Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

barco graphics 808s, pris beggad?

27 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 January 2007 - 14:52

geeklund
  • geeklund
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!

Har letat lite efter vad andra säljer sina 808s för men inte hittat så mycket. Själv har jag funderingar på att köpa en sån för 12 papp med rating 7 på blå och 9 på grön och röd, är det ett rimligt pris? Något speciellt som man ska vara uppmärksammad på när man köper? Projektor ser riktigt fräsh ut i övrigt.

Mvh,
Martin

Postad 29 January 2007 - 15:00

mr_nobody
  • mr_nobody
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
skicka ett mail till conny på http://www.cimagine.se/
eller ring
han hjälper till 100procent

Postad 29 January 2007 - 15:22

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
kolla även med göran på biorummet i bromma han hade en 808s i mintcondition för 15. somsagt i kanonskick.
www.biorummet.nu

Postad 29 January 2007 - 15:22

Unregisteredd960be9a
  • Unregisteredd960be9a
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Vill minnas att det är Sony tuber i Barco graphics 808s och dom är dyyyyra. Så jag skulle leta efter en med tuber utan slitage el. en annan modell med MEC tuber som är billigare att byta.

Postad 29 January 2007 - 15:28

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
göran hade en kille som kunde fixa 3 nya för det facila priset av 40papp :ph34r:

Postad 29 January 2007 - 16:29

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Om du bestämmer dig för att handla och det gröna röret trots den fina nian skulle vara kass har jag ett nytt grönt i kartong BG808s "över" (felköp). :ph34r:

// Lyckman

Postad 29 January 2007 - 18:53

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlägg
  • 0

Hej!

Har letat lite efter vad andra säljer sina 808s för men inte hittat så mycket. Själv har jag funderingar på att köpa en sån för 12 papp med rating 7 på blå och 9 på grön och röd, är det ett rimligt pris? Något speciellt som man ska vara uppmärksammad på när man köper? Projektor ser riktigt fräsh ut i övrigt.

Mvh,
Martin

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter som min ungefär. Och jag tycker den är helt ok :-)

Problemet med min var att den var använd i 4x3 länge (nån konferenslokal) så visar man en helt vit bild så kan man se att bilden är "vitare" i ytterkanterna än vad den är på det använda området. Syns dock inte när man ser på film (om man inte vrålstirrar efter färgskillnader förstås) så då kvittar det tycker jag.

Sen är det ju alltid en bra idé att skruva av linserna och själv bedömma vilken av curtans bilder på fosfor som stämmer bäst överrens med verkligheten.

Postad 29 January 2007 - 22:15

TbX
  • TbX
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
jag håller med om att ta av linserna å kolla slitaget

framför allt storleken lite slitage är inte så farligt om man kan hålla sig innanför så går det oftast att få till en riktigt bra bild

Ps jag har åxå data 808s till salu med inbyggd linjedubblare ds

//TbX

Postad 29 January 2007 - 23:48

geeklund
  • geeklund
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tack för alla bra svar!!

Köpet kommer nog bli av och det blir en CES270-4:3 av märket
kingpin som duk troligen, eller vad kör ni andra med för duk!?
Mätt upp lite avstånd med hjälp av programmet 'Lens' och alla måtten
passar perfekt! :ph34r:

Fick tag på en 'Lumagen VisionDVI' också för 426€ (3.900:- ca) på tyska ebay, bra affär?
Någon annan den lilla lådan (kanske t.o.m tillsammans med en BG808s)?

/Martin

Postad 30 January 2007 - 09:50

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
3å9 för en VisionDVI är kanon! Grattis! Jag har själv en HDQ. Lumagens processorer är lysande ihop med CRT-projjar. Men köp ingen kingpin-duk. Framförallt inte så stor. Den kommer vecka sig. Skitdåligt ihop med CRT. Om du måste ha rulle, gå på en duk med högre kvalité, helst TAB-Tension. Ramspänt är dock överlägset.

// Lyckman

Redigerat av Lyckman, 30 January 2007 - 09:50.

Postad 30 January 2007 - 11:51

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
Håller med Lyckman om duken, är väldigt många som gnäller på det märket.

Postad 31 January 2007 - 09:02

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlägg
  • 0
Jag köpte ett laminat och gjorde duk av, det är billigt (runt 1000 spänn) och behöver i princip bara limmas fast så är det klart. Det påstås att det är i det närmaste optimalt för CRT pga att det ligger mellan 1,2 och 1,3 i gain. Finns en tråd om det på avsforum (wilsonart designer white).

Nackdelen är att man max kan ha en 100" stor duk i 16x9 för det är det största laminat man kan få tag i.

Postad 31 January 2007 - 12:51

Mars
  • Mars
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Var hittade du laminatet?

Postad 01 February 2007 - 00:37

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Han hittade det på Beijer! ;)

Tack För hjälpen Gusax! Jag har fått hem laminatet nu! Rikitgt bra faktiskt! :D

Beijer vet inte att de har det. Du får säga till dem att ta hem det från Ljungbergs i Helsingborg. WilsonART Designer White (D354-60). Ca 3v leveranstid. Ett stycke på 1.3*3m gick på ca 850:- inkl frakt. Då fick jag hämta det på Beijer. Jag hämtade mitt i går. Ring till Beijer i Göteborg och be att få tala med Marco. Han känner till det vid det här laget. Hälsa från mig! :P

// Fredrik Lyckman

Postad 01 February 2007 - 00:44

Unregistered5a85459e
  • Unregistered5a85459e
  • Forumräv

• 794 inlägg
  • 0
Som sagt. Nytt rör till en BG808s ligger på runt 15 000 + installation så det är inte så jättebilligt direkt.
Jag säljer en hel uppsättning MEC rör för ungefär de pengarna.

Lyckman: Hmm det där laminatet kanske kan vara nåt för nästa dukbygge i biolokalen kanske?
Den behöver vara 3.6x1.5 meter dock.

Postad 01 February 2007 - 00:53

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0

Lyckman: Hmm det där laminatet kanske kan vara nåt för nästa dukbygge i biolokalen kanske?
Den behöver vara 3.6x1.5 meter dock.

<{POST_SNAPBACK}>

Det skall tydligen gå att få i 5'x12' (Såg att någon på avs köpt den storleken), så det är definitivt ett alternativ! ;)

Jag ringer och frågar Marco imorrn....

// Lyckman

Postad 01 February 2007 - 09:43

Mars
  • Mars
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Bor i Helsingborg =)

Har ni lite egna intryck av bilden? Kör på Goo nu, men det är ju roligt att bygga nytt och testa. Ett sånt laminat borde ju vara barnsäkert.

Postad 01 February 2007 - 10:11

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Så länge du inte utrustar dina barn med vassa elverktyg så kommer den vara säker. Ytan är stenhård. Laminatet är tänkt att användas som ytmatrial på tex köksbänkar och liknande.
Ljungbergs säljer inte till privatperson, men du kan ju alltid försöka.... De har den inte i lager heller utan beställer hem från Tyskland eller usa.
Jag har bara satt upp den provisoriskt än så länge. Innan satt där en "Special Vit" från persiennbutiken. Skillnaden är uppenbar. Åt det bättre hållet. Mycket mer tryck i bilden. Det som var konstigt var att det inte gick att mäta?? Jag fick i princip identiska resultat i luminans och gråskala jämfört med min gamla duk?!
Det jag gillar mest med laminaten är att det knappt har någon struktur. Den är helt slät. Känns som bilden blir mindre "skitig", med bättre skärpa.
Liten, liten antydan till hotspot vid helvit bild, men det är inget som går att se vid filmmatrial. Min tanke är att limma upp duken på en bit masonit. Man kan då testa att göra en slight curve för att eliminera hotspot och dessutom öka på gainen.

Utförligt test av WilsonART i jämförelse med andra DIY och vanliga dukar finns här.

// Lyckman

Postad 01 February 2007 - 19:10

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlägg
  • 0
Lyckman, kul att du blev nöjd :-)
Fick du tag i ett tjockare laminat än 0,8mm sedan?

