Är lite sugen på den, men vet inte om Harmony har den i sin databas. Har inte tillgång till det just nu så att jag kan kolla.
Svårt att programmera fjärren, eftersom man inte får med fjärr till strömbrytaren, om den inte finns i databasen.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
One for all HC 8300 och Harmony
Startad av
Unregistered320924cc
, Jan 29 2007 15:04
35 svar till detta ämne
Postad 29 January 2007 - 15:04
Är det nån som provat fjärrströmbrytaren HC 8300 från One For All (http://www.netonnet....x.asp?iid=87629) tillsammanse med en harmony fjärr?
Är lite sugen på den, men vet inte om Harmony har den i sin databas. Har inte tillgång till det just nu så att jag kan kolla. Svårt att programmera fjärren, eftersom man inte får med fjärr till strömbrytaren, om den inte finns i databasen. Postad 29 January 2007 - 19:28
Svarar mig själv:
Logitech har stöd för HC8300. Undrar dock fortfarande om nån testat den och om den är bra. Postad 27 June 2007 - 12:37
Jag har precis inhandlat just en sådan fjärrströmbrytare. Trots att Harmonyn ska ha stöd för den lyckas jag inte initiera strömbrytaren. Känns som att harmonyn saknar något kommando som bara finns på en One For All-fjärrkontroll. Funderar på om jag ska försöka låna en sådan fjärrkontroll någonstans för att initiera strömbrytaren å sen se om den funkar med harmonyn alternativt lämna tillbaks den å leta vidare efter nån bättre lösning.
Postad 29 June 2007 - 12:21
Eller altenativt inhandla en Kameleon URC-8308 som jag så funkar det perfekt. :-)
Postad 30 June 2007 - 11:51
Det skulle man ju kunna göra men jag e nöjd med min harmony utöver detta, känns onödigt å byta kontroll bara för detta...
Postad 10 July 2007 - 09:47
Efter lite kontakt med Harmony-supporten så har det löst sig nu och strömbrytaren fungerar klockrent =)
Postad 10 September 2007 - 07:37
Härligt!
... men får man fråga vad som behövde göras för att få det att fungera? Har nämligen en Harmony 1000 och funderar på att skaffa en One For All HC 8300-fjärrbrytare för att styra TV-belysningen... Redigerat av Mr Pearl, 10 September 2007 - 07:38. Postad 04 January 2008 - 18:47
Jag bumpar denna.
Är det någon som har ytterligare information på detta ämne? Jag har nämnligen införskaffat one for all fjärrbrytare och har en harmony 1000, men det lyckas verkligen inte få igång det.... och irriterande nog så är klockan 45 minuter efter att logitechs support stängt. =/ Postad 04 January 2008 - 19:30
Då kan jag inte hjälpa dig så mycket för tillfället. Jag behövde hjälp från supporten för att kunna lösa det. De kunde ta koder som andra användare programmerat in å lägga in på min. Postad 04 January 2008 - 19:40
Provade du först med de one for all koder som man själv kunde ladda in?
Postad 05 January 2008 - 15:19
ja det gjorde jag, men man behöver andra koder för att kunna ställa in nummer på strömbrytaren... Postad 27 June 2008 - 22:13
Hej alla!
