Prisgaranti hos OnOff, Elgiganten, Siba o.s.v
Postad 15 March 2007 - 12:12
Postad 15 March 2007 - 12:55
Postad 16 March 2007 - 09:18
Postad 16 March 2007 - 09:23
Postad 16 March 2007 - 12:33
Anledningen till att jag frågar är att flera av dom här varuhusen har lägre priser i sina web-shopar. Nu brukar ju aldrig prisgarantin gälla mot web-shopar, men man tycker ju att den åtminstone borde gälla mot deras egna web-affärer
Det jag är ute efter är alltså att kunna få samma pris i deras affärer som i deras web-shop genom att utnyttja att de har prisgaranti.
Jag har utnyttjat Elgigantens prisgaranti en gång på ett liknande sätt. Det gick till på följande sätt. Jag hade fått reklam från Elgiganten om att dom öppnat några nya butiker och i dessa butiker hade dom nedsatt pris på vissa varor. I bladet var där en CD-brännare som jag blev intresserad av. Eftersom jag inte bodde i närheten av någon av de nyöppnade affärerna så åkte jag till den lokala Elgigants-butiken. Där hade dom samma CD-brännare men till ett högre pris.
Följande konversation utspelar sig mellan mig och en Elgiganten-säljare:
Jag: "Den här CD-brännaren såg jag i ert annonsblad och där kostade den 500:- mindre."
Säljare: "Ja, men det gäller bara i de nyöppnade butikerna"
Jag: "Ni har väl prisgaranti?"
Säljare: "Jaa ... ok du får den för samma pris"
Nu var det här två fysiska butiker så dom kan ju alltid avfärda min nya "teori" med att prisgarantin inte gäller mot någon web-shop över huvud taget.
Postad 16 March 2007 - 12:42
Postad 17 March 2007 - 02:33
Postad 12 April 2008 - 11:03
Postad 12 April 2008 - 11:12
ONOFF, El-giganten, vet inte hur det är med Siba och Expert då de inte har det med i sin marknadsföring längre.
Förutsättningsvis att de är samma produkt och garantivillkor.
Postad 12 April 2008 - 11:29
Iofs om man hittar en tv i göteborg och själv bor i kiruna kanske det är tröttsamt att frakta den...
Så till en fråga: Det finns butiker som säljer andra hands sortering av produkter. Jag köpte min videokamera, helt ny med garanti och allt men lådan var lite trasig några tusen billigare. Det var ju i en fysisk butik, samma produkt och allt. Hur ställer sig lägsta prisgarantin sig till sådant?
Postad 12 April 2008 - 11:30
Siba har det inte enligt en kompis som jobbar där.De flesta stora har kvar det mig veteligen.
ONOFF, El-giganten, vet inte hur det är med Siba och Expert då de inte har det med i sin marknadsföring längre.
Förutsättningsvis att de är samma produkt och garantivillkor.
Postad 12 April 2008 - 12:07
http://www.hifiklubb...iotek/dagspris/
Postad 13 April 2008 - 15:58
Ponera att du hittar den tv du vill ha på en affär för 10.000. En av de butikerna som har lägsta prisgaranti har också denna tv. Varför skulle du då gå in och kräva lägstaprisetgaranti på det. Varför inte köpa i den första butiken så att de får utdelning för att faktiskt erbjuda tvn billigare? Jag skulle förstå om då denna butik gick in och erbjöd ett lägre pris. Men det är ju faktiskt samma. (en liten tanke bara)
Iofs om man hittar en tv i göteborg och själv bor i kiruna kanske det är tröttsamt att frakta den...
Prisgarantierna är lokalt så det funkar inte!!
Postad 15 April 2008 - 18:38
Postad 07 June 2008 - 16:56
Hört att man måste ta ett reklamblad från en annan affär man får hemskickat, till affären som man vill utnyttja prisgarantin på för att det ska vara giltligt. Eller räcker det med att man kan se på hemsidan att varan finns att köpa i affären för si och så mycket? Eller kan man gå till affären o t.ex ta ett kort på varan brevid prislappen för att det ska räcka? Det står väl ingenting i texten om prisgarantin på t ex elgigantens hemsida att det måste vara en fysisikt annonsblad man måste visa för att man ska utnyttja prisgaratin eller?
en annan grej, kan man verkligen inte utnyttja prsgaratin på samma butik man köpte varan i? Har hört på flera håll att det ska kunna gå.
