Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Psytrance nu för tiden

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 March 2007 - 12:23

Arvan
  • Arvan
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Hallå.

Ville kolla intresst för psytrance på detta forum. Det är många som lyssnar en del på infected mushroom. Men det finns ju fler grupper etc som producerar.

Jag tycker att det har varit väldigt tunt med bra psytrance ute sedan 2006. Visst året är nytt men man vill ha en fin start!.

Har ni några rekomendationer inom scenen?.

Full on / progressive / melodic ja allt!

Kanske även folk som inte gillar psy får upp ögonen för denna förtrollande musikgenre!.

Och kanske kommer folk att kika lite mer åt "undergound" hållet om det kommer upp lite rekomendationer. Trotts allt är det ju inte bara infected som gör psy numera. Om han ens gör det.

Fick hem Infected mushrooms 6:e studio album idag Vicious delicious. En kalasplatta om man gillar brutalt svängig elektronisk musik!. Som vanligt när det gäller infected så är samplingarna så bra så man nästan fäller en tår!. Ljudkvaliten är oerhört bra! Har aldrig hört ett psyalbum med så bra mastring som detta!. Passar perfekt till mina högtalare som är byggda för just denna typ av musik!.

Hej hopp å va inte blyga!.

Redigerat av Arvan, 17 March 2007 - 13:55.

Postad 07 October 2007 - 11:47

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Tja

Intresset såg uppenbarligen svalt ut.
Synd...

Men hänger gärna på tråden och yrar lite om denna underbara musik.
Senaste skiva som jag hört är: Ianuaria - Da Capo Al Fine från: 2007
Den funkade helt klart.

Skulle även gärna se lite tips på högtalare och recivers som passar.
Är ute efter en mer snärtig kick. Även på lite lägre volym.
Tips?

Postad 27 November 2007 - 13:25

Chopha
  • Chopha
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Tja,

Diggar en del Shpongle själv. Har inte varit så intresserad utav Infected Mushrooms, men skall kanske checka dem endå.
Brukar även spela en hel del Aphex Twin och Boards of Canada.

/Christopher

Postad 28 November 2007 - 01:11

Unregistered5d48622d
  • Unregistered5d48622d
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Finns ju sammarbetsskivorna med Space Tribe och Electric Universes projekt Electric Space Phenomenon. Klassiskt melodisk fullon.

Senaste kom för ett tag sen och heter ESP - Sensory Overload.

mvh

Redigerat av Unregistered5d48622d, 28 November 2007 - 01:11.

Postad 28 November 2007 - 01:17

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Lyssnar otroligt lite på trans nuförtiden men en favorit förr om åren var Hux flux skiva - cryptic crunch.
En annan var Neuromotors - neuro damage, fast den går nog mer under tysk pansartrans :) .

Lite tips om ni inte hört dem....

Postad 30 November 2007 - 15:24

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Lyssnar en del på det när man sitter framför skärmen och renskriver anteckningar - skönt driv och oftast ingen jobbig text/sång som kräver uppmärksamhet :unsure:

Men exakt vilka som klassas som psy är lite lurigt tycker jag...

Son Kite, Protoculture, Battle of the Future Buddhas, Fatali, Dark Soho, CPU, Hux Flux, Astrix, Miraculix (ja, i princip alla artister från "Örebro FreakFactory"-skivorna - rekommenderar även samlingaslbumet "Tales from the Forest") om man räknar bort de sedvanliga/klassiska artisterna/grupperna...

Vilka som är nya eller inte har jag ingen aning om, men tips är alltid bra :lol:

Postad 03 January 2008 - 23:11

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Infected mushroom är det som spelas mest hos mig just nu, mycket bra musik som inte jag skulle vilja kalla för psyktrance igentligen.
Det är mer av Elektro musikalisk musik med en del trance inblandat, deras nya skiva Vicious Delicious är ju mycket bra och det är skönt drag och bra blandning av låtar.

Postad 04 January 2008 - 15:23

Mattiastbs
  • Mattiastbs
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Bästa albumet av Infected Mushroom är enligt mig "Converting Vegetarians" och då speciellt låten "Semi Nice"..

//Mattias

Postad 04 January 2008 - 17:54

OlovXLC
  • OlovXLC
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Vibrasphere är väl inte så pjåkiga heller, synd att jag missade deras spelning i Barcelona...

Postad 04 January 2008 - 18:04

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Infected är bra och sen gillar jag Goa Sound System vol 3-7 (1 o 2 har jag ej hört) skarpt, tycker dom har lyckats samla några av de bästa Goa-låtarna på de skivorna.