Jag köpte ett HC-8300 kit idag och har stött på precis liknande problem som andra har i tråden. Efter att ha varit i kontakt med Logitechs support till ingen glädje tyvärr drog jag ut till Media Markt i Lund där jag visste att de hade visningsex framme av de kompatibla fjärrkontrollerna for att fråga om jag fick klona ett par kommandon, visst det fick jag. Med mig hade jag en gammal programmerbar Sunwave fjärrka som jag lyckades mata in CH up, CH down, VOL up och VOL down på från en oneforall kontroll. Återigen hemma lyckades jag ändå inte programmera dosorna. Vad som hände istället var lustigt... medans jag höll på att testa min harmony 785 kontroll programmerad med HC-8300 som device gick plötsligt ljuset på i vardagsrummet där jag har några lampor kopplade med NEXA's fjärrströmbrytare! Efter lite efterforskning har jag upptäckt att HC-8300 IR mottagaren/RF sändaren matar ut klockrena kommandon till NEXA systemet helt enligt de namn som figurerar i Harmony fjärren. Dvs: tex. 1On/1Off motsvarar kanal A1 på NEXA brytarna, 2On/2Off Kanal A2 osv. vidare funkar det också på samma sätt på B,C,D kanalerna också. KLOCKRENT! för mig i alla fall som redan hade ett tiotal NEXA brytare samt ett par dimmers liggande. Hoppas detta kan komma någon till nytta... CZR Postad 28 June 2008 - 11:06
Och efter ytterligare efterforskning har jag kommit fram till att det enkelt går att programmera oneforall dosorna också:
När Dosan är i programmeringsläge och dioden blinkar är det bara att hålla nere en av ON knapparna på Harmony kontrollen i HC-8300 device läget tills dosan aktiveras. efter detta är den programmerad att styras med den valda assigneringen i Harmonyn. CZR Postad 17 August 2008 - 19:47
Tja, kommer in lite sent men hoppas jag får svar. Jag är sugen på att köpa något som kan styra mina lampor. Om jag förstår rätt så behöver man sätta one and for all i programeringsläge, klicka på devices på harmony kontrollen och hålla nere on/off-knappen?
Och så undrar jag om det är någon som har ett bra förslag på en infälld fjärrströmbrytare (en som sitter inne i väggen under en valnig strömmbrytare) som går på IR och har dimmer function? Eller kan man kombinera en one for all HC-8300 (på NetOnNet (kan inte länka funkar ej)) och en Nexa-fjärrströmbrytare på något sätt som cyberetti skriver? Tack på förhand EDIT: Ändrade stavfel Redigerat av Chraps, 17 August 2008 - 20:36. Postad 20 August 2008 - 19:13 Det går alldeles utmärkt att kombinera one for all HC-8300 med Nexa-fjärrströmbrytare. Jag har precis installerat den dimmermottagaren som du funderar på. Så nu kan jag sitta i soffan och styra belysningen med min harmony one. Nu ska jag bara hitta på lite kul aktiviteter som involverar belysningen. Postad 21 August 2008 - 19:28
Hello har precis beställt en Harmony One och har blivit lite sugen på att styra belysning med den.
Tittade lite på en NEXA LWMR-210 som jag såg att det länkades till här ovan. Detta kanske är en dum fråga men jag är jävligt oteknisk, måste man typ inte va elektriker för att installera en sån där? Jag har en taklampa med dimmer nu, går det att sätta dit en LWMR-210 på något sätt i taket så jag kan styra den med? Mvh Johan Postad 21 August 2008 - 19:55
Tack för ditt svar. Men behövde du ta kontakt mde logitechs support för att få det att funka för dig elller var det mer "plug-and-play" från början? Postad 21 August 2008 - 20:57 Nej det funkade direkt. Det enda jag behövde göra var att ändra under enhet-felsökning- belysningspanelen svarar för kraftigt på en del kommandon eller svarar i bland- och öka till 5. Postad 21 August 2008 - 21:41 Nej du behöver inte vara elektriker men du måste veta vad du gör. Att sätta den i taket är inte någon bra ide och framföralt inte en tillåten installation. Postad 22 August 2008 - 22:25
Varför är det inte bra och ej tillåtet? Hur gör man för att kunna påverka sin takbelysning då?
Mvh Johan Postad 22 August 2008 - 23:34 Den är inte gjord för det. Men du kan köpa den här hos kjelle, lätt att installera, du behöver inte ens vara i närheten av att vara elektriker. Postad 23 August 2008 - 20:06
Oj missförstod lite, de va ju en NEXA dimmermottagare som jag eftersökte =)
Har lagt en beställning på HC 8300 plus den Nexa dimmermottagare som omnämndes i denna tråd. Hoppas jag lyckas installera det nu bara =/ Antar att det bara är att stänga av huvudströmbrytaren och sen koppla ihop mottaggaren bakom lysknappen med de sladdar som finns där? Fick ge 275 kr för min HC8300 istället för 99 kr, den vart ju slut på netonnet, men men! Mvh Johan Redigerat av Unregistereddea97731, 27 August 2008 - 20:41. Postad 28 August 2008 - 18:52 De är inte så svårt. Titta bara på symbolerna på den befintliga strömbrytaren och läs instruktionen noggrant. Tänk på att du måste slå på strömmen och para den med den on knapp som du vill använda innan du trycker in alt i dosan. Dimern har sex stycken program platser så det är bra att tänka till lite innan man trycker alt på plats.(om man till exempel vill styra flera strömbrytare med samma knapp) Postad 01 September 2008 - 21:08
Fattar inte riktigt det är med 10on/off och 6st program platser mm. Jag kommer ha en Nexa dimmermottagare för takbelysning och en Nexa för bordslampa, hur ska jag använda mig av dessa program platser på bästa sätt? Hur gör jag mer konkret för att använda och ställa in dessa?
Tacksam för svar! Mvh Johan Redigerat av Unregistereddea97731, 01 September 2008 - 21:32. Postad 01 September 2008 - 22:02 Till att börja med så behöver du bar lägga in HC 8300 som enhet det är den som tar i mot ir signalen och gör om den till rf (skälva brytarna har bara rf motagera). Sen måste du fixa lite med fjärren gå till enhet-belysningspanelen-felsökning- belysningspanelen svarar för kraftigt på en del kommandon eller svarar i bland- och öka till 5. Som jag förstår det så är inte SYCR-300 en skälvlärande strömbrytare. Du borde ha två vred på den det ena med bokstäver och den andra med siffror. Om du ställer den på tex A10 så borde det motsvara 10on/off på fjärren.(Jag har bara självlärande strömbrytare skälv) Dimmern som du skall pula in bakom den befintliga strömbrytaren är däremot skälvlärande så där får man trycka in den lilla knappen tills den börjar att blinka och sen trycka på den On knappen som man vill att den skall paras med på fjärren.(strömbrytaren som följde med Hc 8300 funkar på samma sätt). NEXA LWMR-210 har sex program platser det vill säga att du kan styra den med sex olika On/Off knappar. Tex så kan du styra alla brytare med samma knapp men den kan också ha en egen On/Off knapp så du kan välja att tända alla lampor eller bara en. Postad 02 September 2008 - 18:48
När jag tog bort strömbrytaren fanns det en gigantisk dimmer bakom så det var lönlöst att få plats med dimmermottagaren där bakom, får väl gå och köpa en vanlig brytare som förhoppningsvis tar mindre plats? Känns som att det är precis som att den får plats, var det lika lite plats i era väggar med?
Fattar inte riktigt det här med att para ihop fjärrens ON knapp med dimmermottagaren. Jag är med på att jag ska trycka på den lilla knappen på mottagaren så den blinkar. Men därefter? Ska jag ha fjärren ikopplad i datorn samtidigt och köra Harmonyprogrammet eller är det bara att trycka på en valfri knapppå fjären och rikta den mot dimmermottagaren så väljs den som ON knapp automatiskt? Är tacksam för all hjälp! Mvh Johan Redigerat av Unregistereddea97731, 02 September 2008 - 18:56. Postad 02 September 2008 - 18:54
Du skall inte ha den inkopplad i datorn.
Rikta bara fjärren mot Hc 8300 ir motagaren och tryck på valfri On knapp så ställer den in sig automatiskt. Postad 20 September 2008 - 22:59
KLOCKRENT !!!!!!!!!! Köpte en HC-8300 till min gamla philips fjärr (SRU 8015) som INTE klarade av att kommunicera med Onefor all HC-8300. Så den har bara blivit liggandes i en låda tills idag då jag köpte en Harmony One !!!! Och nu DESSUTOM så vet jag ju att HC-8300 klarar av att kontrollera NEXA strömbrytare !!! Helt otroligt! Tack!!! /Hans Postad 28 September 2008 - 22:00 Har själv en LWMR-210 som jag styr via en harmony 525 och rf-batteri. Har inte lurat ut hur jag ska styra den som jag vill dock. Så här funkar den idag: * När jag slår på lampan via den vanliga lysknappen blir ljuset ca 50% av max. Dvs lite för svagt ljus när man vill ha lyset igång. * På fjärren styrs lampan av två knappar. En som dimmrar den steglöst och en som slår av lampan helt. Kan jag på något vis göra detta? * När jag slår på lampan via vanliga lysknappen ger lampan full ljusstyrka. * Styra med en knapp på fjärren att lampan går upp till full ljusstyrka. * Styra med en knapp på fjärren att lampan går upp till 50% ljusstyrka. * Steglös dimmer via fjärren (Funkar ju redan idag, så det är klart att det funkar) * Slå av lampan via fjärren (Funkar ju redan idag, så det är klart att det funkar) Förstår inte annars hur jag ska kunna exempelvis automatiskt pausa en film och då automatiskt gå upp till halv ljusstyrka? Tacksam för hjälp. Postad 27 October 2008 - 14:50
Någon som vet vart man köper one for all HC 8300 starter kit?
Säljs inte på net on net längre.. Så att netsuperstore hade , men där står det såhär En 1000 watt:s enhet som är kapabel att koppla på/av all sorts anordningar. Tända, släcka, kaffebryggare, etc via en fjärrkontroll*. Sändare SV1000 konverterar IR signaler till RF 433.92MHz vilket gör att du kan i praktiken stå vart som helst i ett rum och styra apparater i andra rum. För standard vägguttag. Kan användas i ett nätverk med 256 st olika noder. Du kan t.ex. släcka och tända alla lampor bara i vardagsrummet. Med petskydd. Tekniska specifikationer: 433.92MHz, 220-240V~, 1000 watt. *Fungerar bara med One For All Light Control™. Postad 23 November 2008 - 22:41
Halloj!
Sitter med en harmony 525 och styr golvbelysningen i vardagsrummet med en nexa fjärrdimmer. Det funkar ju super men det jag är lite irriterad på är att man inte kan ställa in ljusstyrka på nexa dimmern, man måste "pulsera" fram den ljusstyrka man vill ha. Det förstör lite då jag försökt fixa ett paus makro som ska dimma upp belysningen lite och pausa filmen, på samma sätt vill jag ha ett play macro som dimmar ner och släcker ljuset och sätter igång filmen. Så som det är nu så dimmar ljuset upp på paus men alldeles för fort och när man trycker play så släcks ljuset direkt, ingen dimning. Går det att fixa det som ja beskrivit om man har en One for all HC 8300?? Postad 01 December 2008 - 10:18
Hej.
Har köpt HC 8300 one for all startpaket med Nexa fjärrströmbrytare + en fjärrstyrd lampsockel (självlärande) Jag får lampsockeln att fungera utan problem men nexa strömbrytarna vill inte lira med min Harmony One... Dessa har jag http://www.kjell.com...items/50286.jpg artnr: 50286 Ska man skriva in modellnamnet som står på förpackningen eller ska man köra någon "standard" nexa kod ? som ex lirar bäst med harmonyn? Tacksam för svar! Postad 27 December 2008 - 07:53
Hej
Är det någon som vet var man kan få tag i ett startkit HC 8300 numer när netonnet har slutat sälja Hitta på Expansys men där kosta det 420kr och det är ju rätt dyrt eller? Tack på förhand Postad 27 January 2010 - 20:05
jag är lite fundersam på hur funktioner är på lwmr-210 från nexa, dvs. är det som en vanlig dosdimmer med en återfjädrande strömrytare, att man vid "en impuls" (en snabb knapptryckning) att ljuset slås på eller av. och att när man håller in knappen så dimmras ljusen uppåt eller neråt? Ni som har nån typ av dosdimmer förstår nog vad jag menar.
det är sån här tp av fjärrstrd av/på + dimmring jag är ute efter Postad 02 December 2010 - 22:03
Kanske är i fel tråd nu men söker hjälp, jag har en Harmony One och jag har köpt LWMR-210, när jag lägger till LWMR-210 så har jag absolut inga knappar alls? finns det alltså inga förprogrammerade knappar? och jag måste därmed ringa logitech support? (har pillat sönder min väggknapp och monterat allt i nexa dosan sålänge, och har därmed ingen taklampa
Lösning: lägg till random Nexa enhet och para sedan ihop! Redigerat av Pliind, 02 December 2010 - 22:43. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |