Jag köpte ett 2-pack till min nya W950i eftersom jag var lite osäker på hur skärmen skulle vara, nu tror jag ändå inte att det är några större problem. Det är inte en "rep" skärm utan i något annat flexibelt material. Hursomhelst så hade jag i alla fall detta 2-pack och efter någon dag så kom jag så långt att jag i alla fall tänkte testa att lägga på en ScreenGuard bara för att se hur det funkade.
Och det är ju riktigt - *riktigt* - bra! I princip osynligt och mindre statiskt än normalskärmen. Plus, för min del, så var skärmen lite för känslig för tryck (jag klickade när jag inte skulle ...) så tar den bort den absoluta fingertoppskänslan så man måste "klicka" för att utföra det man tänkt. Nu är det inte så att man ska slå på skärmen efter ha lagt på den, men om du använde 5 gram för att klicka förut så kanske det är 6-7 gram nu. En liten, liten skillnad som jag upplever som positiv.
Och det går utmärkt att ta bort och lägga på igen om man hamnar lite fel. Tvättar du den i lätt tvålat/såpat vatten så återfår den "klistriga" sidan sina egenskaper och häftar fast igen.
OBS! Var dock noga med att inte vika plasten eller absolut inte kladda utan att vara intvålad på den "klistriga" sidan - du får avtryck som inte går att få bort. Håll i kanterna på skyddet.
Och - ju renare du kan få grundskärmen innan du lägger på den desto bättre resultat. Använd något antistat borttagning. Var *noga* och ha inte bråttom. Dock inga lösningsmedel ... Det enda är tvål/såpat vatten i minimal mängd. Doppa en Topz i såpat vatten och gör rent skärmen om det behövs.
Passformen är näst intill perfekt - saknar kanske 1mm men då skulle det samtidigt vara omöjligt att få dit den utan att öppna skalet.
Men det är en absolut rekomendation - den kostar kostar 60 :- plus 10-15 :- i frakt från deras hemsida. Ett givet köp om jag får säga.
Betyg? 89/100. Den saknar riktiga instruktioner vad man ska och kan göra. Känslig för avtryck om man petar på fel sida (men det måste förmodligen vara så).
Sökningen pågår
Avancerad sökning
41 bilder
89 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?