Kanske nån som kan tipsa om lite mer hård elektronisk musik utöver just goa/psy?! :unsure:

Redigerat av stifflerman, 04 January 2008 - 18:09.

Postad 04 January 2008 - 20:06

Unregisteredbb823404
  • Unregisteredbb823404
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Lyssnade mycket på Psy/Goa-trance på 90-talet och in på 00 men det avtog.

Nu har jag köpt Infected Mushrooms Vicious Delicious och Converting Vegetarians skivor och det är ju helt underbart klipp och ljudkvalitet i nästan alla låtarna.

En annan artist jag gillar är Skazi, men det räknas väl inte in som Psy-Trance?
Guitar-trance kanske hade vatt bättre.

Postad 09 January 2008 - 22:13

Unregistereda0224e81
  • Unregistereda0224e81
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jag lyssnar så högt, mycket å länge jag bara kan, Datan, MP3 spelaren, stereon å i bilen ;)

En av mina klara favoriter är Juno Reacktor & Simon Postford (Hallucinogen) Sen finns det ju en uppsjö. Dom gammla Distance to goa & Destination goa serien är alltid sköna Tycker nu på senare år att goa scenen blivit rätt så halv död. Psytrance är väl det som körs mest idag.

Just nu kör jag sj: 1200 micrograms - magic numbers.

Redigerat av Unregistereda0224e81, 09 January 2008 - 22:14.

Postad 11 January 2008 - 08:38

Unregistered702582a3
  • Unregistered702582a3
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag vill tipsa er alla om en låt:

Lost Keys - This world

Ough säger jag bara.. helt grym... Ni som känner till denna har ni några förslag på liknande stil/musik/grupper?

/S

Postad 19 January 2008 - 08:11

ole99
  • ole99
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Mantrix-neoteric bästa progresiv skivan 2007 (med Behind_Blue_Eyes_-_Copenhagen klar 2a)

Bästa ambient dj_ott_-_levitating_turtle_mix från VA_-_Twisted_DVD

Bästa Dark Kindzadza_-_Waves_From_Inner_Space

bäst full on och psy Svårare att plocka ut någon överlägsent bäst
ör att rekomendera någon, Broken_Toy_-_The_Low_Down_Dirty_Sound_Of, Planet_BEN_vs_Didrapest_-_Psychedelic_Injection, Gus_Till_-_Best_of_The_Rhino_Years_Vol_1
Inte, bäst men skivor jag uppskatade.

Roligaste låtar penta_-_neo_cheesy(från den mycke bra skivan Penta_-_Portuguese_Abduction) och miraculix_-_inspector_gadget

Årets nordiska VA_-_No_Tone_Unstirred (soumi sound) och Sienis_-_From_A_Nutter_Perspective
:)

och liknande lost key, lyssnade igenm skivan igen(praktiskt hade jag den på mp3 spelarn jag satt och lysnade på, behövde inte föra över den), svårt men det är progresiv dom spelar prova dom jag tipsade om, sedan kan du pröva VA_-_Vanguard, Neelix_-_The_Same_Thing_But_Different, Ace_Ventura_-_Rebirth, Audio-X_-_No_One_Can_Stop_Us , Safi_Connection_-_Reduxx, VA_-_Deep_Electric_India, Human_Traffic_-_Audiotune.
Men Mantrix är ju iför sig också från Australien.

Som förslag på annan liknande music.
Electro house
Där rekomenderar jag VA-Ministry_Of_Sound_Sessions_13_D_Ramirez och
VA-Toolroom_Knights_Vol_1__Mixed_By_Martijn_Ten_Velden_And_Paul_Harris

Skriv gärna och komentera vad ni tycker om dom när ni hört dom

Lyssnar just nu på Xenomorph_-_Demagoguery_Of_The_Obscurants ,riktigt bra, lite snabb , men excelent producerad

Redigerat av ole99, 19 January 2008 - 09:12.

Postad 19 January 2008 - 11:56

necrio
  • necrio
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
gillar hur du copypastar albumsnamnen direkt från releasenamnet, scenwarez ftw lol

Postad 03 February 2008 - 15:44

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Kan rekommendera Man With No Names första två skivor dom är riktigt bra.

Postad 09 March 2008 - 23:51

MakkeM
  • MakkeM
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
kan rekkomendera vibetribe såg dessa i danmark för ett tag sedan, ett sånt ###### ös :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.