Postad 03 March 2007 - 02:38
Postad 05 March 2007 - 09:55
Projektordukarna är i allmänhet belagda med någon svart vinylliknande färg på baksidan för att inte släppa igenom ljus. I det hänseendet fuingerar de som mörkläggningsdukar; man vill ju inte att något bakom duken skall störa tittandet.
Det går alltså alldeles utmärkt att hänga duken framför platt-TVn. Nertill hänger det en stång vars uppgift är att sträcka duken så att den hänger slät. På min duk (Grandview Cyber Electric) väger stången ett par kg minst, vilket ju också gör den okänslig för drag - om du nu inte har tornadodrag hemma hos dig.
Man kunde ju å andra sidan fästa stången i ett par snören mot golvet också för att minska fladderrisken...
Postad 05 March 2007 - 12:16
Ingen dålig idé!
Projektordukarna är i allmänhet belagda med någon svart vinylliknande färg på baksidan för att inte släppa igenom ljus. I det hänseendet fuingerar de som mörkläggningsdukar; man vill ju inte att något bakom duken skall störa tittandet.
Det går alltså alldeles utmärkt att hänga duken framför platt-TVn. Nertill hänger det en stång vars uppgift är att sträcka duken så att den hänger slät. På min duk (Grandview Cyber Electric) väger stången ett par kg minst, vilket ju också gör den okänslig för drag - om du nu inte har tornadodrag hemma hos dig.
Man kunde ju å andra sidan fästa stången i ett par snören mot golvet också för att minska fladderrisken...
Tack för svaret FinnGus !
Har bestämt mig att köra på proje + mindre tv nu.
Nu är det dags att leta projektor och duk bara
Postad 05 March 2007 - 12:43
Lyser det igenom så man ser TVn och kommer duken "fladdra" fram och tillbaka i luften ?
Varför ska du ha TV:n på samtidigt som duken är nere?
Postad 05 March 2007 - 12:51
Lyser det igenom så man ser TVn och kommer duken "fladdra" fram och tillbaka i luften ?
Varför ska du ha TV:n på samtidigt som duken är nere?
Hehe...
Inte så man ser bilden på tvn, utan själv tvn.
Postad 05 March 2007 - 17:48
Har själv prylar bakom och har avverkat 3 olika dukar utan problem. Lycka till med val av projje.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?