jag har inte fått riktigt ordning än, väntar på en azzaro bänk, sedan så är diskanterna trasiga i mina alpha 50 därför jag har de små som får fungera som diskanter så länge =)
Postad 23 January 2007 - 13:27
söker gardiner som ska passa till detta rum, jag har ett litet fönster samt ett långt längst en hel väg, se bilder...
jag har inte fått riktigt ordning än, väntar på en azzaro bänk, sedan så är diskanterna trasiga i mina alpha 50 därför jag har de små som får fungera som diskanter så länge =)
Postad 30 January 2007 - 20:28
Eftersom dina fönster är ganska små blir rummet mörkt. Om du inte har behov av mörkläggning skulle jag satsat på vita trådgardiner eller liknande IKEA-gardiner som jag själv använder. Då blir rummet ljusare och därmed upplevs det som lite större och trevligare.
Lycka till!
Mvh
/GB
Lycka till!
Mvh
/GB
Postad 30 January 2007 - 21:01
Jag skulle föreslå att du för det första köper träpersienner vilket ger en levande touché på fönstret, efter det skulle jag, av rummet färger att döma, välja detta:
Du har en palm likt den jag skall sätta bredvid plasman.
Du har gröna växter, trägolv, ekbord?, gulaktig ton på väggen.
Träpersienner för det första
Sen skulle jag föreslå panelgardiner om du inte har behov av mörkläggning, passar nog bra i ditt rum.
Då kan man ta t.ex. En sandfärgad panel (väggen), en vit med några ränder på i svag ton (mattans färger), en panel med någon brytande färg (rött?, blått?)
Du kan dra de enkelt och flytta dem utan att de är i vägen. Ett litet tips, men det kanske är dyrt och inte så utrymmeseffektivt heller.. Från 1000 kr upp till runt 2000 kr för allt, skulle jag gissa på...
Kolla med Hemtex, Ikea m.fl.
Du har en palm likt den jag skall sätta bredvid plasman.
Du har gröna växter, trägolv, ekbord?, gulaktig ton på väggen.
Träpersienner för det första
Sen skulle jag föreslå panelgardiner om du inte har behov av mörkläggning, passar nog bra i ditt rum.
Då kan man ta t.ex. En sandfärgad panel (väggen), en vit med några ränder på i svag ton (mattans färger), en panel med någon brytande färg (rött?, blått?)
Du kan dra de enkelt och flytta dem utan att de är i vägen. Ett litet tips, men det kanske är dyrt och inte så utrymmeseffektivt heller.. Från 1000 kr upp till runt 2000 kr för allt, skulle jag gissa på...
Kolla med Hemtex, Ikea m.fl.
Postad 31 January 2007 - 15:45
Hemtex är bra... annars finns det säkert en butik som syr upp efter dina önskemål! iofs dyrt men riktigt nice blir det / Tobias
Postad 31 January 2007 - 19:55
Hemtex är bra... annars finns det säkert en butik som syr upp efter dina önskemål! iofs dyrt men riktigt nice blir det / Tobias
yes, sen spelar ju tygen roll, finns ju allt ifrån Ikea-kvalitet till specialsydda i t.ex. siden eller vad det nu kan vara...
Annars kan man ju rekommendera Tiffanys i NYC. Räkna med från 6000 per fönster per gardin...
Postad 01 February 2007 - 00:46
Jag skulle nog köra på panelgardiner i flera olika lager. Lycka till.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
66 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?