Ny här och startar starkt med en projekt-tråd. Har alltid varit intresserad av inredning och hembio och sånt. Men är man en fattig student/arbetslös hemmaboende pojk (i trång hyreslägenhet dessutom) så är sånt svårt att lyckas med. Nu är dock gränsen nådd och det blir lite nytt trots allt. Om ni undrar varför jag bor hemma fortfarande (vid ringa ålder av 21 år) så är det av praktiska skäl, mest för att jag pluggar nu igen och det är onödigt att ta studentlån bara för att kunna bo i eget.
Har spånat i några månader över hur jag ska göra, har haft möjlighet att byta rum om jag vill också. Planritningarna här är nog några av de mest idiotiska.. Hur jag har svurit över de, oj oj. Men men, till slut kom jag fram till den nästa enda tänkbara, något snygga och praktiska lösningen.. Det blir en loftsäng. Det jag är rädd för är att det kan kännas instängt och mörkt, men det får jag väl ta i såfall. Är också rädd för att det kan bli för instängt och att ljudet inte kommer bli bra? Vad tror ni? Det är väl inte så svårt att göra om om det skulle bli dåligt, bara massa pengar i sjön. Budgeten, allt som allt, ligger väl på ca 18 000:-.
Värt att berätta att detta är fortsättning på något jag startade för drygt två år sedan, då jag tidigare samma år äntligen tagit steget från det något mer pojkiga rummet till ett "nytt" rum med lite uppgraderade möbler. Men för drygt två år sedan bestämde jag mig för att slänga bort de flesta gamla möbler och bygga på allt eftersom. Nu fortsätter det alltså, värt att säga är att jag också hunnit bo på annat håll (Uppsala) i ca åtta månader under de här två åren också. Nåväl!

Först lite historia.. Som sagt, för snart tre år sedan bytte jag bort pojkrummet och möblerna något, detta blev resultatet då. Men egentligen var det bara ett steg emellan pojkrummet och nästa bild. Ser ni Kalle Anka-samlingen förresten? Jag var/är samlare, men de är dock nerpackade sen länge nu.

Så här såg det ut när jag bytt möblerna för drygt två år sedan, detta var då alltså steg två i vad som kommer byggas på nu..

Så här ser det ut idag. Ny säng har införskaffats för ändamålet, och ja, det är precis så trångt, ostädat och jäkligt som det ser ut.. TV:n har varit trasig i snart två år och den ska bort, bort, bort. Anledningen till att den står kvar är bara för utfyllnad.

Dito. Gillar ni högtalarna? Inte jag, kan jag ju berätta.. Jag har levt med dessa alldeles för länge, trots att jag är ganska hifi-kunnig, men alldeles för pank.. Men nu så, nu ska de väck!

Dito.

Ja, nåt sånt här är väl tanken att det ska se ut inom någon vecka. Uppbyggnaderna runt sängen + rundstavarna är till för tillkommande draperi runt sängen.

Tanken är väl att datorn ska stå här under sedan som också ska fungera som film-maskin med 5.1-ljud. Har dock inte bestämt mig om jag ska göra ett eget skrivbord eller behålla det här avrundade (dock korta det något). Det finns både för och nackdelar.. Det här runda är förbannat skönt att arbeta och sitta vid, medans ett rakt längs väggen kommer underlätta både för filmtittande (vinkel både för ljud och bild) och renheten.. Svårt det här. Vad tycker ni?

Dörrarna är fula, I know. Dock inget att göra åt då jag bor i hyreslägenhet, det får duga. Listerna till dörren på långsidan tänker jag nog dock bygga över och jämna ut med väggen. Mest för ljuddämpning.

Som ni ser.. platsen är begränsad. Hur jag har spånat i hur jag kan lösa detta bäst, och jag har kommit fram till att detta måste vara den enda, om någon, bra, i alla fall bästa, lösningen. Hoppas det blir bra bara. Sängen ligger lite off, I know.. Har så många olika ram-lösningar i huvudet så det där tar jag nog på plats.
Var i Uppsala i helgen och storhandlade, både en del virke, färg och heltäckningsmatta.. Fruktansvärt dyrt här i Mora. Ser ut som en rövarkula i resten av lägenheten med alla.
Elektronik som ska inhandlas blir väl Logitech Z-5500, Creative Sound Blaster X-Fi Platinum och Samsung SyncMaster 226bw 22".
Tips och råd tas gärna emot.
Följ gärna utveckligen i albumet också..
OBS: "Mayhem" ska anspela lite humoristiskt på "Mitthem" och inte något annat. Plus att filmen (Fight Club) är helt klart en av mina favorit-favoritfilmer.
Redigerat av yeahjalle, 01 February 2007 - 00:34.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
43 bilder
3 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?