Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Projektor i sovrummet?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 February 2007 - 13:10

Unregistered9e8b3d79
  • Unregistered9e8b3d79
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Hej alla!

Sådär nu har jag gått och skaffat mig mitt första riktigta boende. (Har bott i andra hand innan)

Det blev ett lite mindre radhus ute i kungsängen (96,5kvm) där jag bor tillsammans med min sambo och hennes 2 barn (varanan vecka).

Dessvärre så gick alla rum i huset åt och jag fick inget lekrum. :/ Men men vad gör det. Har nu börjat att renovera det mesta här hemma och håller nu på med vardagsrummet som kommer att bli en stillrent rum med så lite krimskrams som möjligt och bara 1 lcd tv och en stereo. Sådär kan jag inte ha min kära projektor.

Blir då istället att sätt upp den i taket i sovrummet. Enda problemet är nog att försöka övertala tjejen att jag ska få ha den där. Så nu skulle jag vilja ha mängder med tips om hur man gör detta snyggast? tänker speciellt på kablar och liknande hur man ska dölja dessa och projektorn ska "inte synas" i rummet. Kommer dessvärre inte dra in några kablar i väggarna för har alldeles för lite erfarenhet för detta.

Någon som vill dela med sig lite bilder så man kan få insperation och även kan visa tjejen att den inte kommer ta någon plats. (eftersom vi har lite olika smaker när det gäller inredning så har vi delat på vilka rum vi får inreda och hennes är sovrummet)

Alla tips är välkommna.

Mvh Fredrik

Postad 15 February 2007 - 07:54

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Du är absolut säker på att du uteslutit alla möjligheter till att ha LCD i sovrummet och projektor i vardagsrummet? På det viset sparar du en massa bekymmer... Och om teven är tillräckligt nära sängen så blir inte bilden för liten heller :)

Postad 15 February 2007 - 11:25

FinnGus
  • FinnGus
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Fransisco,

Vad har du för projektor? Om den har vetikal lensshift, så är mitt förslag att du ställer den på en vägghängd hylla i frostat glas: Hifiklubben har en från WM-Acoustics som heter S1, tror jag. En annan ännu snyggare glashylla hittar du på Svenska Hem och heter Wing. Den har en något diskretare konsoll. Bägge ligger kring 500,-.

Kablarna döljer du i utanpåliggande kabelkanaler. Vissa av dessa kan t.o.m. målas för att de bättre skall smälta in.

Skall försöka få tummen ur och lägga upp mina senaste bilder i galleriet. På dessa syns projektor, duk och kabelkanaler/lister.

Postad 15 February 2007 - 14:28

Unregistered03bafabb
  • Unregistered03bafabb
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Släng ut TV'en och utnyttja TV tiden till film på projektorn och kvaliets tid med familjen.

Slängde själv ut tv för några år sen och det var det bästa jag gjort, även ungarna håller med ingen saknar TV.

Postad 15 February 2007 - 17:05

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Jag håller på med mitt sovrum just nu. Du kan kika i mitt galleri om du vill, men det är kanske i det extremaste laget.

Jag kan iaf rekomendera att placera projjen på ett snyggt hyllplan (jag har inget för tillfället). Lite dekoration eller mysiga ljus är inte fel det heller. Men det kräver som sagt att din projektor har lens shift.

Lycka till!

Postad 15 February 2007 - 22:22

TbX
  • TbX
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
När jag bodde i lägenhet så hadde vi en sony 1031 i sovrummet

hängde på väggen vid huvudändan på sängen å körde upp mot taket inte så stor bild ca 60"

men det var kalas att bara ligga på rygg å titta upp i taket :D

men nu när vi bor i hus får jag inte ha nån proj i sovrummet :P
hon tycker det räcker med 32" tv....

//TbX

Postad 18 February 2007 - 16:53

Unregistered9e8b3d79
  • Unregistered9e8b3d79
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
TbX: Haha det låter riktigt porrigt med en bild i taket. ;)
"men nu när vi bor i hus får jag inte ha nån proj i sovrummet hon tycker det räcker med 32" tv....
Hehe känner igen det där.

Shrimpii: Wow riktigt snyggt sovrum. Hehe tänk om man fick göra något sådantdär för tjejen :D Kan dessvärre inte ha projektorn sittande på en hylla mot väggen eftersom fläktarna till den är på baksidan och måste ha minst 1m från väggen.

nikitalord: Slänga ut tvn???? är du galen :D nee skämt och sido låter faktiskt väldigt härligt att inte ha någon tv men kan vara sådan jäkla härlig barnvakt ibland. Och vem vill missa melodifestivalen ;)

Bertilsson: Går dessvärre inte att ändra på för i vardagsrummet skulle inte en projektor passa in dessvärre lika bra som en lcd tv.

FinnGus: Har en hp-vp6120 om det säger dig något? Det låter som en smart lösning vet bara att fläktarna sitter bakåt på den så den måste ha fritt rum bakom sig.

Så kom gärna nu med ännu mer tips och trix och en massa bilder på era sovrum.

Tack för alla svar hittils.

Postad 18 February 2007 - 23:00

Unregistered03bafabb
  • Unregistered03bafabb
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Ge ungarna varsin dator med schysst skärm och 100 mbit så lovar jag att de aldrig mer tittar på tv.

Om nu projektorn hamnar i sovrummet så välj film med omsorg, en Blake film är inget att rekomendera då kan det orsaka ny framtida barnvaktsproblem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.