Det fungerar

!!!!!
Ni som vill testa, använd torrenterna från mitt förra inlägg.
Det finns en quickstart guide på
http://wiki.linuxmce.com/index.php/QuickStart_GuideAnledningen att jag har haft en del strul med installationen är att den första .iso filen jag fick tag på var skadad. När jag sen fick tag i en korrekt version via torrent så fick jag problem med mitt nätverkskort under Ubuntu. LinuxMCE är beroende av att kunna ladda hem olika paket via webben under hela installationen.
Väll installerat så måste jag säga att det verkar vara ett otroligt kompetent och komplicerat system.
LinuxMCE kunde tex. spela de HD klipp jag hade liggandes på min HDD direkt efter installationen.
Den mesta konfigurationen görs via en vanlig webbläsare, konfigurationen är inte helt enkel att förstå sig på och kräver att man är beredd att lägga en del tid på att få allt att fungera.
Användargränssnittet inne i själva MCE är jäkligt fräckt och snabbt att navigera i, skiljer sig dock ganska mycket från ett "vanligt" media center.
Ett tips för er som vill testa är att först installera Ubuntu, sen göra all konfiguration för systemet så som olika drivrutiner mm. Efter att allt funkar som det ska inklusive nätverk

så installerar ni LinuxMCE som då kommer att hitta den mesta hårdvara som ni tänker använda.