Äger en två-kanalsförstärkare (NAD 320BEE) och en surroundförstärkare (NAD 743). För att slippa flytta kablar och för att utnyttja två-kanalsförstärkarens egenskaper så har jag kopplat förbi slutsteget i surroundförstärkaren för frontarna och kopplar vidare till två-kanalsförstärkaren där. För att komma upp i samma ljudnivå i frontarna så står volymratten på två-kanalsförstärkaren på "fem över tolv".
Problemet är att ibland, helt oregelbundet, får jag små "poff" i frontarna. Lite svårt att beskriva ljudet men det är ganska högt och liknar lite grann ljudet man hör på biografer ibland precis innan de kör igång ljudet. Har funderat ett tag på vad det kan vara men inte kommit fram till något vettigt. Har testat med lite olika kablar, både budget och lite finare kablar men problemet är detsamma.
Jag funderar nu om det kan vara så att det är elen som är oregelbunden på nåt sätt (s.k. spikes)? Nån som har någon aning? Skulle det hjälpa att köpa en grendosa med överspänningsskydd? Just nu har jag bara en helt vanlig, billig, grendosa.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7 bilder
166 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?