Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

D-Link DIR-635

90 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 mars 2007 - 12:47

Unregisteredbd85427c
  • Unregisteredbd85427c
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Ska det verkligen vara något problem med denna dyra router när man ska se på webbtv som ex. tv4anytime. När jag kopplar ur routern och kör direkt med kableln i väggen går det smärtfritt, men direkt när jag kopplar in routern så börjar bilden att hacka både via wlan och lan. Jag har uppdaterat till den senaste firmware men problemet är samma ännu.. Jag trodde att om jag köpte en rejäl router så skulle det inte vara något problem. Vad kan det vara för problem?

#2

Postad 26 juni 2007 - 17:07

Niemi9999
  • Niemi9999
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Har du ett draft-n kort i datorn? Prova i så fall att bara acceptera n läget. Eller byt kanal, det går att ställa in auto i routern. Kör på d-links drivrutiner på datorn istället för Microsofts Zero. En sak som jag är osäker på om det fungerar är att öppna portar för programvaran internt i nätverket eller om det bara fungerar utåt mot internet. Det ställer man in vid portforward i routern. När jag skickar filer till Xbox gamla versionen kommer jag bara upp i drygt 1700 kb/s i snitt med ws-ftp.

#3

Postad 02 juli 2007 - 18:21

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Har du fipplat med QoS nåt för att se om det hjälper?

#4

Postad 27 december 2007 - 19:21

thepalm
  • thepalm
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Jag har ett mindre lustigt problem med min DLINK DIR-635.
Ungefär en gång per dag så "låser" routern sig och jag får starta om den (vilket innebär
att dra ut nätsladden tyvärr).
Fattar inte alls vad detta beror på men den fortsätter lysa och verkar fungera - men det gör den inte..
Man kan m a o inte surfa eller komma in i Routerns adminmeny.

Kör Bredband->Router->Kabel in i datorn (sedan har jag bärbar och PS3 som utnyttjar trådlöst)..

Några förslag?

EDIT: Kan tillägga att jag kör med fast IP - adress i datorn för att kunna öppna portar.

Redigerat av thepalm, 27 december 2007 - 19:24.


#5

Postad 28 december 2007 - 07:22

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
Köpte mig en 635:a igår som jag enkelt kopplade in. Har dock inte meckat så mycket men det har inte varit några problem hittills.

Jag kör dator och radio trådlöst å PS3an trådat. Skall få den där spelmotorn att funka bara, har inte läst in mig på hur man gör men det kanske gör så PS3an funkar ännu bättre.

Thepalm:

Varför måste du öppna portar? Till dator/PS3a? Har iofs inte hunnit prova onlinespelet i GRAW2 till PS3an, det fick jag aldrig å funka till min Belkin router. Inte ens med portar öppna. Skall testa ikväll med D-linken istället.

Men inga andra PS3-spel jag har behöver portöppning.

Ahh, såg att det var till datorn du körde fast IP.....

#6

Postad 28 december 2007 - 10:05

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0

Jag har ett mindre lustigt problem med min DLINK DIR-635.
Ungefär en gång per dag så "låser" routern sig och jag får starta om den (vilket innebär
att dra ut nätsladden tyvärr).
Fattar inte alls vad detta beror på men den fortsätter lysa och verkar fungera - men det gör den inte..
Man kan m a o inte surfa eller komma in i Routerns adminmeny.

Kör Bredband->Router->Kabel in i datorn (sedan har jag bärbar och PS3 som utnyttjar trådlöst)..

Några förslag?

EDIT: Kan tillägga att jag kör med fast IP - adress i datorn för att kunna öppna portar.


Om du kör dynamisk tilldelning av IP-address, får du samma fel?

Man behöver inte ha fast IP på daton för att kunna öppna portar, bara du använder DHCP Reservations List.
Så gör jag på min DIR-655 själv och jag antar att det ser precis likadant ut på en 635:a.

#7

Postad 24 januari 2008 - 11:52

thepalm
  • thepalm
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Nu vet jag varför min router "låser sig". När man tankar hem filer snabbare än 5 - 6 MB/sek så pallar den inte med.
Mycket illa.. Får byta mot en vassare modell.. Det här var ju skräp!

EDIT - Jag blir fan galen, hela tiden så kopplar routern ner när jag passerar 6 MB/sek i download-speed.
Vad i hela friden är det frågan om? Är det någon idé att byta till en ny router eller skall man titta på andra märken?

Finns det någon annan med en DLINK - router som har bredband (100/100) där routern INTE klappar ihop så
fort man tankar hem lite snabbt?

Redigerat av thepalm, 25 januari 2008 - 11:56.


#8

Postad 25 januari 2008 - 12:05

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
opps, felpost :)

Redigerat av Mr_nygren, 25 januari 2008 - 12:06.


#9

Postad 25 januari 2008 - 20:40

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

  • 647 inlägg
  • 0

Nu vet jag varför min router "låser sig". När man tankar hem filer snabbare än 5 - 6 MB/sek så pallar den inte med.
Mycket illa.. Får byta mot en vassare modell.. Det här var ju skräp!

EDIT - Jag blir fan galen, hela tiden så kopplar routern ner när jag passerar 6 MB/sek i download-speed.
Vad i hela friden är det frågan om? Är det någon idé att byta till en ny router eller skall man titta på andra märken?

Finns det någon annan med en DLINK - router som har bredband (100/100) där routern INTE klappar ihop så
fort man tankar hem lite snabbt?



Det är inte så att du har köpt DKT-410 paketet med 635 routern och 410 usb adaptern?
Som du säger så kopplar nätet ner vid nerladdning dock så är problemet inte hastigheten har jag märkt utan att usb adaptern blir bra otroligt varm vid högra hastigheter (överhettad), där av att windows tappar kontakten med usb adaptern.
Kör man med kabel kopplar den inte ner även vid 54mbit trådlöst ( inbyggt 54mbits kort), för vid vanlig sufrning eller spelande fungerar routern och usb adaptern kanon. ( har bbb 100/10mbit )

//Niklas

#10

Postad 25 januari 2008 - 21:52

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Nu vet jag varför min router "låser sig". När man tankar hem filer snabbare än 5 - 6 MB/sek så pallar den inte med.
Mycket illa.. Får byta mot en vassare modell.. Det här var ju skräp!

EDIT - Jag blir fan galen, hela tiden så kopplar routern ner när jag passerar 6 MB/sek i download-speed.
Vad i hela friden är det frågan om? Är det någon idé att byta till en ny router eller skall man titta på andra märken?

Finns det någon annan med en DLINK - router som har bredband (100/100) där routern INTE klappar ihop så
fort man tankar hem lite snabbt?


Lösningen på ditt problem och de som också har en router från Netgear är att i Dynamic DNS inställningarna bocka ur automatisk dns. Ändra till fast genom att bocka för det valet och om ni har Telia så skriv in 195.67.199.24 och 25 eventuellt 26.

Hur detta ser ut på din router, vet jag inte så du får testa eller söka på internet.
Bifogad fil  dns.jpg   14,05K   11 Antal nerladdningar

Redigerat av ruva, 25 januari 2008 - 21:58.


#11

Postad 10 februari 2008 - 00:34

thepalm
  • thepalm
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Tyvärr hittar jag inte alls dom inställningarna i DLINKs "servicemeny".
Men routern är ruskigt konsekvent. Låser sig som attans så fort nedladdningshastigheterna passerar 6 - 7 MBIT/sek.
Skall byta till en ny, alternativt en vassare DLINK.

#12

Postad 29 februari 2008 - 20:07

Tabbe
  • Tabbe
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Ska det verkligen vara något problem med denna dyra router när man ska se på webbtv som ex. tv4anytime. När jag kopplar ur routern och kör direkt med kableln i väggen går det smärtfritt, men direkt när jag kopplar in routern så börjar bilden att hacka både via wlan och lan. Jag har uppdaterat till den senaste firmware men problemet är samma ännu.. Jag trodde att om jag köpte en rejäl router så skulle det inte vara något problem. Vad kan det vara för problem?


Jag har liknande problem med att streama via 635:an till en Popcorn Hour A-100 med kabel.
Det laggar och går allmänt segt. Har nog testat alla tänkbara inställningar men det funkar helt enket inte.
Har nu återgått till min äldre DI-614+ och då flyter all som det ska.
Börjar undra om det är något fel på routern.

#13

Postad 18 mars 2008 - 09:02

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Är det nån här som kör den här routern och har PS3 och kör mediaserver? Typ Nero Media Home eller TVersity

Min thomson/speedtouch grejar att få ut ps3 på internet men i lan så hittar den ingen mediaserver (tro mig jag har inte missat nån inställning eller liknande, har fipplat me den här ¤&"¤#&#Q¤% speedtouchen i tre dar i sträck typ, I SURRENDER) :). Googlade och såg att fler med mig har haft det problemet så jag överväger att köpa en ny router och tyckte denna verka najs.

Vad tycker Ni som har den? Nöjda?

#14

Postad 19 april 2008 - 16:18

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Jag khar köpt en D-link 635 och deras interna PCI-kort Rangebooster DWA 547. Men jag kan inte ansluta till Routern via n-protokollet. Kan bara köra b och g. Hur ska jag göra? Jag har testat att välja routern bara ska använda n-protokollet men då hittar inte nätverkskortet routern.

Jag får nämligen bara 15/2 mot internet när jag sitter på 24/8 lina.

Jag kör Vista x64 och använder Athteros Communications drivrutiner.

Redigerat av HarmanKardon, 19 april 2008 - 17:45.


#15

Postad 19 april 2008 - 18:58

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0
Man ska tänka på att siffror som anges är ca "hastigheter"

#16

Postad 01 maj 2008 - 18:52

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Köpte denna igår och inst idag. Nu undrar jag hur man skyddar den bäst för andra så att dom inte kommer in och snyltar på mitt internet. Är detta det bästa man kan göra som jag har gjort nu ?

Security Mode : WPA-Persnoal

WPA Mode : Auto (WPA or WPA2) provade bara WPA2 men verkade inte funka på min bärbrara då.

Cipher Type : TKIP and AES

Group key update interval : 3600 seconds

Och sen bara ett lösenord på minst 8 bokstäver.

Är det så man ska göra och kan jag vara lugn nu ?? fattar inte så mycket utav detta :P

#17

Postad 02 maj 2008 - 00:42

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0
skar du köra WPA2 så måste du köra WPA2-Personal/enterprise..Sen är det bäst att låta routern välja ett "lösenord" för WLANet då det blir ett på 63 tecken och lite svårare att knäcka.

#18

Postad 16 maj 2008 - 19:13

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Hej!

Jag kör med D-links interna kort Rangebooster 547 tillsammans med d-link 635. Det fungerar OK med b och g-protokollen. Men jag kan inte connecta med n-protokollet om jag väljer n-protocol only på routern. Jag hittar routern och allting (4 av 5 i signalstyrka) men det går inte att connecta.

Till saken är att jag kör Vista x64, som det inte finns d-link drivers för till Rangebooster 547 kortet utan måste köra med Atheros drivrutiner.

Är det någon med Vista x64, Rangebooster 547 och D-link 635 som får det att funka att köra endast över n-protokollet???

Tacksam för svar. Byter eländet annars imorgon.

#19

Postad 17 maj 2008 - 12:40

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

  • 1 160 inlägg
  • 0

Nu vet jag varför min router "låser sig". När man tankar hem filer snabbare än 5 - 6 MB/sek så pallar den inte med.
Mycket illa.. Får byta mot en vassare modell.. Det här var ju skräp!

Finns det någon annan med en DLINK - router som har bredband (100/100) där routern INTE klappar ihop så
fort man tankar hem lite snabbt?

Jag har en DGL-4300 hemma som funkar perfekt vid 9-11 mb nedladdning. Har även kört denna typ av router som gateway på jobbet och dom lirar lätt i ca 93 mbps månad ut och månad in.

#20

Postad 28 maj 2008 - 10:42

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Jag gick tillbaka och bytte mn 635 mot en 655, vilken skillnad!! Har inte hunnit testa så mycket ännu men den känns mycket bättre och snabbare!

