Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fel på min JungSon JA-88D

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Jungson Ja-88d -09 (Förstärkare) 0 7.666666 (2) Inga priser

Postad 23 January 2007 - 16:59

Johannes_Andersson
  • Johannes_Andersson
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har en Jungson ja-88d och jag är helt såld på den, så otroligt välljudande! !huvva!
Tyvärr hände ngt med den för ett tag sedan och jag känner att jag vill få igång den igen.

Beskrivning: Jag skulle stänga av den och tryckte förmodligen inte in knappen ordentligt och sedan tryckte jag in den en gång till. Sen direkt efter det tryckte jag till för att få igång den.
Displayen började lysa blått och man hör efter en stund ett svagt klick tätt följt utav två snabba och lite högre. (så steget verkar hoppa igång.) Men den lilla displayen, den som visar volym samt vald ingång, den är helt svart. Det går inte gör något, inte ändra volym, ingång eller displayens olika lägen. Dock lyser det blått omkring knapparna i sig när man trycker på dom, men displayen är helt svart och inget händer?!? :)

Vad kan vara fel?? Ngn processor?
Hur fixar man det? (den är köpte ifrån coem)

Jag har mailat lite med en på jungson men utan ngn vidare framgång, jag har också pratat med två olika elektronikreparatörer (duktiga sådana) men dom vill helst ha ett kretsschema då det är svårt att felsöka utan. (iaf tidskrävande vilket är lika med kostsamt)

Är det någon som haft liknande problem och vad var isf felet? Vad kostade det att laga det?
Oerhört tacksam för svar. (om någon kan lösa det här åt mig så bidrar jag gärna med en slant :-))
//Johannes

Postad 21 June 2007 - 20:33

Johannes_Andersson
  • Johannes_Andersson
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Bifogad fil  20070621906.jpg   299.95K   20 Antal nerladdningarDå så, då var felet ett minne blott, nu är förstärkaren fixad och jag njuter igen :(

Jag har haft kontakt med en som heter Garry på JungSon (hdlt) och efter en hel del brevväxling under en längre tid så har allt löst sig.
Jag fick maila en del bilder och fick svar på "tänkbara fel". (vilket det inte var.) Sen mailade jag igen och beskrev mera ingående samt verkligen tog tydliga bilder (skrev text till dom också).
Efter ett tag hade han pratat med någon som höll på med reparation/tillverkning av förstärkarna och meddelade mig att IC-kretsen var trasig. Och efter en del mailväxlande så slutade det med att han skickade mig en ny sådan, GRATIS. (tack tack!)
Jag tog bort den gamla och lödde dit den nya och så var allt som sig bör igen, YEES! :)

Måste verkligen säga att han, Garry, är mkt tillmötesgående och schysst. (dock kan det "somnas till" lite emellan varven, men mailar man och "väcker" honom så får det fart igen :()
Så om någon har problem med någon JungSon pryl så har jag hans mailadress, msn, telefonnummer m.m. Hör av Er om det är något.

//Johannes
Ps. Ja det står ju "PHILIPS" på kretsen så det kanske inte är så konstigt att den gått sönder :D

Postad 30 May 2011 - 11:03

PAE
  • PAE
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej där, kul att du hittade hjälp att få med din Jungson.
Har själv problem med ett Jungson slutsteg, har provat skicka mail till dom, men adressen är inte i bruk längre.
Så hade du en email så vore jag tacksam om jag fick den ?

MVH Per-Arne Eliasson

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.