Kanelbulle. Jag fick pengarna tillbaka.
Killen på Siba ville ge mig en ny spelare och jag totalvägrade. Sa att han skulle få se mig varje vecka flera gånger tills han lyfte på luren och slog en signal till Kiss.
Slängde fram support mailen som stöd för honom och han tog sig faktiskt tiden att ringa och fick bekräftat att nej, ingen firmware finns som löser produkten och ja alla firmware som kommit har inte varit tillräckligt bra. Han frågade vad Kiss skulle göra för att lösa detta och de sa

Det kommer snart en ny firmware
Till och med han flinade och cashade upp.
Likheten förutom att fjärrisen är en nästan identisk kopia, är att det nog är en del kiss delar i jamo dvr-50. Fick detta bekräftat från Jamo någon gång
Nu har jag precis fått ihop en htpc (special import chassi som inte finns i Sverige). Långt ifrån strulfritt - men det är jag som styr strulet den här gången än någon trött dansk tekniker som råkodar firmware taskigt
Att det nu är en kombination med Linksys / Cisco kanske är bra, bättre. De kan i sådant fall kanske lyckas få nätverksdelen att inte köra 30 kb / s och få tcp protokoll att fungera. Men jag tror att mediacenter av den typen är lite dött då det finns problem med tv-kort och för många standarder och parning av kort. Det kräver en STB box...