#21

Postad 28 maj 2008 - 11:23

Yggdrasill
  • Yggdrasill
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0

Tyvärr hittar jag inte alls dom inställningarna i DLINKs "servicemeny".
Men routern är ruskigt konsekvent. Låser sig som attans så fort nedladdningshastigheterna passerar 6 - 7 MBIT/sek.
Skall byta till en ny, alternativt en vassare DLINK.

Kolla under Setup - Internet - Manual Internet Connection Setup.

Där kan du ändra DNS inställningarna.

#22

Postad 18 oktober 2008 - 18:14

Unregistered83d24039
  • Unregistered83d24039
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Hej
Jag blev idag ägare till en Dir-635 och jag har bahnofs 100 mbit ner och 10 mbit upp jag använder mig av D-Link Trådlöst Nätverkskort .11n DWA-140 (USB 2.0) 300mbps. Min fråga är nu om jag med dessa två produkter kan få ut maximalt av mitt bredband dvs 100 mbit i download dvs att jag tankar runt 9 mb i sekunden?

#23

Postad 23 oktober 2008 - 08:29

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0
Undrar om jag kan ställa in dir 635 som access punkt, efter en dir 655. Om detta är möjligt, kan man då fortfarande utnyttja de 4 fasta Gbit utgångarna? Tänkte utvidga täckningen på en nedre hus plan, samt använda den som en switch till ytterligare 4 datorer med fast förbindelse. Är det någon där ute som kan svara på mina frågor?
Tack på förhand!
Eugen

#24

Postad 05 november 2008 - 13:10

T14
  • T14
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har köpt paket med 635 router och DWA 140 och upplever att datorn tappar förbindelsen med routern ibland flera gånger per dag. Väldigt irriterande. Får ta ut kortet och stoppa i det igen så fungerar det.

Vet någon om andra Draft-N nätverkskort än D-links är kompatibla med 635? Jag skulle gärna prova något annat märke.

/T

Det är inte så att du har köpt DKT-410 paketet med 635 routern och 410 usb adaptern?
Som du säger så kopplar nätet ner vid nerladdning dock så är problemet inte hastigheten har jag märkt utan att usb adaptern blir bra otroligt varm vid högra hastigheter (överhettad), där av att windows tappar kontakten med usb adaptern.
Kör man med kabel kopplar den inte ner även vid 54mbit trådlöst ( inbyggt 54mbits kort), för vid vanlig sufrning eller spelande fungerar routern och usb adaptern kanon. ( har bbb 100/10mbit )

//Niklas



#25

Postad 05 november 2008 - 19:59

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0

Man behöver inte ha fast IP på daton för att kunna öppna portar, bara du använder DHCP Reservations List.
Så gör jag på min DIR-655 själv och jag antar att det ser precis likadant ut på en 635:a.


Åh! finns det nån vänlig själ som vill förklara detta lite. jag skulle gärna vilja öppna portar utan fast ip.

#26

Postad 08 januari 2009 - 13:03

HjalleBalle
  • HjalleBalle
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Det verkar inte vara så mycket liv i den här tråden längre, men jag testar ivf.

Är det någon av er ägare till denna router som har firmware 1.02 liggandes?
Tydligen så stödjer denna firmware WDS, vilket möjliggör att använda routern som en trådlös brygga. Är inte säker på att det ens går att downgrada den viss, men jag är villig att försöka =)

Jag har köpt en dir-655 som ersatt 635:an, men skulle gärna använda 635 som trådlös brygga i min TV-bänk.

Tack på förhand

#27

Postad 26 februari 2009 - 18:59

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Om man har den stående så finns det ju en liten knapp på ovan sidan som blinkar blå om man trycker på den, va e de för knapp ? Tjejen råkade trycka på den men vet inte om nått har hänt. Försökte läsa i manualen men den knappen står inte med samt att det står inte på knappen va de e för nått. Skumt !

#28

Postad 28 februari 2009 - 21:02

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Nu till nått som är roligt!

Den nya firmwaren till 635:an stödjer nu även externa usb-diskar/skrivare :P

Ja logga in på min routern och kolla efter ny firmware... och där ingick det!

Verkar funka bra, kanske inte snabbt men schysst om man som jag har en bärbar.

#29

Postad 08 mars 2009 - 20:02

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

  • 976 inlägg
  • 0

Nu till nått som är roligt!

Den nya firmwaren till 635:an stödjer nu även externa usb-diskar/skrivare :)

Ja logga in på min routern och kolla efter ny firmware... och där ingick det!

Verkar funka bra, kanske inte snabbt men schysst om man som jag har en bärbar.

Vilken HW-version har du och vilken firmware version gäller det? Finns det någon länk?

Mycket intressant om det skulle stämma.

mvh
Bäckman

#30

Postad 09 mars 2009 - 14:49

Olfactorius
  • Olfactorius
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag hittar ingen uppdatering via Routern, var kan jag hitta denna fantastiska uppdatering med hårddisk stöd?

#31

Postad 09 mars 2009 - 14:54

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0

Jag hittar ingen uppdatering via Routern, var kan jag hitta denna fantastiska uppdatering med hårddisk stöd?


Gå till d-link siten och sen sök på produkt. Där har du f/w och spekar på nya fixen. Flashen BARA igenom tråd.

#32

Postad 09 mars 2009 - 16:39

Olfactorius
  • Olfactorius
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
jag har gått in på både dlink.se och dlink.com, sökt på dir-635, hittar ingen ny firmware med shareport stöd :)
tacksam för hjälp, det är inte dir-655 eller någon annan router ni tänker på?

#33

Postad 11 mars 2009 - 16:13

toneby
  • toneby
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

jag har gått in på både dlink.se och dlink.com, sökt på dir-635, hittar ingen ny firmware med shareport stöd :)
tacksam för hjälp, det är inte dir-655 eller någon annan router ni tänker på?


Hittade en uppdatering i australien som har shareport-stöd, tyvärr finns den bara för Rev. B hårdvara så jag vet inte hur bra den funkar då jag har rev. A.

#34

Postad 13 mars 2009 - 08:27

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Här hittar du uppdateringar, klicka bara vidare på vilken HW du har i din router D Links Dir 635

#35

Postad 14 mars 2009 - 10:53

Olfactorius
  • Olfactorius
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Hittade en uppdatering i australien som har shareport-stöd, tyvärr finns den bara för Rev. B hårdvara så jag vet inte hur bra den funkar då jag har rev. A.


Tusen Tack! det funka på min router!

#36

Postad 19 mars 2009 - 13:32

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

  • 976 inlägg
  • 0
För min del så har jag en A revision så det sket sig helt och hållet. Dessutom så är det ingen standardlösning som d-link har. Vad jag förstår måste man köra windows (själv rullar alla burkar med linux) med ett program som sköter kopplingen samt bara ett program/dator kan komma åt disken åt gången.

/Bäckman

#37

Postad 19 mars 2009 - 21:04

ChristerN
  • ChristerN
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Vilken HW-version har du och vilken firmware version gäller det? Finns det någon länk?

Mycket intressant om det skulle stämma.

mvh
Bäckman


Den FW som finns på hemsidan som länken senare i tråden hänvisar till är ver 2,21EU och den publicerades 1/11 2007. Kan det vara den???

#38

Postad 22 mars 2009 - 10:31

Olfactorius
  • Olfactorius
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
för att få shareport på en dlink 635 skal du ladda hem den australienska firmwaren:
Firmware Version: 2.30WW
den innehåller shareport och funkar utmärkt på min europeiska REV-B dlink 635.
förr hade jag firmware: ver 2,21EU , nu har jag 2.30WW

lycka till

#39

Postad 22 mars 2009 - 21:10

ChristerN
  • ChristerN
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

för att få shareport på en dlink 635 skal du ladda hem den australienska firmwaren:
Firmware Version: 2.30WW
den innehåller shareport och funkar utmärkt på min europeiska REV-B dlink 635.
förr hade jag firmware: ver 2,21EU , nu har jag 2.30WW

lycka till


Tack för tips och råd!
Funkar tyvärr inte ändå. Flashar FW och läser tillbaka mina inställningar. Laddar ner Shareport-pgm och kopplar skrivaren till routern. Installerar Shareport och den börjar hacka med nya pop-uper varje sekund. Hittar/hittar inte. Uppgraderar SP till senaste versionen och det hysteriska pop-upandet slutar. Hittar skrivaren och väljer utskrift, lampan på skrivaren börjar blinka och blinka och blinka och sen säger utskriftshanterarern "Fel". Startar om allt men samma fel kvarstår.
Ytterligare tips?
Annars ger jag upp...

#40

Postad 23 mars 2009 - 07:55

Olfactorius
  • Olfactorius
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
har datorn installerat drivrutiner till skrivaren?
annars vet jag inte vad som kan vara fel

#41

Postad 25 mars 2009 - 13:05

Zeppen
  • Zeppen
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
firmware 2.30EU funkade för mig :P


Om du har detta i DIR-635 är det lugnt..
Product Page: DIR-635
Hardware Version: B1
Firmware Version: 2.30EU

Finns två hardware versioner, så kolla du har rätt innan du uppgraderar.
Ta givetvis backuper på dina inställningar ;)

Själva sharepointprogrammet laddas ner separat..
http://www.dlink.com...tility_v114.zip
Installera programmet, anslut din USB-hårddisk/skrivare och sen är det klart..
Går givetvis att köra en USB-hub för att ansluta flera hårddiskar, men up/dl blir lite lidande :lol:
fattigmans-NAS kallar jag det, men det funkar i alla fall ;)

hårddiskarna dyker upp "som vanligt" när man klickar på "den här datorn" / utforskaren..

Routrar som stödjer USB-hårddisk/skrivare enligt dlink dessa
DGL-4500
DIR-635
DIR-655
DIR-685
DIR-855

/Z

#42

Postad 25 mars 2009 - 22:34

ChristerN
  • ChristerN
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

har datorn installerat drivrutiner till skrivaren?
annars vet jag inte vad som kan vara fel

Tack för tips. Skrivaren funkade innan jag flashade FW men krånglade sen. Var tvungen att avinstallera och oninstallera skrivaren för att det skulle funka på datorns USB-port. Ska sätta mig ner med det här i helgen tror jag. Mycket annat nu...

#43

Postad 26 mars 2009 - 17:34

ChristerN
  • ChristerN
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Tack för tips. Skrivaren funkade innan jag flashade FW men krånglade sen. Var tvungen att avinstallera och oninstallera skrivaren för att det skulle funka på datorns USB-port. Ska sätta mig ner med det här i helgen tror jag. Mycket annat nu...

Gjorde ett försök till nu.
Clickade på connect och försökte skriva ut ett txt-dokument.
Datorn sa plingplong hela tiden och SP-ikonen växlade mellan grön och röd och utskriften stoppade.
Sen kom det upp en ruta som sa:
Access violation at address 00420CB0 in module 'SharePort Network USB Utility.exe'. Read of address 0000000C.
Någon som vet vad det betyder?

#44

Postad 07 april 2009 - 18:56

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Tja!

jag kör 2.30EU på min DIR-635
Hardware Version: B1

Fråga mig inte var jag fick EU-firmwaren ifrån, minns tyvärr inte.

Men har ett litet problem. Min stationära hittar USB-disken men min bärbara gör ej - båda kör Vista.
- Slagit av firewall
- Kollat tjänster

Ska säga det - att det HAR fungerat innan men nu hittar min bärbar inte min USB-disken. (Som jag pillar mest på - så jag har väl råkat slå av nått jag inte borde) Men vi kan utesluta router och modem för de funkar på min stationära

Några förslag?

EDIT
Funkar nu, avinstallera verktyget, nollställde firewallen och lät endast firewallen öppna en lokal port på udp range 1-65355 och altså bara lokalt (netmask)

tada.wav :)

Redigerat av candyraver, 07 april 2009 - 19:39.


#45

Postad 16 april 2009 - 18:31

Bushi
  • Bushi
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp med min 635'a.
Det verkar inte vara något problem med mitt internet, när jag har sladden i från väggen så funkar det perfekt.
Men routern vägrar fungera.
Jag har resettat den till fabriksinställningar och när jag kör igenom guiden och den ska prova anslutningen så står det att den inte kan ansluta till internet. Vad gör jag fel?

Under info om nätverksanslutningen så ser allt bra ut, jag routerns IP adress osv men den fungerar inte. Datorn når routern men inte längre, den ansluter inte till internet.

Vore tacksam för hjälp. Får panik snart då alla mina enheter hemm a är beroende av routern, bl a en PS3 :D

Redigerat av Bushi, 16 april 2009 - 18:31.


#46

Postad 12 september 2009 - 18:04

xerfall
  • xerfall
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Jag ville bara tillägga att jag haft stora problem med min dir 635:a. Det började med att min strömadapter gick sönder på nått sätt, den orkade inte driva routern längre. Kontaktade supporten och dom skickade en ny strömadapter till mig. Men problemen var riktigt jobbiga efter det, kontakten till routern dog titt som tätt och jag var tvungen att dra ut ström i både dator och router för att få det att funka.
Jag kontaktade supporten igen, denna gång via telefon eftersom dom inte svarade på mail. (Det kostar 35:- om du har otur!).
Då berättade dom för mig att det finns en Firmware 1.12! Jag har letat och letat efter nya fw men inte hittat nått, enligt routern och hemsidor är det 1.09 som är den senaste. Men jag fick länk till en ftp.server från d-link med en fw 1.12.
Installerade den och resettade routern, ställde in allt och nu verkar allt funka bra. Den har stått på i ett dygn nu utan problem.
Därimot kommer jag inte upp i mer än 30mbit trådlöst ner och 18mbit upp. Är det normalt?

#47

Postad 13 september 2009 - 09:41

ChristerN
  • ChristerN
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

...Därimot kommer jag inte upp i mer än 30mbit trådlöst ner och 18mbit upp. Är det normalt?


Min Vista-maskin med N-koppling visar 130 Mbit/s. Jag ser ingen skillnad mellan upp och ner.
På andra maskiner med g-standard visar operativen 54 Mbit mot min 635:a

#48

Postad 15 september 2009 - 08:04

xerfall
  • xerfall
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Nja, alltså uppmätt hastighet menar jag.
Jag testar mot bredbandskollen så får jag 86mbit över tråd och 26 trådlöst. Har för mig att jag kommit upp i 46 trådlöst någon gång för länge sedan, men minnet sviker mig.
Några andra med DIR-635 som uppmätt mer trevliga hastigheter?

Kan säga att med min nya FW (1.12 som finns på FTP:en) är nätverket klart stabilare. Det kopplar ner ibland men "lagar" sig själv nu på några sekunder till några minuter. Dock verkar det som att problemen blir värre om jag har flera datorer kopplade till den. Fattar inte varför det skall vara så svårt att få en stabil uppkoppling.
Just nu är min stora dator Sony Vaio med Vista kopplad mot den för det mesta och min frus Asus 1000HE med XP kopplas titt som tätt mot den. Det skall kopplas på en iPhone och en till laptop på nätverket snart med.
Kan man öka stabiliteten på något sätt? Det finns många med DIR-635 där ute, dela med er av era erfarenheter.

#49

Postad 15 september 2009 - 10:37

Unregisteredcb3b3aed
  • Unregisteredcb3b3aed
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Kan tilägga att det även fungerar att ansluta en USB 3G-dongel och dela ut en mobilt-bredband-anslutning!

#50

Postad 15 september 2009 - 12:30

xerfall
  • xerfall
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Kan tilägga att det även fungerar att ansluta en USB 3G-dongel och dela ut en mobilt-bredband-anslutning!

Då måste jag tillägga efter att ha letet runt en j-vla massa om det här med Shareport att det endast gäller hårdvaruversion B!
Jag har köpt min för länge sedan och har hårdvaruversion A, där senaste FW är 1.12. Stödjer inte Shareport.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.