Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Thx skyltar. Hemmagjorda!

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 February 2007 - 22:11

simonerlandsson
  • simonerlandsson
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
Fick upp ögonen för dts skyltar osv som en del folk har. Hittade var man köpte dessa, men de var tokdyra. Så jag ville testa skriva ut en bild för att se resultatet, så slog på full kvalitet på skrivarn och mixade lite, och ca 2minuters intensivt skrivande och snudd på en tom patron så kom dessa ut.
Resultatet på den svarta fövånade mej verkligen!

Det var aldrig meningen att göra något seriöst av dessa bilder, men eftersom jag tyckte resultatet blev så bra, så tänkte jag försöka göra något roligare av bilderna.

Någon av er kanske kan tippsa mej om vad jag bör snickra ihop för ram osv?

Bifogad fil  P1010056.JPG   1.12MB   468 Antal nerladdningar

Bifogad fil  P1010058.JPG   1.14MB   425 Antal nerladdningar

Osbservera att den vita bredvid inte är utskriven i speciellt bra kvalite, så den tänkte jag rätta till och skriva ut i super kvalitet den med!

Postad 24 February 2007 - 22:35

Zlim
  • Zlim
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
skriv ut på fotopapper och lägg på plexi så blir det toppen

Postad 24 February 2007 - 22:43

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0
Gå in i mitt galleri och kolla på "DIY-tavlor".

Jag gjorde några tavlor i stuk med designbybonds till ett pris av ca 120kr st plus ett par timmars arbete.
Jag skrev även lite om hur jag gjorde dem...

Redigerat av THXcht, 25 February 2007 - 10:52.

Postad 25 February 2007 - 10:42

simonerlandsson
  • simonerlandsson
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
Jäkligt sjyssta tavlor thx. Jo fotopapper ska jag nog testa, ska antagfligen bara köpa en vanlig ikeaglasram till denna som är utskriven på vanligt papper. Om jag fixar med fotopapper blir det nog plexiglas osv.

Postad 25 February 2007 - 10:53

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0

Jäkligt sjyssta tavlor thx. Jo fotopapper ska jag nog testa, ska antagfligen bara köpa en vanlig ikeaglasram till denna som är utskriven på vanligt papper. Om jag fixar med fotopapper blir det nog plexiglas osv.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack så mycket!

Att göra sina egna är bra mycket roligare än att köpa, då har man ju lite historia bakom dem.

Postad 25 February 2007 - 11:24

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
För den okunnige... vad är THX? :rolleyes:
Ett ljudkodningssystem likt Dolby Digital och DTS eller?

Postad 25 February 2007 - 11:29

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0

För den okunnige... vad är THX?  :rolleyes:
Ett ljudkodningssystem likt Dolby Digital och DTS eller?

<{POST_SNAPBACK}>

THX är en certifiering på att en produkt lever upp till en viss standard.
Produkten måste vara byggd kvalitetsmässigt på ett visst sätt i samarbete med THX.

Mer går att läsa på www.thx.com

Postad 25 February 2007 - 12:29

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Även jag har gjort tre stycken Dolby Digital och DTS tavlor och resultatet kan du se i mitt galleri :rolleyes:.

Blev riktigt nöjd med dom faktiskt och de kostade ca 300 spänn att göra. Lite skillnad än att köpa dem ^_^

Postad 25 February 2007 - 13:59

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0

Även jag har gjort tre stycken Dolby Digital och DTS tavlor och resultatet kan du se i mitt galleri :rolleyes:.

Blev riktigt nöjd med dom faktiskt och de kostade ca 300 spänn att göra. Lite skillnad än att köpa dem ^_^

<{POST_SNAPBACK}>

Plus att det är bra mycket roligare att ha gjort dem själv!...

Postad 25 February 2007 - 15:11

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Absolut ^_^ :)

Lite tålamod med lackering får man dock ha. Jag testade ett antal olika lacker innan jag tillslut hittade lite klarlack på sprayburk i garaget som jag snodde hehe :(. Våtslipade mellan varje lackering men jag kommer inte ihåg om jag lackade 2 eller 3 gånger :rolleyes:.

Postad 25 February 2007 - 20:22

simonerlandsson
  • simonerlandsson
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
En liten uppdatering kan väl kanske vara till sin rätt, var idag in och beställde 5 st 15x20 bilder på närmsta fotoaffär för endast 15kr styck. Hade först tänkt mej a4 formatet men det kostade 70 kr styck, lite i dyraste laget!

Köpte även ett par ganska snygga ramar på 50% för att ha på iaf 2 av bilderna, sen ska jag nog försöka göra åtminstonde en tavla helt själv i tex plexi glas. Var köper man det? Närmsta byggaffär, och ungefär hur mycket går de på?

Postad 25 February 2007 - 21:58

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0
Plexiglas får du nog ta dig till en glas-fixare. Jag köpte mitt plexi från A-Glas i Arlöv som fixar bla bilrutor. Jag betalade inte många tior för 16*26 skivor.

Lycka till med bygget...

