Hej köpte benno på hjul för 4 mån sedan.i ikeas katalog står det att max vikten för belastning är 65 kg(står både på infobladet se billy, och i katalogen)förra vecka fick jag hem min förstärkare.koppla in allt.dan efter så svikta botten skivan som en hängmatta.ringde ikea,fick svaret att den max klarar 30 kg.Inga problem att få pengar tilbaka ifrån ikea,trots saknad av kvitto.
Vill bara varna om ni har samma bänk
mvh
Är det 30 kg totalt eller per hyllplan? Funderar på denna själv och skall då ha TV + center + förstärkare/DVD på resp hyllplan. Kanske man kan förstärka med fler hjul och/eller stöttor mellan hyllorna?
Har doch benno utan hjul osm ni kan se i mit galleri. Har då inte så mycekt på den ännu, sen tror jab inte den modellen jag har lär svikta som den på hjul
Den Benno är en helt annan modell. Har efter mer funderande gett upp tanken på Benno och kommer troligen att modda en Lack istället som medlemmen kusen gjort.
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".