"I sitt arbete som blodanalytiker hos Miami-polisen har Dexter Morgan sett till att mången våldsverkare kunnat gripas. Ingen vet att han i själva verket är en seriemördare och
dödar grova brottslingar som undkommit rättvisan."
mer info på SvD
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 12 January 2007 - 23:32
Såg första avsnittet på en nystartad serie på Canal Plus igår, verkar lovande ifall man gillar kombinationen svart humor - crime
"I sitt arbete som blodanalytiker hos Miami-polisen har Dexter Morgan sett till att mången våldsverkare kunnat gripas. Ingen vet att han i själva verket är en seriemördare och dödar grova brottslingar som undkommit rättvisan." mer info på SvD Postad 13 January 2007 - 00:15
Det är en helt underbar serie, rekommenderas! Själv väntar jag på säsong 2 Postad 13 January 2007 - 14:30
Den är riktigt bra och Michael C. Hall(bog brorsan i 6 feet under) som spelar Dexter är briljant som psykopat Sjuk handling om man ska berätta den för någon
Går även att följa för er alla som inte sett den redan på bla Canal+ HD Den och Heroes är nog bäst 2k6 från USA...ja ja ok Sopranos och några till Postad 13 January 2007 - 14:43
En av de mest skruvade serier jag någogonsin sett.. satt och flabbade mig igenom hela första avsnittet. Verkligen en morbid och konstig stämning under hela avsnittet, men samtidigt grymt rolig.
Lär nog bli populär denna serien. Postad 16 January 2007 - 12:31
Har sett all 12 avsnitt och kan bara säga att det är en av de bästa serier jag sett. Man sitter bara och vill att han ska mörda
Postad 16 January 2007 - 13:41
He ain't murdering no-one. He's just takin' out the trash... Postad 20 January 2007 - 15:11 Hmm, har missat denna och visst påminner storyn om the Punisher i fråga om att sätta dit bovar. Postad 20 January 2007 - 16:41
Otroligt bra detaljskärpa även i standardupplösning via Canal+/Comhem
Här har de lyckats med transformationen från HD till SD. Detta ser jag tydligt eftersom jag kollar på Dexter med projektor. Kvalitet in ger kvalitet ut ! Tillägg: Glömde visst, det är ju DD 5.1 ljud så blodskvättandet får en extra dimension Redigerat av hd-fan, 20 January 2007 - 16:56. Postad 26 January 2007 - 04:56
Word! Postad 03 February 2007 - 23:00
Kan oxå ställa mig till skaran som lovordar "dexter"... mycket underhållande, inväntar s2 med spänning.
Postad 04 February 2007 - 00:09
Nån som vet om det blir en säsong 2 och när den i så fall kommer att börja visas?
Denna serie är ju SJUKT bra! Postad 06 February 2007 - 01:38
Japp, en andra säsong är beställd och kommer visas i USA i sommar. Verkar inte finnas något exakt datum bestämt än.
http://www.tv.com/de...ry_list;title;5 Postad 15 September 2007 - 20:38
Dom har kört 2 sas testavsnitt på säsong 2, vet dock inte när dom kör igång helt.
de tu jag såg från säsong 2 ,verkar riktigt bra, i sann dexter-anda. Det är förbajemig den bästa serie jag har sett vad gäller:ljud,bild och handling. Den fungerar hur bra som helst på projje. Band of brothers var ganska bra oxå. Postad 16 September 2007 - 11:33
30 september kör Dexter igång i landet långt där borta. Någon som hört något om sändningstider i Svedala? Vet inte hur lång tid det dröjde för säsong 1 att landa på canal+.
Postad 16 September 2007 - 14:11 Det är nog bara att räkna. Var det onsdagar C+ sände Dexter? Fasiken vad minnet är kort... Där är nu Big Love, episod 3 av 12 på onsdag, ger drygt två månader till med serien... Sedan kanske? Eller räkna om på den veckodag nu Dexter sändes om jag minns fel. Big Love som jag nu tittade upp är cirka knappt månader efter sändningen i USA. Postad 20 September 2007 - 23:27
Dom börjar köra Dexter på kanal 9 i höst, storsatsning?
Det blir hur som helst kul att kolla serien igen. Tråkigt att den spanska polismästarinnan, som blev avsatt, inte visade ytterligare intresse för allas vår vän Dexter. Postad 21 September 2007 - 10:30
Fast man kan undra vilka TV-vanor TV6 tittare har. Serien är lite blodig och brutal så kanske den inte ska sändas kl 19 på kvällen men varför så sent som kl 23?
