Ny här och startar starkt med en projekt-tråd. Har alltid varit intresserad av inredning och hembio och sånt. Men är man en fattig student/arbetslös hemmaboende pojk (i trång hyreslägenhet dessutom) så är sånt svårt att lyckas med. Nu är dock gränsen nådd och det blir lite nytt trots allt. Om ni undrar varför jag bor hemma fortfarande (vid ringa ålder av 21 år) så är det av praktiska skäl, mest för att jag pluggar nu igen och det är onödigt att ta studentlån bara för att kunna bo i eget.
Har spånat i några månader över hur jag ska göra, har haft möjlighet att byta rum om jag vill också. Planritningarna här är nog några av de mest idiotiska.. Hur jag har svurit över de, oj oj. Men men, till slut kom jag fram till den nästa enda tänkbara, något snygga och praktiska lösningen.. Det blir en loftsäng. Det jag är rädd för är att det kan kännas instängt och mörkt, men det får jag väl ta i såfall. Är också rädd för att det kan bli för instängt och att ljudet inte kommer bli bra? Vad tror ni? Det är väl inte så svårt att göra om om det skulle bli dåligt, bara massa pengar i sjön. Budgeten, allt som allt, ligger väl på ca 18 000:-.
Värt att berätta att detta är fortsättning på något jag startade för drygt två år sedan, då jag tidigare samma år äntligen tagit steget från det något mer pojkiga rummet till ett "nytt" rum med lite uppgraderade möbler. Men för drygt två år sedan bestämde jag mig för att slänga bort de flesta gamla möbler och bygga på allt eftersom. Nu fortsätter det alltså, värt att säga är att jag också hunnit bo på annat håll (Uppsala) i ca åtta månader under de här två åren också. Nåväl!

Först lite historia.. Som sagt, för snart tre år sedan bytte jag bort pojkrummet och möblerna något, detta blev resultatet då. Men egentligen var det bara ett steg emellan pojkrummet och nästa bild. Ser ni Kalle Anka-samlingen förresten? Jag var/är samlare, men de är dock nerpackade sen länge nu.