kommer vara smockade med folk att levla med o speciellt göra PQs med) Max lvl är 40. Det stämmer att det är en modifierad daoc grafikmotor till W.A.R Postad 24 October 2007 - 14:32
Precis vad jag ville veta, tack! Antar att der blir väldigt PvP baserat om nu max lvl är 40, dock inget fel med det Postad 22 April 2008 - 13:44
Någon som har fått sin pre-order kod till den öppna betan? Jag hittar inte riktigt var man ska skriva in den. Är inne på beta center-sidan och skriver in den under promotional code, men det står att den inte är valid.
Någon som har skrivit in sin och kan tipsa om var? Postad 22 April 2008 - 14:09
Den öppna betan har väl inte startat ännu? dom promotar fortfarande den stängda betan på hemsidan. Postad 22 April 2008 - 14:20
Sant, den är inte uppe än. Men tänkte om man kunde skriva in sin kod redan nu? Men det kanske bara är om man har en kod för den stängda betan än så länge? Chansen att skriva in sin kod för den öppna betan kanske inte har börjat än? Fick lite panik när det stog att koden var fel hela tiden Postad 22 April 2008 - 18:05
Hm, varit i kontakt med supporten nu och dom sa att jag ska använda mig av den europeiska sidan www.war-europe.com. Saken är den att jag är med där också och där kan jag verkligen inte hitta något ställe att skriva in koden på.
Någon som skrivit in sin? Eller är det så att sidan bara inte finns än och att jag missuppfattat vad dom menade? EDIT: Skulle ta kontakt med GOA istället, som har hand om den europeiska betan. Får se vad dom säger. Redigerat av Unregistered1594247d, 22 April 2008 - 20:42. Postad 24 April 2008 - 23:35
Någon som skulle vara sugen på att byta mitt WoW acc mot closed beta account i Warhammer? Dra ett pm!
Kan även tänka mig att köpa ett account. Redigerat av Unregistered1594247d, 26 April 2008 - 10:13. Postad 11 September 2008 - 14:37
Så vem spelar?
Har skapat mig en liten zealot på Ellyrion vid namn fimbultyr. Chaos of course. Skapade mig en withhunter på en annan server också. Hmm. Aja. Ska testa de flesta klasserna nu innan riktiga liret sätter igång. Shaman, Witch hunter, zealot verkar riktigt heta. Man kanske borde ressurecta sin gamla guild. Hehe. Redigerat av Unregistered9e4096b0, 11 September 2008 - 14:38. Postad 11 September 2008 - 17:29
lirar runepriest i US betan, inte hunnit spela så mkt dock
finns pre-order spelet att boka/köpa nånstans så man får börja tidigare? eller är det vanliga utgåvan som gäller? vill inte lägga ner 800kr för en CE Postad 12 September 2008 - 05:45
du får väl börja tidigare om du bara förbokar, oavsett version har jag för mig, dock är spelet segt och inte speciellt innovativt så blir en stor fett pass för min del :>
Postad 13 September 2008 - 04:33
Ngn som har en aning om ett nvidia 8800GTS 320Gb räcker för att köra det i 1920x1200 utan att det hackar för ###### mycket?
Postad 13 September 2008 - 05:04
kolla på http://www.systemreq...referrer/srtest Postad 13 September 2008 - 07:32 Tack men det där säger ingenting om vilka upplösningar man klarar av. Postad 13 September 2008 - 11:13
Motorn verkar gå bra att få att rulla på även lite svagare maskiner, polaren spelar det på sin laptop med ganska dålig grafik men det fungerar bra åtminstone, men har man alla effekter osv på så ser det jäkligt bra ut men kan bli mycket när det är många på samma ställe samtidigt.
Postad 13 September 2008 - 19:25
Jag spelar i 1920x1200 på min 32" med 8800gt 512mb utan några lagg.
Alltså... detta spel har ju inte några krävande grafiker.. det är om man har väldigt stora battles med massa samtidigt som man ev. får minska på grafiken.. har själv inte fått gjort det iaf, men kan ju tänka mig att man får göra det Kan ju även säga att jag använder vista 64bit med 4gb ram. Postad 13 September 2008 - 19:40
Kommer köra på Win XP med 2GB RAm och ett gammalt 8800 GTS 320MB. Funkar det inte i 1920x1200 så får jag köra i fönsterläge istället i ngn upplösning som inte hackar. Det blir nog bra
Postad 14 September 2008 - 10:50
Ahh imorrn börjar det. Vad kommer ni spela för klass? Kommer rolla en Ironbreaker till att börja med iaf.