Är det inte att gömma undan en bra serie på en tid då de inte får så många tittare? Likt de, och Tv3, gjort med Scrubs... Nu har jag rean sett Dexter så det berör mig inte direkt men jag undrar ändå. Postad 27 September 2007 - 22:08
Serien var ingen stor hit i USA. Så man behandlar väl den llite så här oxå. Ingen Prime time underhållning direkt. Sedan blir det ju lit knixigt att pyssla in den i tablån, för att inte rubba andra tv program/filmer etc. som ligger på tider folk är vana vid. Tror även att kanalens självcensur gör att de inte vill sända den för tidigt på kvällen. Skulle kunna bli lite anmälningar då..
Men, jag tillhör dem som hypar serien. Blev helt beroende! Måtte säsong 2 koma snarast... Postad 27 September 2007 - 22:19
Säsong 2 kommer snart (söndag)på Showtime i USA ....såg reklam på Court TV
"episode 02x01, It's Alive!, will air @ Sep 30 2007" Postad 27 September 2007 - 23:17
Det är ju egentligen ovanligt lite blod i serien, mindre än Buffy.
Sen är det ju ganska roligt det som händer runt omkring Dexter. Men morden är ju bäst. Postad 02 October 2007 - 18:27
Lite blod? Då antar jag att du inte sett avsnittet där han får flashbacks från när han var liten? Postad 04 October 2007 - 16:58
Okej okej.
Men säg mig hur många gånger du verkligen ser att det rinner blod från ett offer? Vad jag vet så ser man aldrig att det kommer blod från en person. Men de tu scener som nämndes, ja det är multo blod. Men man får aldrig se kopplingen, dvs skärandet eller liknande. Postad 22 October 2007 - 20:26
******** i gatan vad bra denna serie är !
plöjde hela s.1 på 3 dagar ...nu måste man sitta å vänta på ett i veckan Postad 23 October 2007 - 19:44
Dexter är toppen, en smart polis-blodanalytiker (inte ett dugg bögig snygging), som vågar mörda de onda mänskor som kommit undan. Modigt och moraliskt och totalt olagligt. Nej ingen får mörda, lagen måste styra, men visst önskar många av oss välanpassade att de värsta slöddren kunde dö.
OBS Spoilers:
Spoiler
Spoiler
Lagt in spoiler på allmän begäran // Mvh Passerati Redigerat av Passerati, 01 December 2008 - 16:39. Postad 27 November 2007 - 01:00
whäää så sjukt mycket sämre än böckerna
Postad 25 December 2007 - 09:51
Läste en rolig intervju med författaren till Dexter-böckerna, (som jag hänvisar till i första inlägget i tråden) Jeff Lindsay, där han kommenterar valet av Michael C. Hall som Dexter. Först tyckte han att valet var bedrövligt eftersom han bara sett Hall i "Six feet under", men efter ett besök på inspelningsplatsen tyckte han att valet var perfekt. ...men som vanligt, har man läst böckerna så skapar man ju sig en egen bild huvudpersonerna, och blir (oftast) besviken på filmen, eller i det här fallet, serien. Finns det förresten någon film som blivit bättre än boken? Sagan om ringen kanske? Redigerat av n1nja, 25 December 2007 - 09:54. Postad 26 December 2007 - 19:31
Har inte läst böckerna så jag har inget att jämföra med, men anser att valet av huvudkaraktären är suverän!
Dexter är en grym serie, blev helt besatt efter bara första delen... Postad 27 December 2007 - 22:26
Säsong 2 startar 6:e Januari på Canal Plus:
Är det någon som INTE tror att det är Doakes som är kollegan? Postad 06 January 2008 - 20:20
Missa inte Dexter ikväll kl 22:00 på Canal+ First och Canal+ Film HD!
Postad 06 January 2008 - 23:55
Sådärja! Då var det igång igen, vad tyckte ni?
Dexter ser ut att få det lite jobbigt =) Postad 07 January 2008 - 13:49
Mycket bra säsongspremlär! Postad 24 January 2008 - 12:35
Säsong ett släpps nu i februari på dvd här i Sverige, är det någon som vet ifall den kommer på blue-ray? Har kollat runt rätt mycket även på amerikanska sidor och skulle bli väldigt förvånad ifall den inte kommer på BD då den visades i HD i USA bland annat, vet ej hur det var med Canal+ för jag har bara sett första säsongen på Tv6 och tankat tvåan... Någon som vet?
Postad 07 April 2008 - 08:17
Nu när vi har följt Dexter genom säsong 2, så undrar jag om någon här har koll på om det kommer någon säsong 3?
Jag hoppas det, för Dexter är ju sjukt (hehe) bra. Postad 07 April 2008 - 08:58
http://en.wikipedia....eries)#Season_3
Postad 05 July 2008 - 21:24
Skickar upp denna tråd igen eftersom säsong 2 har premiär på TV6 nu på måndag kl 22.30
http://www.tv6.se/dexter Dessutom lite uppdaterad information om Säsong 3:
Officiell Hemsida 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |