Tjena!
Jag har precis köpt Polk Audio Surround bar från Netonnet.
Jag valde denna för att den är "wifeproof", och att den passar väldigt bra ihop med min SONY KDL-40D3500.
Jag hade dessutom läst ett antal engelska recensioner av denna som räckte som "bevis" för att testa denna.
Valde mellan denna och Yamaha YSP-Serien.
Väldigt snygg finish och detaljarbete (Borstad svart aluminium), men den medföljande kabeln (färgade kontakter i samlad kabelslang) imponerade inte på mig, för lång och klumpig, så jag köpte svart högtalarkabel i stället, och kapade dess i rätt längd för mig och märkte upp dem för enkelhetens skull. Sedan anslöt jag den till min Denonförstärkare och genomförde inställningar enligt medföljande instruktion.
Kopplade in en SUB, som jag haft och gillat sedan tidigare.
Jag förvånas över det rena ljudet och tydligheten i ljudbilden. Men man får ej räkna med 360 graders känsla, mer 180-240. Detta räcker för mig för tillfället, och man kan komplettera med bakre högtalare om man vill.
Fördelen för mig, och varför jag valde denna framför Yamaha YSP-serien var att:
- Denna är designmässigt snyggare
- Jag hade en DTS-förstärkare sedan tidigare
- Jag hade en SUB sedan tidigare
- Jag är less på extra fjärrkontrollers.
Jag skall hårdtesta denna under veckan med diverse ljudtester m.m. Förhoppningsvis återkommer jag nästa helg.
Det som jag har kvar att göra nu är att "gömma undan" Digitalboxen och Popcorn Hour lådan i TV-möbeln och köpa en IR-förlängare på Kjell och Co. Då är det stilrent och snyggt kring TV:n.