Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audioquest

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 March 2007 - 13:39

Cedric
  • Cedric
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
:P Hej jag undrar om det är någon som har testa audioquest nya signalkabel columbia och om det var något att ha är jäkligt nyfiken på denna kabel och vad den kan prestera - hoppas på en massa svar så klart och ni får gärna skriva om andra bra kablar också så klart.

mvh Cedric. :P

Bifogad fil(er)

Postad 22 March 2007 - 11:06

Cedric
  • Cedric
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
:D Ingen som testat denna signal kabel? synd men dom som har en riktigt bra signal kabel runt 2 lappar får gärna dela med sig sin erfarenhet eftersom jag är på jakt efter en kabel som ska kicka rumpa vid den här prisnivån.

Tack på förhand.

mvh

Cedric. :wub:

Postad 22 March 2007 - 13:55

xray
  • xray
  • Guru

• 4296 inlägg
  • 0
Är också smått intresserad av denna kabel. Jag har inte testat Colorado men har testat den gamla modellen Panther som har en liknande konstruktion (den en skillnad jag känner till är att Colorado har andra kontakter, samma som Sky kabeln har). Jag tycker att Panther lät riktigt bra. B) Den enda ljudmässiga invändningen var att den lät lite tunn; midbasen kändes lite undertryckt. Annars lät den väldigt öppen och detaljerad. Små mikrodetaljer framkom med lätthet utan att det lät hårt på något vis och akustisk musik lät väldigt bra. Men som jag nämnt tidigare hade jag önskat en lite ”tyngre” återgivning då denna kabel kostade ca 4000 kr (0.8 m RCA par).

Postad 22 March 2007 - 15:10

R1 Uffe
  • R1 Uffe
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
kasta in en tråd i Audioquest klubben

https://www.minhembi...showtopic=96988

Postad 23 March 2007 - 13:08

xray
  • xray
  • Guru

• 4296 inlägg
  • 0
Cedric: vad som inte framkom i mitt tidigare inlägg var att om Colombia är lika bra som Panther så är det definitivt ett hett kabelalternativ.

Postad 23 March 2007 - 21:16

Cedric
  • Cedric
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
:) Ja jag tror det också ,det som är så himla gött är att farsan är i usa och skulle kolla på saken så vi får se om han tar med sig en columbia hem till mig jag låter bortskämd men den är betald och klar typ he he så om han får tag på den ska jag skriva om den.

mvh

Cedric. :D

Postad 30 October 2007 - 10:47

Papegojan
  • Papegojan
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har nyligen inhandlat ett par Audioquest Columbia och jämfört med King Cobra som jag hade innan så upplever jag att ljudet är mindre vasst och hårt, mer behagligt att lyssna på. Har en Arcam förstärkare och CD-spelare, men det kan ju låta annorlunda i andra anläggningar.

MVH
Papegojan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.