mvh Cedric.
Postad 21 March 2007 - 13:39
mvh Cedric.
Postad 22 March 2007 - 11:06
Tack på förhand.
mvh
Cedric.
Postad 22 March 2007 - 13:55
Är också smått intresserad av denna kabel. Jag har inte testat Colorado men har testat den gamla modellen Panther som har en liknande konstruktion (den en skillnad jag känner till är att Colorado har andra kontakter, samma som Sky kabeln har). Jag tycker att Panther lät riktigt bra.
Den enda ljudmässiga invändningen var att den lät lite tunn; midbasen kändes lite undertryckt. Annars lät den väldigt öppen och detaljerad. Små mikrodetaljer framkom med lätthet utan att det lät hårt på något vis och akustisk musik lät väldigt bra. Men som jag nämnt tidigare hade jag önskat en lite ”tyngre” återgivning då denna kabel kostade ca 4000 kr (0.8 m RCA par).
Postad 23 March 2007 - 13:08
Cedric: vad som inte framkom i mitt tidigare inlägg var att om Colombia är lika bra som Panther så är det definitivt ett hett kabelalternativ.
Postad 23 March 2007 - 21:16
mvh
Cedric.
Postad 30 October 2007 - 10:47
Jag har nyligen inhandlat ett par Audioquest Columbia och jämfört med King Cobra som jag hade innan så upplever jag att ljudet är mindre vasst och hårt, mer behagligt att lyssna på. Har en Arcam förstärkare och CD-spelare, men det kan ju låta annorlunda i andra anläggningar.
MVH
Papegojan
MVH
Papegojan
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
128 bilder
188 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler