Tror ni det skulle kunna fungera? Kanske finns det nån som redan gjort nåt liknande som kan visa lite bilder eller ge lite bra tips?
Inreda datorarbetsplats i en PAX-garderob?
Postad 14 March 2007 - 22:06
Tror ni det skulle kunna fungera? Kanske finns det nån som redan gjort nåt liknande som kan visa lite bilder eller ge lite bra tips?
Postad 17 March 2007 - 18:20
Ett 100x60cm hyllplan blir bordskiva och det glider mellan två reglar på vardera garderobssida (både på undersidan och översidan så att det blir stabilt). Ett stopp på ovansidan av skivan ser till att den inte kan dras ut för långt så att den blir instabil eller lossnar.
Skärmen tänkte jag montera på ett väggfäste på inre garderobsväggen (förstärkt med en regel).
Grundare hyllplan för skrivare, scanners och annat bråte.
Datorlådan och subwoofern får stå på garderobsgolvet.
Fronthögtalarna kan man fästa runt om skärmen på inre väggen i garderoben. Bakhögtalarna skulle man kunna fästa på utdragsskenor (för kökslådor) som man fäster på insidan av dörrarna. När dörrarna är öppna kan man alltså dra ut bakre högtalarna ännu längre så att dom hamnar lagom långt bakom öronen.
pcgarderob.jpg 154.91K
329 Antal nerladdningar
Postad 18 March 2007 - 00:05
Sen så kanske skärmen hamnar lite långt bort? 60cm djup garderob, plus att man sitter en bit ifrån. Men det beror ju på hur fet skärm man har också.
Men annars verkar det som en kanonidé!
Postad 18 March 2007 - 08:26
Jag hade samma fundering om skärmen, så man kanske skulle välja ett väggfäste som går att justera i djupled (tex detta 4-ledade fäste).
En annan sak jag har funderat på är att det kanske kan bli lite obekvämt om man vill sträcka fram fötterna eftersom garderobsgolvet hamnar ca 9 cm över rumsgolvet. Det kanske man iofs kan komma runt genom att höja sitsen på stolen och montera bordsskivan lite högre...
Postad 20 March 2007 - 14:31
Postad 20 March 2007 - 16:30
Hur upplever förresten du det där angående min fundering längre upp om fötterna? Kan man sträcka ut fötterna långt framför sig utan att det blir obekvämt (pga höjdskillnaden inne i garderoben jämfört med golvet).
Redigerat av stewed, 20 March 2007 - 16:33.
Postad 28 March 2007 - 08:03
Jo, jag har fått tips om den, men den verkar tyvärr vara utgången ur sortimentet (den finns i alla fall inte längre med i Ikeas produktblad för PAX).
Hur upplever förresten du det där angående min fundering längre upp om fötterna? Kan man sträcka ut fötterna långt framför sig utan att det blir obekvämt (pga höjdskillnaden inne i garderoben jämfört med golvet).
Jaha... Tråkigt att den inte finns längre. Men du kanske kan kolla på blocket?
Det där med fötterna är inga problem. Man lägger helt enkelt upp dem på golvet i garderoben. I och med att man drar ut skivan, så får man runt en meter fram till garderobens baksida. Nu vet jag inte hur lång du är, men det är långt mer än tillräckligt för mina 179cm.
Postad 28 March 2007 - 17:36
Det blir nog så att jag bygger en utdragsskiva av egen konstruktion i alla fall, antingen mha expansionsbeslag från Clas Ohlson alternativt genom att helt enkelt låta skivan glida mellan två "lager" av reglar på garderobsväggarna. Ungefär så här:
pax.jpg 69.88K
47 Antal nerladdningar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?