Så länge du inte utrustar dina barn med vassa elverktyg så kommer den vara säker. Ytan är stenhård. Laminatet är tänkt att användas som ytmatrial på tex köksbänkar och liknande.
Ljungbergs säljer inte till privatperson, men du kan ju alltid försöka.... De har den inte i lager heller utan beställer hem från Tyskland eller usa.
Jag har bara satt upp den provisoriskt än så länge. Innan satt där en "Special Vit" från persiennbutiken. Skillnaden är uppenbar. Åt det bättre hållet. Mycket mer tryck i bilden. Det som var konstigt var att det inte gick att mäta?? Jag fick i princip identiska resultat i luminans och gråskala jämfört med min gamla duk?!
Det jag gillar mest med laminaten är att det knappt har någon struktur. Den är helt slät. Känns som bilden blir mindre "skitig", med bättre skärpa.
Liten, liten antydan till hotspot vid helvit bild, men det är inget som går att se vid filmmatrial. Min tanke är att limma upp duken på en bit masonit. Man kan då testa att göra en slight curve för att eliminera hotspot och dessutom öka på gainen.
Utförligt test av WilsonART i jämförelse med andra DIY och vanliga dukar finns
här.// Lyckman