Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

kabelkanal i taket

3 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 08 January 2007 - 18:21

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Hej!
(Vet ej om tråden hör hemma i projektordelen, gör det inte det får väl nån flytta den)

Har precis flyttat och ska efter tapetsering i vardagsrummet sätta upp projjen i taket. I förra lägenheten hade jag en kabelkanal i plast (Clas Ohlson) som jag fäste i taket m h a dubbelhäftande tejp. Det blev ju inte jättefint i taket då jag tog ner den, färgen lossnade och det såg allmänt j-ligt ut. Helst skulle man ju vilja kunna ta ner kabelkanalen då och då för att exempelvis byta en kabel eller kanske lägga till en. Och då gärna utan att behöva paja takmålningen....

Hur har ni andra som har projektorn takmonterad gjort med era kablar?

Postad 08 January 2007 - 19:16

Unregistered9dabb6f4
  • Unregistered9dabb6f4
  • Forumräv

• 597 inlägg
  • 0

Hej!
(Vet ej om tråden hör hemma i projektordelen, gör det inte det får väl nån flytta den)

Har precis flyttat och ska efter tapetsering i vardagsrummet sätta upp projjen i taket. I förra lägenheten hade jag en kabelkanal i plast (Clas Ohlson) som jag fäste i taket m h a dubbelhäftande tejp. Det blev ju inte jättefint i taket då jag tog ner den, färgen lossnade och det såg allmänt j-ligt ut. Helst skulle man ju vilja kunna ta ner kabelkanalen då och då för att exempelvis byta en kabel eller kanske lägga till en. Och då gärna utan att behöva paja takmålningen....

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade först också dubbelhäftande tejp men det blev, precis som du säger, skit då man tog ned den. Jag gick iväg och köpte en hammarborr (förr betongväggar/tak) och då gick det på nolltid att borra några hål och skruva upp listen. Hålen blir ju lätta att dölja sedan med lite spackel och vit färg. Fick för övrigt tips om hammarborren här på forumet, vilket var ovärderligt. Tycker nästan det är roligt att borra i betong nu. Det går lika lätt som en varm kniv i smör :)

Postad 08 January 2007 - 19:44

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Hej!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade först också dubbelhäftande tejp men det blev, precis som du säger, skit då man tog ned den. Jag gick iväg och köpte en hammarborr (förr betongväggar/tak) och då gick det på nolltid att borra några hål och skruva upp listen. Hålen blir ju lätta att dölja sedan med lite spackel och vit färg. Fick för övrigt tips om hammarborren här på forumet, vilket var ovärderligt. Tycker nästan det är roligt att borra i betong nu. Det går lika lätt som en varm kniv i smör :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter som ett bra tips, väl värt att prova. Tackar!!

Postad 08 January 2007 - 20:12

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
Kabellist i taket

Tråd låst.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.