Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Söker ny mediamöbel

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 March 2007 - 18:28

SupremeX
  • SupremeX
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem..

Nu när nya Lcdtvn är på väg hem så har jag tänkt snygga till lite i vardagsrummet och byta ut mediamöblerna, min sambo är dock av det teknikfientligare slaget och vill promt att allt ska kunna gömmas bakom luckor eller skåpdörrar. Jag tänker mer på god ventilation för min 360 och förstärkare samt att fjärrkontroller ska fungera..

Hade väl tänkt mig att det skulle vara något sådär modernt lågt och långt, vitt, svart eller ek..
Gick en sväng på Ikea i söndags och kikade på möjligheten av bygga något ur deras Bestå-serie...
någon som försökt sig på att montera någon sorts skjutluckor på ett sådant system?

Hur gör man smidigast för att kunna gömma undan alla saker utan att för den delen behöva ha en massa stora skåpdörrar på vid gavel varje gång man använder anläggningen?

Någon som varit i samma situation?

Mvh John

Redigerat av SupremeX, 19 March 2007 - 18:49.

Postad 22 March 2007 - 11:27

Jacfre
  • Jacfre
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Lite samma problem som jag brottats med.

Kolla in den här ir/fm sändaren hos Ljudmakarn, den ska jag köpa in för att kunna ha luckorna stängda.

En möbel som jag tycker är toksnygg är Voice Arctic.

Asko i Barkarby har just nu 20 % på den serien.

Postad 22 March 2007 - 14:39

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
När jag flyttar nu i maj så kommer jag använda just ikeas bestå, kommer att köra med deras skåp som är 40cm djupt och 190cm högt, det får plats 3 dörrar och då tar jag 2st klarröda och en vitrin dörr, sliter bort backstycket på mitten och har stereo mm där, skåpet ska stå i ett hörn så det gör inget att det "bara" är 40 djupt.

Postad 22 March 2007 - 15:29

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Har själv en Voice Azzaro (Längst ner på sidan)

Finns i olika utföranden och storlekar. Min är vit med ek-topp samt sockel för att unvika damm undertill. 180 cm bred med glas i dörrarna. Fungerar utmärkt och den är härligt låg.

Justerbara hyllplan och färdiga hål på baksida för kablar. Skall dock göra ytterliggare (små)hål i baksidan för att öka ventilationen till förstärkaren.

Klart värd en titt. Inte billig, men svider inte som en Voice Arctic (obs att högglanslack, som Arctic, lätt blir statiskt och samlar damm).

Postad 22 March 2007 - 16:38

SupremeX
  • SupremeX
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Ir/fm sändaren verkar helt klart intressant.. någon som vet om man kan köra flera fjärrkontroller på samma mottagarenhet?

Voice verkar göra riktigt snygga grejer.. kanske inte riktigt så mycket pengar jag har tänkt att lägga ut men ska helt klart ta mig till en återförsäljare och kika närmare..

Om man skulle bygga av Ikeas bestå såg jag att den här luckan -Vegby - kan monteras som skjutdörr.. någon med erfarenhet om hur det skulle funka med 3 st 60x38 hyllor/skåp bredvid varandra?

Eftersom en flytt är trolig inom de närmaste halvåret så vore det kanske lämpligt att köpa något som man kan anpassa lite i storlek, typ ta bort en del om vardagsrummet blir mindre..

Postad 23 March 2007 - 23:37

Unregistered029e628b
  • Unregistered029e628b
  • Forumräv

• 771 inlägg
  • 0
Funkar bra att köra flera fjärrar till en mottagare, men då måste man ha extra sändare till varje fjärr.

Postad 27 March 2007 - 19:23

-Wille-
  • -Wille-
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Vi var i precis samma situation och letade möbel. Efter ett tag bestämde jag mig att "snickra" en egen bänk efter mina behov.

Det blev en möbel i ek med glasdörrar i frostat glas med tanke på fjärrkontroller, trådlöst 360 osv.

Bilder finns i mitt galleri, det som kvarstår är lite "lull-lull" på den öppna sidan av bänken.

/Wille

Postad 29 March 2007 - 18:54

SupremeX
  • SupremeX
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt bygge -Wille- !
Blev helt klart inspirerad, Vad har du använd dig av för material och hur mycket kostade möbeln totalt?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.