Ska bli jäkligt skoj! Postad 14 September 2008 - 11:00
Tänkte testa på detta rollspel... hur är spelet om man har ganska lite tid att spela, dvs en halvtimme till 2 timmar per dag? Går det att strosa omkring som en liten ensamvarg, och få ut nånting av det tro..?
Postad 14 September 2008 - 11:17
Det ska inte vara ngn fara. Det är koncenterat mer på PVP än att slåss mot vanliga monster. MAn får tom exp och loot genom att köra pvp Om man vill behöver man inte slåss mot hjärndöda aistyrda monster alls utan kan lägga all tid på pvp eller rvr som det heter. Ska bli så ###### skönt att slippa döda tusentals tråkiga monster bara för att levla. Jag och de jag spelar med kommer inte lägga mer än ett par timmar per dag max. Blir mest pvp för vår del. Kolla in podcasterna här så får du ett bättre hum om hur det funkar. http://www.warhammer...dcast/index.php Postad 14 September 2008 - 11:19
Kommer själv spela som en Chaos Magus eller Zealot samt en Witch hunter. Lite lätt sugen på att dra igång en casual mysguild också. Destruction of course.
Gjort det innan med relativt stor succé. Var kul när man flyttade in i nya kollektivet i ett nytt land och fick höra från rumskamraten att han visste om vår guild och gillade våra events xD Redigerat av Unregistered9e4096b0, 14 September 2008 - 11:21. Postad 14 September 2008 - 11:26
Verkar rätt intressant faktiskt... får ge det en chans... har bara spelat trials på Everquest2 och WoW, tycker det är ganska kul att bara strosa omkring och levla lite, upptäcka, ganske hjälpas åt med något quest då och då... har ett par polare som spelar WAR betan, och dom försöker övertala mig att spela detta, för dom tror det passar mig rätt bra, även om jag har ganska lite speltid Har förbokat på Discshop nu... hur får man det där early access? Kommer det på mailen då eller? Redigerat av Garrett, 14 September 2008 - 11:30. Postad 14 September 2008 - 11:36
Jag köpte det som direct download på http://www.direct2drive.co.uk/. Rätt smidigt bara att ladda ner direkt. Fick ingen manual dock men den släpps kanske imorrn då antar jag. 370 spänn. Bryr mig inte så mycket om att ha det på skiva. Det kan kvitta.
Postad 14 September 2008 - 16:03
Ska köra en Squig herder på Karak Azgal-servern. Postad 14 September 2008 - 16:17
tackar svinbra ju, blir nog att ta det från dom, då slipper man ju också lyfta på sin feta röv för att inhandla det.. verkar vara ett sjukt bra spel. Postad 14 September 2008 - 16:23
Detta spelet är super om man vill spela casual och/eller bara har väldigt korta speltider i taget.
Av någon anledning har jag blivit d/c från internet var 40e och ibland var 20e minut. Men jag lirade på i betan och gjorde scenarios.. hur kul som helst Förhandsbokade från webhallen igår och fick mail som skulle innehålla koder för headstart osv.. men var inga koder med, så väntar på svar nu. Annars blir det att börja den 18e då.. Postad 14 September 2008 - 16:25
SKa du också spela på den servern Radiozo? Då kanske man borde haka på där. Tror jag ska köra en Kaos krigare eller Goblin Shaman. Postad 14 September 2008 - 16:30
Vet inte var jag kommer spela än. Min övriga polare bestämmer det. Postad 14 September 2008 - 16:30 Enligt den så är det precis att mitt grafik kort klarar spelet, har ett 8800GTS 640mb... fast det andra såg ljust ut... men blir väl att glömma köra detta på 1650*1050... Postad 14 September 2008 - 16:40
Mitt är på 320Mb. I värsta fall får jag köra i ett fönster. Är det riktigt kul så blir det ett nytt kort nästa månad. Postad 14 September 2008 - 16:48 mm... samma för mig isf... Förbeställde idag på Discshop... kommer jag få en early acces på mailen nu eller? Stod att man skulle få spela 3 dar innan, men inte hur man går till väga... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |