Först och främst måste jag fråga om du är nöjd med högtalarna och TVbänken??
(Har lika danna, och är väldigt nöjd) Snyggt!!
Jag sökte lite och hittad en firma som säljer 270 grader gångjärn.
www.beslagsmix.se
Sidan 36.
Men jag vet ingen butik riktigt som säljer.
Jag sökte på google efter gångjärn 270
Det kanske man själv ska kolla efter också. Ingen dum ide
<{POST_SNAPBACK}>
Jag är nöjd med TV-bänken förutom att den är lite klumpig. Nu använder jag hela ytan genom att fronten ligger framför TV'n. Hade jag inte haft fronten där skulle jag kunna tänka mig att såga av 10cm av bakdelen.
Nu är jag ingen audiofil men jag är mycket nöjd med högtalarna. Är kallas enligt min mening. Receiver, DVD'n och alla högtalarna köpte jag via en annons jag hittade på Blocket. Betalade 10000:- för allt, vilket jag var/är nöjd med eftersom nypriset då var ~16000:-
Tack för sökningen! Orkade inte engagera mig i natt. Skall kolla vidare själv på Google och göra några besök på ett par byggvaruhus.
Varför inte vanliga kökslådeskenor som säljs överalllt i olika längder så dörrarna skjuts ut åt sidorna (koooolare lösning ?)
Man kan behöva en vanlig list i underkant och överkant inne i skåpet så det inte bygger utåt
Skenorna är tredelade med glidlager alternativt nylonhjul
Det behövs även en liten borttagning precis där skenorna skall ut genom sidorna på bänken men det kommer inte att synas för luckorna
Förstod någon ;-)
/JohnH
<{POST_SNAPBACK}>
Mmmm ... jag tror att jag förstod

Kökslådeskenor skulle kunna användas i lösningen.
Som jag ser det finns det tre "lösningar" för tillfället
1. 270 graders gångjärn på den vänstra dörren. Den dörr som är mest i vägen i mitt fall. (Enklaste)
2. Bygger på JohnH's förslag. Dörrarna skjuts ut åt sidorna på Kökslådeskenor och viks sedan bakåt. (Har fördelen att skenorna inte syns när dörrarna är stängda)
3. Dörrarna öppnas som vanligt och skjuts sedan bakåt på kökslådeskenor längs med skåpets utsidor. (Kökslådeskenorna måste "gömmas" eftersom dom kommer att sitta på utsidan av skåpet)