Postad 25 February 2007 - 23:09

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Clas Ohlson säljer plexiglasskivor som passar perfekt till A4 och som kostar 40 spänn stycket :rolleyes:

Postad 27 February 2007 - 18:47

simonerlandsson
  • simonerlandsson
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
Inget av det jag tänkt mej från början blev av, men här är iallafall resultatet av 2 ramar och ett par foto utskrifter! Mitt galleri Länkar galleriet, Kommentera jätte gärna! Framöver ska jag nog försöka göra en lite snyggare i plexiglas, men det är för kallt för att fixa med det nu, bor i lägenhet så har inget garage!

Hur som helst så kolla och kommentera gärna!=)

Postad 28 February 2007 - 12:02

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Var hittar man bra bilder för THX, DTS och Dolby Digital, så man kan göra egna skyltar.

finns det nån bra sida på nätet där man kan hitta ?

Postad 28 February 2007 - 19:11

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0

Var hittar man bra bilder för THX, DTS och Dolby Digital, så man kan göra egna skyltar.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan hitta mycket ute på google, annars kan jag lägga upp några här om du vill!?

Postad 28 February 2007 - 20:36

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
googlade lite

hittade en del godis, få se vad jag ska göra med dom

Postad 02 March 2007 - 15:38

Nanoo
  • Nanoo
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan hitta mycket ute på google, annars kan jag lägga upp några här om du vill!?

<{POST_SNAPBACK}>

Vill du så dela gärna med dig :)

Postad 02 March 2007 - 16:08

Unregistered0917eae3
  • Unregistered0917eae3
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Detta ämne har varit uppe på tapeten förut.
Varför reagerar ingen mod när det helt klart bryts mot copyrightlagen?
Det finns ett företag som betalat för att få sälja produkter med dessa namn på.
Sitter själv med ärligt köpta produkter och anser att vill man ha
en vara skall man betala för den, inte stjäla den.

Postad 02 March 2007 - 18:09

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0

Varför reagerar ingen mod när det helt klart bryts mot copyrightlagen?
Det finns ett företag som betalat för att få sälja produkter med dessa namn på.

Eftersom moderatorerna inte läser alla inlägg i alla trådar så reagerar de ofta först när någon anmäler en tråd eller ett inlägg (beskrivs i regel 2.4) :unsure:

Vad jag kan se så sker detta för trådskaparens privat bruk och utan vinstsyfte. Det verkar inte heller vara fråga om att ge eller byta bort dessa alster.

Framställning av exemplar för privat bruk

12 § Var och en får för privat bruk framställa ett eller några få exemplar av offentliggjorda verk. Såvitt gäller litterära verk i skriftlig form får exemplarframställningen dock endast avse begränsade delar av verk eller sådana verk av begränsat omfång. Exemplaren får inte användas för andra ändamål än privat bruk.

Paragrafen förutsätter att den förlaga som man kopierar inte bryter mot upphovsrättslagen.

Postad 02 March 2007 - 18:16

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Vill du så dela gärna med dig :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Som jag förstod av tidigare inlägg så ska det inte vara några problem att lägga upp några bilder som är hittade på google plus är egentilverkade!?

Ifall det är OK så kommer jag att lägga upp några st här...

Postad 02 March 2007 - 20:24

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0

Som jag förstod av tidigare inlägg så ska det inte vara några problem att lägga upp några bilder som är hittade på google plus är egentilverkade!?

Är det någon annan som är upphovsperson till bilderna så måste man ha tillstånd för att ladda upp dem här eller img-tagga en länk, däremot så går det givetvis bra att via länkar visa var bilderna finns :unsure:
Har någon för privat bruk skapat en egen THX-logga så kan man inte heller lägga upp den som förlaga här utan tillstånd från den som äger rättigheterna så att andra kan kopiera den. Att ta ett foto av det färdiga alstret när det hänger på din vägg däremot är naturligtvis okej :D

Krångligt? :D

Postad 02 March 2007 - 21:12

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0
Då blir jag ju lite tveksam över att lägga upp bilderna, även om en del av dem ligger ute på google så är det ju alltid någon som ligger bakom bilden. Om det inte är THX, Dolby eller DTS som ligger bakom dem så är det ju någon person som har tillverkat dem och lagt ut dem.
Så tyvärr blir det inte några bilder för hemladdning härifrån, om det inte är någon som vill ha någon av mina egentillverkade tavelbilder...

Postad 03 November 2007 - 18:56

rob88
  • rob88
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Jag köpte 2 skyltar av den här killen. Blev totalt 260 kr inkl. frakt och försäkring för två skyltar i A4 Storlek. Han gör även skyltar efter eget önskemål. CinemaReplicas.com tar nästan 300 spänn/st för samma typ av skylt. Inte samma design som DesignByBond men jäkligt mycket billigare än deras skyltar också. Dessutom liknar de här skyltarna mer dom du kan se på biograferna om det är det man är ute efter.

Länk till hans affär på Ebay.com http://search.ebay.c...assZbettersigns

Länk till ett filmklipp som är tänkt att visa kvalitèn på skyltarna http://www.youtube.c...h?v=68iyP3S7WbI

Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild

Redigerat av rob88, 03 November 2007 - 18:59.

Postad 31 January 2008 - 12:48

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Svennemongot: sjukt snygga skyltar... Kollade hans affär på Ebay.. Han verkar ha lagt ner ?!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.