Postad 08 June 2008 - 08:19
isf varför hysteri om prisgarantì? Det borde bara vara att köpa där man hittar den billigate.
Man kan ju ha dåliga erfarenheter av en butik medan man har bättre/bra av det lite dyrare.
Postad 08 June 2008 - 14:17
hur funkar det egentligen med bevis av att varan finns billigare på annat ställe?
Hört att man måste ta ett reklamblad från en annan affär man får hemskickat, till affären som man vill utnyttja prisgarantin på för att det ska vara giltligt. Eller räcker det med att man kan se på hemsidan att varan finns att köpa i affären för si och så mycket? Eller kan man gå till affären o t.ex ta ett kort på varan brevid prislappen för att det ska räcka? Det står väl ingenting i texten om prisgarantin på t ex elgigantens hemsida att det måste vara en fysisikt annonsblad man måste visa för att man ska utnyttja prisgaratin eller?
en annan grej, kan man verkligen inte utnyttja prsgaratin på samma butik man köpte varan i? Har hört på flera håll att det ska kunna gå.
Kraven är väl att den andra butiken som är billigare måste finnas i samma stad, ha en fysisk butik,ej demovaror, varan ska finnas i lager. För att ta reda på om allt stämmer så gissar jag på att dom slår en signal för att kolla så att varan finns och att priset är lägre. Vissa har väl så att den gäller i 30 dagar efteråt också, så att om priserna sänks så kan det finnas en chans att få igen pengar. Kan va värt att undersöka, säkert inte många som tänker på en sån sak.
Man har ju självklart för det mesta en butik som hellre görs affärer med, jag själv undviker elgiganten om jag har möjlighet till det, skulle hellre betala lite mer för samma vara hos nån annan än att behöva trava in där.
Postad 25 June 2008 - 21:32
Redigerat av Dthorn, 25 June 2008 - 21:35.
Postad 15 August 2008 - 18:45
Men på ett kvitto står det undantag att det inte gäller mobiltelefoner. Om dom menar mobiltelefoner med abonnemang så visst, det kan jag förstå.
Men en olåst obunden mobil är ju samma i alla butiker.
Någon som har erfarenhet av detta. Annars så funkar det skitbra med prisgaranti hos onoff..om det är värt besväret dvs
Mvh
Postad 15 August 2008 - 18:51
Dom går inte ut med det men dom har det ändå..
Funkar perfekt...
Postad 12 September 2008 - 14:36
Postad 28 September 2008 - 16:34
Jag jobbar på EG så jag kan bara svara för dom, men givetvis gäller prisgarantin oavsett vart du köper den. Säg att du köper en vara i Barkarby på EG och sen visar det sig att vi annonserar samma vara till ett lägre pris inom prisgaranti-perioden ska du givetvis få tillbaka mellanskillnaden.
Postad 29 September 2008 - 10:36
Jag vet att Media Markt har prisgaranti..
Dom går inte ut med det men dom har det ändå..
Funkar perfekt...
Nja häromdan hörde jag en kund som fick som svar "ja men köp det i den butiken då" när han försökte få ner priset på ett spel, det var på mediamarkt sundsvall.. finns säkert fall där de matchat pris, men inte alltid.
Postad 07 April 2011 - 11:49
Saxat från deras hemsida:
Du får 30 dagars prisgaranti
Vi lämnar prisgaranti i 30 dagar från köpdatum. Skulle du mot förmodan hitta en produkt billigare någon annanstans betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Detta är vårt löfte till dig om att vi alltid vill ha marknadens lägsta priser. Klicka här för att ta del av de fullständiga villkoren för våra kundgarantier.
Ringde idag elgigantens kundtjänst ocg Goran sa följande:
Det gäller lokalt inom samma riktnummerområde.
Dom försöker alltid matcha stora aktörer som t.ex OnOff, MediaMarkt och NetOnNet.
Dom bedömmer inte "källarföretag" som lika seriösa då det inte alltid är så att priset verkligen stämmer eller att produkten går att köpa i verkligheten så där lät det som att det är lite osäkert om detta gäller.
Vill du ha pengar tillbaks pga att du hittat den billigare så ska du kuna visa upp något t.ex en annons eller kvitto mm.
Postad 07 April 2011 - 14:06
.... stämmer väl även in på ElGigantens egna "prissänkningar".eller att produkten går att köpa i verkligheten
Postad 07 April 2011 - 21:55
Ett extra s eller en 2 eller nått annat som gör att det skiljer...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
73 bilder
16 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?