Som Lyckman redan sagt så köpte jag mitt genom Beijer. De kan beställa hem genom Ljungbergs i Helsingborg även om de inte vet om det själva. Be dem ringa och kolla och sen återkomma så löser det sig.
Jag köpte på Beijer i Linköping för övrigt. Fick betala 1300 inkl frakt tror jag. Kan bero på att jag (ovetandes om att det fanns tjockare varianter) lyckades beställa ett laminat med en yta på bara 0,8 mm i tjocklek.
Ska ni beställa så se till att få ett tjockare laminat, jag vet att det finns. 0,8 mm blir vågigt om man inte limmar. Lim är jobbigt. Tjockare laminat är princip bara att spika upp, det är styvt nog att bli platt av sig självt (eller hur Lyckman?)

Jag har bilder i galleriet på när vi byggde ihop min duk iaf. Finns även foton som visar på hur extremt stor betraktningsvinkeln är.
https://www.minhembio.com/gusax/76138/

Postad 01 February 2007 - 23:05

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Nope. Det blev 0.8 för mig med.. Glömde fråga om tjocklek..

Postad 02 February 2007 - 17:22

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlägg
  • 0
Ok. Då blev jag väl blåst på några hundra då, så kan det vara...

0,8 mm laminat måste man limma fast på nåt för att det ska bli helt slätt. Det ska finnas tjockare har jag hört, skaffa det om ni kan så borde ni slippa kladda med lim.

Kanske skulle starta nån egen tråd för laminat i duk-forumet... känns som att vi glidit ifrån ämnet lite :-)

Postad 05 February 2007 - 09:18

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Vi fortsätter lite OT med laminatet... ;)
Laminatet har häng provisoriskt med silvertape i några dagar nu. Det var lite vågigt i början, men nu verkar det som det rätat ut sig av sig själv?! ;) :D

// Lyckman

Postad 05 February 2007 - 15:28

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Intressant!
Det är inte någon som har en liten bit av mirakellaminatet man kan få låna?

Postad 05 February 2007 - 15:46

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Intresant, är ute efter att byta min målade "duk" med något bättre.
Är det några hotspot eller färgskiftningsproblem med laminatet ?
Leveraras dom som skivor eller är dom rullad ?

Postad 05 February 2007 - 15:56

Zlim
  • Zlim
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Så länge du inte utrustar dina barn med vassa elverktyg så kommer den vara säker. Ytan är stenhård. Laminatet är tänkt att användas som ytmatrial på tex köksbänkar och liknande.
Ljungbergs säljer inte till privatperson, men du kan ju alltid försöka.... De har den inte i lager heller utan beställer hem från Tyskland eller usa.
Jag har bara satt upp den provisoriskt än så länge. Innan satt där en "Special Vit" från persiennbutiken. Skillnaden är uppenbar. Åt det bättre hållet. Mycket mer tryck i bilden. Det som var konstigt var att det inte gick att mäta?? Jag fick i princip identiska resultat i luminans och gråskala jämfört med min gamla duk?!
Det jag gillar mest med laminaten är att det knappt har någon struktur. Den är helt slät. Känns som bilden blir mindre "skitig", med bättre skärpa.
Liten, liten antydan till hotspot vid helvit bild, men det är inget som går att se vid filmmatrial. Min tanke är att limma upp duken på en bit masonit. Man kan då testa att göra en slight curve för att eliminera hotspot och dessutom öka på gainen.

Utförligt test av WilsonART i jämförelse med andra DIY och vanliga dukar finns här.

// Lyckman

<{POST_SNAPBACK}>

läst tråden?

Redigerat av Zlim, 05 February 2007 - 15:56.

Postad 05 February 2007 - 15:59

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Oops, läste väl lite för snabbt.

Postad 05 February 2007 - 19:18

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlägg
  • 0
Låtom oss fortsätta diskussionen om designer white här: https://www.minhembi...howtopic=148277

och lämna den här tråden till begagnade barco-projjar...

(nån vänlig moderator kan väl flytta över relevanta inlägg till de där tråden)

Postad 16 April 2007 - 21:50

Jimma72
  • Jimma72
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Om någon har en begagnad barco (i bra skick såklart) tillsalu och bor i stockholmsområdet så ring mig, har hittat en i göteborg men slipper helst resan dit. 0762-18 33 36

Mvh Jimma

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.