Har denna flygplansläge och isf hur aktiverar man det? Jag hittar inget om detta i manualen, nämligen...
Det skulle verkligen vara en grov miss av Nokia om en "bussiness"-mobil som denna saknar flygplansläge... Är det nån som reser mycket så är det väl ändå de användare denna telefon i första hand riktar sig mot!

Edit: Okej, jag hittade det... Den här mobilen måste f.ö. ha det mest icke-intuitiva menysystemet någonsin! Nåja, genom att inte hålla in off-knappen för länge kunde jag, genom att stega ner i menyn som då poppar upp, välja ett läge som kallas "offline". Däremot verkar man inte kunna välja att mobilen default ska fråga om man vill starta i offline-läge eller "vanligt" läge när man ska sätta på telefonen. Isf måste man komma ihåg att byta till offline-läge
innan man stänger av mobilen före flygresan - annars kan man inte sätta igång den igen förrän man har landat. Helt obegripligt!
För att inte tala om att det tog mig en halv oändlighet att få över en ljudbok på minneskortet och organisera upp innehållet i mappar (med PCSuite gick det smidigare, men det blir det ju inte direkt "plug&play" om man måste installera detta program på varje dator man vill överföra från). Vidare saknar jag en direktknapp kopplad till mediaspelaren, så att man slipper gå in och gräva i menyn. Att telefonen dessutom inte automatiskt knapplåses efter en viss tid övergår mitt förstånd. Nu verkar det sistnämnda dock gå att ordna genom installation av programmet det länkas till i inlägg #3, tack och lov...
Nej, visst har denna telefon sina poänger, men den har verkligen svårt att övertyga mig om sin storhet!
Redigerat av henke s, 19 November 2007 - 11:18.