Vad tycker och tror ni om detta systemet?
Focal Sib & Cub2 Lightweight 5.1
(Högtalarpaket för hembio)
|
2
|
(5)
|
Inga priser |
1 relaterade trådar
Jmlab sib&cub2 (4 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 15 February 2007 - 21:06
Har efter mycket om och men nu äntligen bestämt mig för(tror jag
) att köra på Focal´s system Sib&Cub2 efter mycket jämförelse med KEF KHT 2005.02
Postad 15 February 2007 - 23:23
Jag var ägare av ett sib & cub första modellen för ett par år sedan, fick aldrig rätt på subben så det blev en snabb försäljning. Det är väl främst subben de förbättrat i 2:an.
Du är i samma situation som mig själv, även jag var ute efter ett sub/sattelit system.
Efter ett par veckors funderande, läsande av recentioner, hjälp från forum medlemmar så bestämde jag äntligen...
Jag var helt inne på Kef 2005.2 först, sen ev 3005, men det var lite dyrt. Sen fick jag höra om M&K´s delta paket...vilka lovord de har fått!! De skulle slå alla sattelit paket på fingarana.
Ända som inte ligger dem i fatet är deras design enligt en del, men jag finner inget speciellt fult/konstigt med desinen, smälter bra in i vardagsrummet.
Så nu har jag ikväll beställt Delta paketet hos hemmabiocenter.se. Jäkla trevliga killar!
Som det kliar i fingrarna nu
Om du inte redan bestämt dig, så ta en titt på M&K paketet.
Du är i samma situation som mig själv, även jag var ute efter ett sub/sattelit system.
Efter ett par veckors funderande, läsande av recentioner, hjälp från forum medlemmar så bestämde jag äntligen...
Jag var helt inne på Kef 2005.2 först, sen ev 3005, men det var lite dyrt. Sen fick jag höra om M&K´s delta paket...vilka lovord de har fått!! De skulle slå alla sattelit paket på fingarana.
Ända som inte ligger dem i fatet är deras design enligt en del, men jag finner inget speciellt fult/konstigt med desinen, smälter bra in i vardagsrummet.
Så nu har jag ikväll beställt Delta paketet hos hemmabiocenter.se. Jäkla trevliga killar!
Som det kliar i fingrarna nu
Om du inte redan bestämt dig, så ta en titt på M&K paketet.
Postad 16 February 2007 - 13:26
Själv kör jag med Focal Cinema Scope, som är ett större och lite kraftigare paket än Sib&Cub 2 och jag kan säga att jag är mycket nöjd med dessa högtalare. Presterar bra med kraft. Dessa är ju i och för sig lite dyrare, men köper du dom från Tyskland som jag gjorde så kommer du undan med ca 10 000:- vilket jag tycker är ganska prisvärt.
Postad 07 July 2010 - 12:59
Väldigt väldigt länge sedan dessa högtalare diskuterades på Minhembio. Jag skall byta högtalare nu i och med flytten till en ny lägenhet, och det lutar starkt åt Focal Sib & Cub2 faktiskt. Huruvida det blir vita eller svarta får vi se. Till dem tänkte jag köra en Pioneer VSX-820.
Vad tycker ni om dessa högtalare? Har det kommit ut något de senaste 2-3 åren som vore ett bättre köp?
Vad tycker ni om dessa högtalare? Har det kommit ut något de senaste 2-3 åren som vore ett bättre köp?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Jmlab sib&cub2
24 bilder
85 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?