Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dagens tabbe, montering av spikes!

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 February 2007 - 19:40

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Hallå alla glada.

Idag fick jag hem mina proson http://www.fynda.se/...hp3?prodid=2472 som jag med iver började montera(är färdig nu), jag vet inte men antingen har jag tummen mitt i handen eller så är dessa inte särskilt bra designade.

Jag började med att förborra 4 hål i taget efter att först ha markerat ut dom och visst det blev ju hyffsat men då skruven så att säga går in i ett yttrymme i plast foten så är det svårt att justera i efterhand om hålet blir något fel, vilket det givetsvis blev på något hål också. Dom här fötterna ska ju sluta tätt mot cabinettet och det tror jag inte att jag lyckades med på en enda, men det värsta kom ändå när jag skulle montera näst sista foten. När jag skruvat i skruven så blev det lite fel så jag tog ut den lite föratt justera, men då upptäcker jag att träet har blivit uppskjutet runt hålet så att skruven inte går i botten. Så det hela slutar med att jag sätter en plugg där för att foten inte ska röra sig i sidled.

Jag varnar alltså härmed alla som funderar på dessa fötter med spikes, men det kan ju vara så att jag
har tummen mitt i handen, och det skulle jag gärna vilja få bekräftat isåfall av någon här som isåfall också kan förklara hur man på ett felsäkert sätt monterar dessa.
Hur blir det förresten sen om jag inte vill ha fötterna på längre trycks det inte luft ur hålen då? ska jag behöva spackla igen hålen efter demontering?

Mvh Mannen med tummen mitt i handen

Postad 21 February 2007 - 00:45

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Är jag ensam på forumet om detta misslyckande eller?
eller är det bara en onödig tråd kanske?

Jaja ville bara dela med mig om mina erfarenheter!

Postad 26 April 2008 - 06:00

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Tydligen så va det inte så många som hade nåt att tillägga.
Man fick ju i alla fall garva lite åt när andra misslyckas, alltid lika kul.

Postad 23 August 2008 - 23:40

duttysean
  • duttysean
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
använd kortare skruv som inte går igenom o skit i o borra... borde funka om jag har fattat rätt

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.