Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony DAV-DZ810

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony DAV-DZ810W (Högtalarpaket för hembio) 1 8.624998 (7) Inga priser

Postad 29 January 2007 - 14:00

Unregistered630b5be7
  • Unregistered630b5be7
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Ganska tyst om denna anläggning.

Jag beställde en kring jul men leveransen drar ut på tiden. Samtidigt har jag noterat att någon testare klagade mycket på centralhögtalaren som verkar vara klen.
Vart efter börjar man tvivla.
Någon med egna erfarenheter av komponenterna i paketet?
Hur är bilden till exempel?

Värt att vänta ännu lite eller ska man avbeställa och får man samma/bättre kvalitet för samma pris om man plockar ihop paketet själv?
Typ en yamaha dvd-s1700 som start och så plussar man på högtalarna senare?

//Robert

edit: plockat bort en mening utan vettigt innehåll.

Redigerat av Unregistered630b5be7, 29 January 2007 - 17:29.

Postad 30 January 2007 - 19:00

nitte
  • nitte
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej där!

Jag har själv ett sådant här system sedan ett par månader tillbaka. Ljudet har överraskat många av mina vänner på diverse förfester, där de säger att de upplever ett grymt tryck. Det tycker jag också man kan få till. Sen är ju designen jäkligt läcker också.

Basen mullrar på rejält, både vid film och musik.

Jag parar ihop systemet till min panasonic PV60 vilket ger en kanonbild via hdmi, men jag har inga större referenser när det gäller andra system så jag är kanske inte rätt person att uttala mig. Men min subjektiva åsikt är att det är ett grymt prisvärt system.

Men som sagt mina preferenser är ringa.

Postad 30 January 2007 - 21:59

Unregistered630b5be7
  • Unregistered630b5be7
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Tackar.

Låter bra. Min tv är en Sony KDF 50E2010 och den vill man ju gärna mata med prima bildkvalitet.

Vi får se. Kommer den inte nu i början av februari så tar jag något annat. Orkar helt enkelt inte vänta för de har flyttat fram leveransdatum med ett par veckor åt gången sedan jul.
Många filmer som står på kö just nu.

Postad 04 February 2007 - 21:49

mutter
  • mutter
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Får man fråga vart du beställt ifrån?

tänkte beställa samma paket imorn.
mvh Dennis

Postad 06 February 2007 - 11:52

Unregistered630b5be7
  • Unregistered630b5be7
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jag bor i Finland och beställt den via en lokal affär.
Enligt försäljaren är det stor efterfrågan på detta paket runt om (tror han menar europa) och då tycks Sony prioritera större marknader än Finland.

edit:
Fick nyss meddelande om anläggningens ankomst till affären. Jag som i väntan på denna nästan varit på väg att rikta in mig på något annat.
Nåväl. Nu tänker jag försöka vara nöjd med beslutet och plocka hem den. Får väl återkomma med lite synpunkter på grejerna när de installerats och testkörts. Inte så många som uttalat sig om detta paket tidigare.

mvh
Robert

Redigerat av Unregistered630b5be7, 06 February 2007 - 14:11.

Postad 06 February 2007 - 20:44

mutter
  • mutter
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Får väl återkomma med lite synpunkter på grejerna när de installerats och testkörts. Inte så många som uttalat sig om detta paket tidigare.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det får du väldigt gärna göra :unsure:

Postad 07 February 2007 - 08:51

Unregistered630b5be7
  • Unregistered630b5be7
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Första intryck.
Bra.

OK - det är min första hembio-anläggning så jag har ju inget att jämföra med.

Testkörde Star Wars III. Tänkte att detta kunde vara en hyfsad testfilm.

Bilden var riktigt prima (via Sony KDF 50E2010). Möjligen kan jag hitta lite nyanser ännu när jag börjar peta med intställningarna. Men ändå - bilden riktigt bra.

Centerhgt hade det ju varit lite frågetecken kring. Den räckte mycket bra till för min del.
Hela ljudbilden kändes maffig - stor. Man fick intrycket att högtalarna har reserver och att de inte sliter ont. Golvet vibrerade av subben när de stora skeppen gled genom rutan och högtalarna samverkade mycket fint överhuvudtaget. Lätt att installera och och fixa till ljudinställningarna.

Hörde inget av spelaren. Nu har jag i och för sig en akvariepump som låter lite precis intill så eventella ljud från spelaren kunde överröstas av den. Gick närmare och lade örat till men av Sonyn hördes ändå inget.

Efter en kväll med anläggningen är jag alltså mycket positiv.

Edit: stavfel.

Redigerat av Unregistered630b5be7, 07 February 2007 - 08:55.

Postad 07 February 2007 - 09:39

theoseranihm
  • theoseranihm
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har beställt samma system och undrar nu om det finns plats för att koppla in både xbox360 via optisk ingång, dator via nån sorts ingång som ger fullvärdigt surround ljud alltså på samma sätt som xbox360:n med en kabel in i tv:n (bild) och en kabel in i stärkaren (Ljud).

Vad finns det för möjligheter?

Finns det lite bilder att få se kanske?

Vill gärna köra en mediacenter dator i vardagsrummet :unsure:

Postad 07 February 2007 - 12:59

Unregistered630b5be7
  • Unregistered630b5be7
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Finns optisk ingång och den normala audio-ingången (plus en extra coaxial ingång) så en xbox360 borde väl inte vara något problem - säger jag utan att veta hur det exakt fungerar.

Dessa frågor är inte något jag kan påstå att jag har någon större kunskap kring.

Datorkopplingen har jag tyvärr inte en blåblek aning om. De nämnda ingångarna finns och sedan beror det väl på din dator - eller ljudkortet.

Jag delar upp mina el-prylar i skilda rum. Musiken för sig, film för sig och dator (rent arbetsredskap) för sig så jag funderar inte på kompabilitet och kopplingar så värst mycket.

Just nu finns inga bilder. Vet inte hur det blir heller. Möjligen senare. Om det kan hjälpa på något sätt kan jag säkert fixa till någon bild.

mvh
Robert

Redigerat av Unregistered630b5be7, 07 February 2007 - 12:59.

Postad 07 February 2007 - 15:06

theoseranihm
  • theoseranihm
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Lyckas du fixa lite bilder på hela systemet, fram och baksida på stärkaren och fjären så får du gärna säga till, innan måndag alltså för då har nog mitt system kommit hit, sugen som fan nu!

Tack för att du tog dig tid att svara :angry:

Ha det bra.

Förresten, vet du hur man gör dvd spelaren regionsfri så vill jag väldigt gärna veta det.

Redigerat av theoseranihm, 07 February 2007 - 15:08.

Postad 07 February 2007 - 21:19

Unregistered630b5be7
  • Unregistered630b5be7
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Vi ska se om jag inte skulle få ihop ett par tre bilder eller fler.

Har inte hunnit kolla upp regionsfriheten än. Finns ju överhuvudtaget ganska lite om denna manick på nätet. Möjligen kunde man hitta något (typ forum) i usa men där kan den ju gå under annat namn så det blir väl lite detektivarbete. Innan jag fick denna sneglade jag en hel del på Yamahas dvd-s1700 och där handlade det om att göra vissa saker i någon ordnig samt trycka in en kod för att få spelaren regionsfri. Vore ju fint om Sonyn kunde behandlas på liknande sätt.

Postad 07 March 2007 - 23:09

Noj
  • Noj
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Kanske dumt att aktivera en gammal tråd men undrade om du är lika nöjd fortfarande efter en månad med DAV-DZ810?

Är sugen på en sådan men har också läst på nätet att fronten är lite klen. Känns den fortfarande tillräcklig? Skulle den gå att byta ut mot en bättre? Vad är det för högtalarkontakter?

Mitt alternativ skulle vara en Sony HT-DDW880 men skulle då vara tvungen att skaffa extra stativ för bakhögtalarna.

Postad 10 March 2007 - 18:25

Unregistered630b5be7
  • Unregistered630b5be7
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Måste tillstå att jag använt anläggningen mycket mer sällan än jag önskat. Jag har dock sett lite olika typer av film och inte någon gång har jag tyckt att fronten varit för klen.
Delvis kan väl sådana saker ha att göra med hur ljudinställningen (volymen) är inställd för de olika högtalarna samt vilka avstånd man har till dem samt rummets akustik.

Jag har nog för liten erfarenhet för att egentligen snacka kvalitet. Jag har inget att jämföra med helt enkelt.

Vågar jag skriva på detta forum att jag inte vet vad högtalarkontakterna heter?
Små fyrkantiga med två platta kontakter vardera i alla fall.

Edit: justerat en felaktig meningsuppbyggnad.

Redigerat av Unregistered630b5be7, 23 March 2007 - 19:09.

Postad 19 March 2007 - 14:52

bajenbira
  • bajenbira
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Finns det något fäste på högtalarna så att man kan hänga upp dem på väggen ?

Postad 22 March 2007 - 10:09

skaas
  • skaas
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Har denna anläggning HDMI ingångar och går det att ta loss högtalarna för att sätta på väggen?

Postad 23 March 2007 - 19:08

Unregistered630b5be7
  • Unregistered630b5be7
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Har kollat detta forum lite väl sällan så svaren har inte kommit i rödaste rappet.

hdmi finns bara ut.

Fäste för väggen finns. De har två hål för skruvskalle på baksidan. Två skruvar i väggen och så trär man högtalarna på - utan fot givetvis :)

Postad 01 January 2008 - 18:58

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
det där med att centern e klen e bara bull. det ställer man ju in. när jag kalibrerade med mikrofonen som kom med så tyckte jag den klena med basen och centern så jag höjde decibellen på subben och centern och voila... perfection...

Postad 03 January 2008 - 12:43

theoseranihm
  • theoseranihm
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag rekommenderar starkt detta system om man klarar sig med optiskt ljud.....grymt bra bas och spelar rent på höga volyner...

allt går att ställa in lätt....avstånd, decibel på vatje högtalare/sub

Postad 03 March 2008 - 22:17

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Hmm... har nämda system, tycker själv att den är ett riktigt bra system och nog värd pengarna. Men nu har jag haft detta system i nästan 1 år tror jag, och har haft samma lilla problem att när man kopplar in externa enheter via optisk kabel (ljudet alltså), så har min en tendense att alltis sänka volymen, för att senare komma tillbaka. Detta händer om jag kopplar min digitalbox, PS3 eller dator och kör film via dessa. Någon annan som har detta problem? Kör jag dvd via dvdspelaren, inga problem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.