Postad 15 January 2007 - 01:27
Postad 15 January 2007 - 18:39

Funk serien från David Design är snygga, hittade just denna på www.madeinterior.se
Postad 15 January 2007 - 20:29
Bifogad fil(er)
Postad 15 January 2007 - 21:08

Hemsidan Detta är inte i Sverige, men vet man tillverkare ska det nog gå och få tag på i Sverige också. Jag gillade den andra uppifrån starkt =) skulle jag velat ha om jag hade haft Platt-TV
Postad 15 January 2007 - 22:29
Satt och kolla efter några bänkar som inte såg så vanliga ut. De som redan finns i tråden känns som TV-bänkar man hittar vart man än är men det är bara min åsikt
[snip]
De var i mitt tycke riktigt vidriga. Voice tycker jag göra fina och avskalade saker (speciellt förtjust i Arctic), och nej det är definitivt inget man ser överallt då de kostar en del. Hos hur många har du sett en Voice-bänk? Och här på minhembio.com verkar de inte vara så vanliga heller (sett kanske ett par medlemmar, och det finns väl 120000+ här?).
=)
Redigerat av mill, 15 January 2007 - 22:30.
Postad 15 January 2007 - 23:32
Satt och kolla efter några bänkar som inte såg så vanliga ut. De som redan finns i tråden känns som TV-bänkar man hittar vart man än är men det är bara min åsikt
[snip]
De var i mitt tycke riktigt vidriga. Voice tycker jag göra fina och avskalade saker (speciellt förtjust i Arctic), och nej det är definitivt inget man ser överallt då de kostar en del. Hos hur många har du sett en Voice-bänk? Och här på minhembio.com verkar de inte vara så vanliga heller (sett kanske ett par medlemmar, och det finns väl 120000+ här?).
=)
Ok, har nog aldrig sett en Voice och om ja har gjort det så gillade jag den nog inte. De flesta människor betalar nog inte en massa extra pengar för en möblel bara för att den är från Vocie, när det finns gott om TV-bänkar som har liknande utseende/drag och uppfyller samma saker till mycket billigare peng. Den uppfyller inte kraven bättre på något sätt, tycker faktist att den bara är riktigt opraktist, tycker jag gäller de flesta designmöbler ser bra ut på bild men funkar inte riktigt i verkligheten, om man jämför bilderna ja la upp och de andra, var har de all utrustning som DVD,förstärkare,spelkonsoll/konsoller,digital-mottagare. Jag tycker det är en stor fördel att man ser sin elektronik. Skulle tycka det var lite jobbigt att behöva öppna en lucka för att kolla om förstärkare, DVD eller vad man nu har är på, visst man kan ha de ovanpå men då räcker det väl gott med ett hyllplan. Kan inte se något speciellt med deras möbler, visst kanske det är lite bättre kvalité på träet men vem vill äga en och samma TV-bänk i 50 år? De flesta människor brukar vilja byta saker med tiden.
Ungefär som att gå och köpa en Gucci väska för 50 000:- när det finns andra bra märken som gör väska som det knappt skiljer något utseende på fast de kostar 2500:- När det gäller Bild/Ljud m.m så kan jag förstå för ofta så ger de dyrare bättre bild/ljud, då får man "bättre" saker.
Aja vocie faller inte mej i smaken, utan gillar möbler som ger en känsla om hemtrevnad, tycker möbler ska vara lite personlig också.
Redigerat av Unregistered32555851, 15 January 2007 - 23:37.
Postad 16 January 2007 - 09:20
Redigerat av RFL, 16 January 2007 - 09:21.
Postad 16 January 2007 - 18:10
Skulle jag köpa en ny TV-bänk idag så hade jag förmodligen satsat på "M1" från www.mind.nu
Postad 16 January 2007 - 18:35
Ok, har nog aldrig sett en Voice och om ja har gjort det så gillade jag den nog inte. De flesta människor betalar nog inte en massa extra pengar för en möblel bara för att den är från Vocie, när det finns gott om TV-bänkar som har liknande utseende/drag och uppfyller samma saker till mycket billigare peng. Den uppfyller inte kraven bättre på något sätt, tycker faktist att den bara är riktigt opraktist, tycker jag gäller de flesta designmöbler ser bra ut på bild men funkar inte riktigt i verkligheten, om man jämför bilderna ja la upp och de andra, var har de all utrustning som DVD,förstärkare,spelkonsoll/konsoller,digital-mottagare. Jag tycker det är en stor fördel att man ser sin elektronik. Skulle tycka det var lite jobbigt att behöva öppna en lucka för att kolla om förstärkare, DVD eller vad man nu har är på, visst man kan ha de ovanpå men då räcker det väl gott med ett hyllplan. Kan inte se något speciellt med deras möbler, visst kanske det är lite bättre kvalité på träet men vem vill äga en och samma TV-bänk i 50 år? De flesta människor brukar vilja byta saker med tiden.
Ungefär som att gå och köpa en Gucci väska för 50 000:- när det finns andra bra märken som gör väska som det knappt skiljer något utseende på fast de kostar 2500:- När det gäller Bild/Ljud m.m så kan jag förstå för ofta så ger de dyrare bättre bild/ljud, då får man "bättre" saker.
Aja vocie faller inte mej i smaken, utan gillar möbler som ger en känsla om hemtrevnad, tycker möbler ska vara lite personlig också.
Tyckte du inledde med att de var så vanliga.. =)
Självklart ska man köpa en bänk man tycker är fin och fyller ens krav, smak och så är det en fråga om vad man har råd med också. Det är väldigt personligt vad man tycker.
