Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Polk Audio Surround Bar..

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Polk Audio SurroundBar 42 (Soundbar) 4 7.666666 (2) Inga priser

Postad 02 February 2007 - 13:05

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Ska flytta i helgen och har haft ett 5.1 system från Andersson som jag tänkte ta och byta ut.

Har funderat lite på att skaffa något snyggt samt enkelt system för inte allt för mycket pengar och har kikat lite på Polk Audios Surround Bar samt komplettera det med en subwoofer.
Har kollat lite på Yamahas lösning med, men jag tror att denna passar mig bättre.

Polk Audio

Det skulle vara så ###### skönt att slippa att dra alla ######r kablar (visserligen kommer jag få göra det till projjen ändå) igen.
Så...är det någon som provat denna modell eller har någon annan åsikt om den?

Postad 06 February 2007 - 09:55

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Ingen som vet något?...

Postad 06 February 2007 - 12:43

BorO
  • BorO
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Kan man köpa det i Sverige?

Pris?

Postad 07 February 2007 - 08:08

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Finns på Netonnet. Ligger på ca 6.700:-.
Dom har ju öppet köp så jag lär väl dra till deras lagershop och skaffa mig en snart för att prova den.

Postad 07 February 2007 - 08:28

BorO
  • BorO
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
För det priset kan man ju få Yamahas motsvarighet som har inbyggd receiver och allt?
Vilken som är bättre vet jag inte men i Yamahas paket får man lite mer.

Det jag tänkte mig är att koppla Yamahas motsvarighet i min stereoanläggning och på det sättet få lite bio känsla också.

Tror ni det går? Hade varit kul :unsure:

Redigerat av BorO, 07 February 2007 - 08:28.

Postad 07 February 2007 - 12:44

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Jag har redan en receiver och är inte intresserad av Yamahas variant. Den kräver dessutom att ljudet studsar på olika ytor för att skapa ett surround-ljud och jag vill inte behöva möblera efter hur ljudet skall studsa. Sen saknar den receivern radio vilket är ett stort minus.

Eftersom jag inte kommer att kunna få plats med högtalare vid sidan om TV-bänken/projektorduken så blir nog detta en bra lösning.
Då tänkte jag istället att man använder sin befintliga förstärkare som jag är mycket nöjd med och sedan kompletterar Polk-högtalaren med en sub.

Postad 20 October 2007 - 09:33

Unregistered7582dbde
  • Unregistered7582dbde
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Är det fortfarande ingen som har köpt eller lyssnat på denna?

Postad 29 December 2007 - 23:07

mattiasw
  • mattiasw
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag skall lyssna på den så snart jag kan... NetOnNet har ju inga demo ex vad jag vet. Hur kan man då testa? Öppet köp?

Postad 02 March 2008 - 19:05

panosdl
  • panosdl
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag har precis köpt Polk Audio Surround bar från Netonnet.
Jag valde denna för att den är "wifeproof", och att den passar väldigt bra ihop med min SONY KDL-40D3500.
Jag hade dessutom läst ett antal engelska recensioner av denna som räckte som "bevis" för att testa denna.
Valde mellan denna och Yamaha YSP-Serien.

Väldigt snygg finish och detaljarbete (Borstad svart aluminium), men den medföljande kabeln (färgade kontakter i samlad kabelslang) imponerade inte på mig, för lång och klumpig, så jag köpte svart högtalarkabel i stället, och kapade dess i rätt längd för mig och märkte upp dem för enkelhetens skull. Sedan anslöt jag den till min Denonförstärkare och genomförde inställningar enligt medföljande instruktion.

Kopplade in en SUB, som jag haft och gillat sedan tidigare.

Jag förvånas över det rena ljudet och tydligheten i ljudbilden. Men man får ej räkna med 360 graders känsla, mer 180-240. Detta räcker för mig för tillfället, och man kan komplettera med bakre högtalare om man vill.

Fördelen för mig, och varför jag valde denna framför Yamaha YSP-serien var att:
- Denna är designmässigt snyggare
- Jag hade en DTS-förstärkare sedan tidigare
- Jag hade en SUB sedan tidigare
- Jag är less på extra fjärrkontrollers.

Jag skall hårdtesta denna under veckan med diverse ljudtester m.m. Förhoppningsvis återkommer jag nästa helg.

Det som jag har kvar att göra nu är att "gömma undan" Digitalboxen och Popcorn Hour lådan i TV-möbeln och köpa en IR-förlängare på Kjell och Co. Då är det stilrent och snyggt kring TV:n.

Postad 23 April 2008 - 08:11

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2791 inlägg
  • 0

Jag skall hårdtesta denna under veckan med diverse ljudtester m.m. Förhoppningsvis återkommer jag nästa helg.

Hur har det gått, kan du komma med lite mer intryck om den?

Postad 29 September 2008 - 21:59

marcols
  • marcols
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
nån fler som testat denna och har synpunkter?

Postad 30 August 2009 - 17:30

Unregisteredcb51b299
  • Unregisteredcb51b299
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Bump av en väldigt gammal tråd.

Jag söker ett single speaker surroundsystem, och tycker att Polks produkter verkar intressanta. Jag vill dock helst ha en enhet med inbyggd förstärkare, och det verkar som att den enda version av Polks produkt som finns att köpa i Sverige saknar detta. Någon som vet hur det förhåller sig med det?

Finns det några andra produkter än denna eller Yamaha YSP, som är värda att köpa för detta ändamål? Rent utseendemässigt föredrar jag Polk, eftersom jag tycker att YSP-limpan är lite bulkig. Ett extra plus är att den i vissa varianter kommer med en trådlös subwoofer. Någon som kanske har testat Yamaha YSA? Lite mer slimmad än YSP, och inkluderar dessutom en subwoofer.

Redigerat av Unregisteredcb51b299, 31 August 2009 - 22:04.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.