Har även prövat att söka in det med originalantennsladden till Sneset, då fungerar det, men bilden blir brusig.
Skulle vilja köra med scart-sladden... Nån som vet om det går att lösa eller haft liknande problem?
Tacksam för svar!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 10 February 2007 - 14:17
Jag har precis fått en ny tv, en Crosswood V32LC3 lcd-tv. Nu är det så att jag inte lyckas få in Supernintendot på nya tv:n. Jag använder en scartsladd mellan Sneset och tv:n, och det fungerade utmärkt på min gamla tjock-tv, men det fungerar inte på lcd:n. Jag hör ljudet från spelet hela tiden, och precis när man startar spelet syns det på tv:n fast med alldeles för mörka färger. Efter någon sekund blir tv:n svart, och man hör bara ljudet.
Har även prövat att söka in det med originalantennsladden till Sneset, då fungerar det, men bilden blir brusig. Skulle vilja köra med scart-sladden... Nån som vet om det går att lösa eller haft liknande problem? Tacksam för svar! Postad 10 February 2007 - 14:28
Kolla inställningerna för scartingången,rgb eller inte?
pröva annan scartingång om du har fler. Postad 10 February 2007 - 14:50
Jag prövade att byta scartingång, men med samma resultat. Bilden visas nån sekund, o sen blir det svart. Letade i tvn:s menyer, men jag kunde inte hitta något om ingångarnas inställningar. Hittade inget om det i instruktionsboken heller.
Postad 12 February 2007 - 00:57
Du måste öppna scartkabeln och ta bort kondensatorerna, det är ett känt "fel".
Läs mer här, http://www.mmmonkey....al-snes-rgb.htm Postad 15 February 2007 - 22:04
Man kan också prova med en kompositkabel i stället för RGB-kabel. Har jag för mig.
Postad 17 February 2007 - 14:44
Äsch. Jag har samma problem med (PAL-) N64; jag får ljud, men ingen bild. Jag har provat både komposit och RGB-scart (teven är en SONY KDL-40V2000).
Någon annan som har provat? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |