Vilka märken har full pixelgaranti?
Postad 17 February 2007 - 21:24
Postad 17 February 2007 - 23:42
Dessutom blir jag lite tveksam... läser man på Samsung svenska hemsida så finns denna garanti med på PC-monitorer, men inte på TV... hm...
Känns mer som om ingen har "full pixelgaranti".
Läs själva:
Samsung Monitor Pixel Garanti
Plasma specification garanti
Samsungs "Zero Bright Pixel"-garanti release från 2005
Känns ju lite som Sverker när man sitter o rotar om detta!! Snacka om att folk har fel bild!!
Nä, nu får det bli en pilsner till!!
Postad 18 February 2007 - 06:38
http://www.samsung.c...ixel_Policy.pdf
Postad 18 February 2007 - 12:11
Postad 19 February 2007 - 00:05
Jag tycker faktiskt inte det. När jag läser dokumenten så verkar det ganska tydligt pekas endast på Monitorer av specifika modeller. Det finns heller ingen reklam för garantin på några TV-apparater på deras hemsida...
Jag kan förstå dem, det finns några pixlar som kan bli fel... mycket hantering, dyra prylar. Jag vet inte hur dom resonerar.
Postad 19 February 2007 - 06:25
Kanske läge att dra iväg ett mail till dem och fråga...
Postad 19 February 2007 - 06:33
Postad 19 February 2007 - 11:32
Redigerat av quattromaniac, 19 February 2007 - 11:32.
Postad 06 April 2007 - 17:50
Fråga:
* Vilken pixelpolicy gäller? (har sökt förgäves på lg:s hemsida och sökt/frågat i minhembios forum utan resultat)
Svar:
"LG tillåter upp till 5st döda pixlar om de inte sitter precis bredvid varandra. då tillåts inga."
Redigerat av ziah75, 06 April 2007 - 17:51.
Postad 08 April 2007 - 22:33
För att citera mig själv från annan tråd:
"Det är självklart upp till var och en att välja om man accepterar en död pixel eller inte - själv skulle jag reta mig på den varje gång jag satte mig vid TVn (eller skärmen för den delen).
När det gäller köp av skärmar i butik har jag av den anledningen alltid krävt att få koppla in skärmen i butiken och kontrollera att det inte finns några döda pixlar. Ingen butik har nekat mig detta hittills (jag har köpt 5-6 LCD-skärmar senaste 2 åren och hittat en med död pixel).
Nyligen köpte jag en TV på distans, efter att ha packat upp den försiktigt och kopplat in den hittade jag en död pixel. Skickade genast tillbaks den och åberopade ångerrätten. Beställde därefter en ny som var perfekt.
Hur mycket man än kan "vänja" sig vid en eller två döda pixlar så är produkten DEFEKT!!! Enda sättet att ändra på en urkorkad branschpolicy är att vi som konsumenter obönhörligt skickar tillbaks DEFEKTA skärmar till återförsäljarna som i sin tur får hantera problematiken med leverantörerna."
Dvs - skit i pixelpolicy! Försäkra er om att ångerrätten gäller även om man öppnat förpackningen och testad produkten - finns det någon trasig pixel: skicka tillbaks den och åberopa ångerrätten!!!!!
/Gelmax
Redigerat av Gelmax, 08 April 2007 - 22:37.
Postad 08 April 2007 - 22:41
Nån som vet vad LG har för pixelgaranti? Har precis beställt en 42LB2R.......
Jag undrar också vad LG har för pixelgaranti, kunde inte hitta det på hemsidan. Sände följande fråga till hembiobutiken.se och fick svar enligt nedan. Inget 100%:igt svar kanske, men en vink.
Fråga:
* Vilken pixelpolicy gäller? (har sökt förgäves på lg:s hemsida och sökt/frågat i minhembios forum utan resultat)
Svar:
"LG tillåter upp till 5st döda pixlar om de inte sitter precis bredvid varandra. då tillåts inga."
Om ni trots mitt förra inlägg vill ha LGs policy:
http://nordic.lge.co.....cy 050429.pdf
Postad 10 April 2007 - 07:34
Mig veterligen är det bara Eizo som har 100% pixelgaranti och det gäller bara deras ColorEdge-skärmar (och då kostar en 22-tums-skärm ca 40 000!!!!!).
För att citera mig själv från annan tråd:
"Det är självklart upp till var och en att välja om man accepterar en död pixel eller inte - själv skulle jag reta mig på den varje gång jag satte mig vid TVn (eller skärmen för den delen).
När det gäller köp av skärmar i butik har jag av den anledningen alltid krävt att få koppla in skärmen i butiken och kontrollera att det inte finns några döda pixlar. Ingen butik har nekat mig detta hittills (jag har köpt 5-6 LCD-skärmar senaste 2 åren och hittat en med död pixel).
Nyligen köpte jag en TV på distans, efter att ha packat upp den försiktigt och kopplat in den hittade jag en död pixel. Skickade genast tillbaks den och åberopade ångerrätten. Beställde därefter en ny som var perfekt.
Hur mycket man än kan "vänja" sig vid en eller två döda pixlar så är produkten DEFEKT!!! Enda sättet att ändra på en urkorkad branschpolicy är att vi som konsumenter obönhörligt skickar tillbaks DEFEKTA skärmar till återförsäljarna som i sin tur får hantera problematiken med leverantörerna."
Dvs - skit i pixelpolicy! Försäkra er om att ångerrätten gäller även om man öppnat förpackningen och testad produkten - finns det någon trasig pixel: skicka tillbaks den och åberopa ångerrätten!!!!!
/Gelmax
WORD
Postad 10 April 2007 - 07:39
Min TFT monitor är fri från trasiga pixlar, men två kompisar har vardera en grön respektive en blå lysande pixel och det är ju hemskt att se.
Postad 19 July 2007 - 20:52
hittils har niu alla enbart pratat om pixelfel vid uppackning. Jag har nu fått en död pixel mitt i skärmen på min Samsung 40" LE40M71, efter ett års ägande. Den lyser jättestarkt blått och fint! Jag står inte ut med skiten och hoppas att Samsung beter sig seriöst och byter ut TVn snarast!
Är det egentligen någon som har erfaranhet av hur branchen svarar mot ett fel av det här slaget. Hittils är det ju bara spekulationer!
BTW. Samsung går ut med att de har nolltollerans på sina LCD-skärmar, varför jag valde dem. Därför tycker ja detta ska bli grymt intressant!
På återhörande!
Postad 19 July 2007 - 21:11
100% Pixelgaranti
Sony Sverige erbjuder 100% pixelgaranti på alla sina lcd-tv apparater och hemmabioprojektorer köpta efter 1:a april 2007. Garantin gäller från och med inköpstillfället och två år framåt. Detta innebär en ökad trygghet för dig som kund och är ytterligare en anledning att välja Sony.
OBS: Gäller endast produkter sålda av Sony Sverige AB.
Postad 23 July 2007 - 18:08
STOOOR eloge till Samsung för enormt fint bemötande!
Postad 13 September 2007 - 09:39
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
14 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?