Jag håller med att just Arctic-bänken från Voice inte är optimal med avseende på att man måste öppna luckan eller fälla ner den när man ska använda elektroniken. Jag nöjer mig tex med att komma åt förstärkaren och digitalboxen då de används mest, medans tv-spel och dvd-spelade kan gott gömmas. Och så vill jag helst ha det avskalat och stilrent så den faller mig i smaken väldigt väl.
Orsaken till att just Arctic-bänken är så dyr är att den är sprutlackerad (dvs högblank), och alla som köpt kök vet att det är dyrt. En DIY-bänk som ska sprutlackeras kanske hamnar runt 5000 kr, och då känns faktiskt inte Arctic för ca 7500 kr så dyrt längre. Och man får vad mn betalar för.
Och tanken med god design är att de ska förbli moderna i många år, så varför inte?
Jag är inte ensam om att ogilla Ikea-fenomenet, dvs att alla har samma möbler hemma överallt, tex hur många känner ni som har Lack-soffbordet med hylla? Jag känner minst fem, och det känns inte vidare personligt, tycker jag.
Och ang att elektronik så behöver inte dyrare vara bättre
Postad 16 January 2007 - 23:30
Det jag menade var inte vilket märke det är på produkten, sånt bryr jag mej inte om och kan inget om märken på möbler heller, det var mer stilen på möblerna, för tycker att de flesta påminner om varandra.
Jag är inte ensam om att ogilla Ikea-fenomenet, dvs att alla har samma möbler hemma överallt, tex hur många känner ni som har Lack-soffbordet med hylla? Jag känner minst fem, och det känns inte vidare personligt, tycker jag.
Är student och har CSN som inkomst och det har flickvännen också. Vet en hel del som har lack men inte så många som har leksvik, och en fråga bara? För att en sak ska vara personlig måste den vara svindyr så knappt några har råd med den, kan det inte komma från Ikea? Inget påhopp men vad i ditt vardagsrum är personligt isf? Allt är svart och vitt förutom 2 blommor, vad i detta rum är personligt, vet att jag är lite utanför trådens gränser men jag blev bara sjukt irriterad. Jag råkar näligen tycka att färgen på Leksviks möbler är sjukt snygg, älskar mörkt trä. Har inte hittat något soffbord som är lika praktiskt som Leksvik och har den färgen och liknande prislapp. Om du hittar det, vill jag gärna ha en bokhylla och DVD-skåp i samma serie och utseende. Samt gärna den lilla byrån samt den stora för de äger jag också
Redigerat av Unregistered32555851, 17 January 2007 - 00:25.
Postad 17 January 2007 - 11:26
Det jag menade var inte vilket märke det är på produkten, sånt bryr jag mej inte om och kan inget om märken på möbler heller, det var mer stilen på möblerna, för tycker att de flesta påminner om varandra.
Ahh ok, trodde du menade att du hade sett just Arctic-bänken hos många =) Men japp håller med om att de inte är helt olika vaandra.
Är student och har CSN som inkomst och det har flickvännen också. Vet en hel del som har lack men inte så många som har leksvik, och en fråga bara? För att en sak ska vara personlig måste den vara svindyr så knappt några har råd med den, kan det inte komma från Ikea? Inget påhopp men vad i ditt vardagsrum är personligt isf? Allt är svart och vitt förutom 2 blommor, vad i detta rum är personligt, vet att jag är lite utanför trådens gränser men jag blev bara sjukt irriterad. Jag råkar näligen tycka att färgen på Leksviks möbler är sjukt snygg, älskar mörkt trä. Har inte hittat något soffbord som är lika praktiskt som Leksvik och har den färgen och liknande prislapp. Om du hittar det, vill jag gärna ha en bokhylla och DVD-skåp i samma serie och utseende. Samt gärna den lilla byrån samt den stora för de äger jag också
Nej den behöver inte vara dyr för att vara personlig. Inte meningen att göra dig upprörd på ngt sätt. Och som sagt Ikea har en del bra saker också, jag bara sa att jag tyckte det kändes opersonligt om alla har samma saker. Jag gillar tex Lack-bänken, men tyvärr är det så många som har den så den känns trist. En rolig grej förresten var att de bänkar du länkade till kostade ca 15000-20000 kr styck... =)
Helt ok med personligt påhopp, jag gillar när det nte är för mkt plotter och krusiduller, ogillar björk och möbler i "romantisk" stil, och framförallt stora bulliga möbler som TV-väggar och vräkiga skinnsoffor. De saker som jag har i min bokhylla (ej med på bild), med böcker och film är för mig personliga. Jag väntar på ett ramspänt foto på duk (som jag själv fotograferat) som sen ska sitta ovanför soffan, och den känns också för mig väligt personlig.
Åter till det tråden skulle handla om? Tack.
Postad 13 July 2008 - 18:48
I affären så fastnade jag direkt för denna bänk då jag tyckte att skjutfunktionen var kanon.
Enda nackdelen som jag kan komma på är att du måste stänga skjutdörren innan du kan öppna lådan med CD-skivor.
Men idag så kopplar alla upp daton eller annan utrustning, så varför skall man komma åt CD fodralen?
https://www.minhembi...c_id=238122.jpg
https://www.minhembi...c_id=238123.jpg
https://www.minhembi...c_id=238124.jpg
Redigerat av Mr Smooth Mouth, 13 July 2008 - 22:09.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
22 bilder
130 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?