Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audiovector K Signature vs Mi3

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 April 2007 - 19:21

Unregisterede493dc0a
  • Unregisterede493dc0a
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Är i köpatagen...

Har inte varit och lyssnat ännu. Men finns det folk som kan svara på vad förutom storleken på kabinetten och elementen som är skillnad på dessa burkar. Och ett par tusenlappar med givetvis.
MEN

Är Mi3 verkligen värda deras extrapengar.

Tacksam för svar.

//Tobbe

Postad 01 April 2007 - 19:32

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0
Jag själv har inte hört på Signatur. Enligt en del så skall signaturen vara mer prisvärd än Mi3:an... MEN...
detta sagt att man inte hade tänkt uppgradera Mi3:an något...

För utvecklingspotentialen hos Mi3 sträcker ju sig ända upp till Mi3 Avantgarde (40 000:-)

(antar att du är medveten om att AVburkarna är "uppgradringsbara" så om du köper Mi3 (standard) så kan du vid ett senare tillfälle skicka in och uppgradera dessa till en annan nivå i Mi-serien?

//Loofy

Postad 01 April 2007 - 19:44

Unregisterede493dc0a
  • Unregisterede493dc0a
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Jajjamen, jag är fullt medveten över denna uppgradering. Därför känns det lite skönare med Mi3. Det finns mera utvecklingsmöjlighet i framtiden.

Men frågan är om jag någonsin kommer att uppgradera. Liiiiite bökigt att skicka iväg grejorna.

Men jag orkar inte leva med okunskapen. Imorgon drar jag till Lefflers i Nrk å lyssnar på dom.
Och blir jag kär kanske jag är 17000,- fattigare imorgon. Men jag är inte känd för att handla impulsivt.

Begrunda länge å väl............ :)

Postad 01 April 2007 - 21:08

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0
Mi3orna är ruskigt fina, jag gillar dem, skarpt.

K3 signature har jag (fortfarande :) Inte lyckats lyssna på än...:) , får väl ta mig tid nån dag - samma butik har även PMC GB1 som jag oxå skall ta mig an ) nog om det...

K3 Super har jag lyssnat på oxå, mycket fina de oxå om än, lite tama i botten...Men det andra överstiger de Monitor Audio RS6/RS8 vi lyssnade på vid samma tillfälle.

Jag gillar Audiovectors spelstil... Men jag tycker nästan du skall dra ut på detta, lyssna noga på minst 5 par högtalare innan du bestämmer dig - är mitt råd.

//Loofy

Postad 01 April 2007 - 21:16

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Har själv M3 signatur och älskar dem. Tror inte du skall vara rädd för extra slantarna dessa kabiett som mi3 har håller livet ut. Smart lösning. K serien känns snikigare. :)

Postad 01 April 2007 - 21:18

Unregisterede493dc0a
  • Unregisterede493dc0a
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Lovar att lyda ditt råd.

Även Canton och Jm Labs är ju intressanta.
Men av någon anledning så har jag mest intresse hos Audiovector.
Känns bra när jag tänker på dom :)

Imorgon ska jag lämna lite vad jag fått erfara.

Gonatt

//Tobbe

Postad 01 April 2007 - 21:39

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0

Har själv M3 signatur och älskar dem. Tror inte du skall vara rädd för extra slantarna dessa kabiett som mi3 har håller livet ut. Smart lösning. K serien känns snikigare.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Har du lyssnat på K-serien?

Jag tyckte (trodde) nämligen oxå så innan jag lyssnade på den... Men alltså det är en oerhört bra modell ffa! För den som vill ha en lite slankare, nättare högtalare med ett fint ljud i framförallt toppen...

Det är dock Inte en högtalare för basnarkomaner... Hursomhelst.. Vill man ha liite mer fundament så integrerar K-Suben väldigt bra till K3:orna...(Både super och vanlig)

- Har bara lyssnat på Mi3 Standard/Signatur/Avantgarde (dock != Super) vid ett antal tillfällen...Med elektronik från Naim vissa gånger (runt 200 000:- - kan inte modellerna som var med i den här signalkedjan) och Arcam andra gånger...

Hursomhelst. K3:an är en mycket bra högtalare och vill man inte lägga mer pengar på högtalaren så är det fortfarande ett väldigt bra alternativ.

//Loofy

Redigerat av Unregistered42611, 01 April 2007 - 21:40.

Postad 02 April 2007 - 06:28

Unregisterede493dc0a
  • Unregisterede493dc0a
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Jo visst, men jag är fortfarande öppen för alla förslag just nu.
Tjejen och plånboken vill ju givetvis ha K-serien. Mindre och billigare. Medans min manlighet säger (ta dom största) :D

Ne, jag ska lyssna och det finns ett helt gäng jag är intresserad av. Ska försöka se den billigare burkens fördelar.

Idag har jag ett par Dali 7 med murket membran. Så vilket val jag än gör så lär jag bli supernöjd :)

Ha en bra dag !

//Tobbe

Postad 02 April 2007 - 06:35

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0

Har du lyssnat på K-serien?

Jag tyckte (trodde) nämligen oxå så innan jag lyssnade på den... Men alltså det är en oerhört bra modell ffa! För den som vill ha en lite slankare, nättare högtalare med ett fint ljud i framförallt toppen...

Det är dock Inte en högtalare för basnarkomaner... Hursomhelst.. Vill man ha liite mer fundament så integrerar K-Suben väldigt bra till K3:orna...(Både super och vanlig)

- Har bara lyssnat på Mi3 Standard/Signatur/Avantgarde (dock != Super) vid ett antal tillfällen...Med elektronik från Naim vissa gånger (runt 200 000:- - kan inte modellerna som var med i den här signalkedjan) och Arcam andra gånger...

Hursomhelst. K3:an är en mycket bra högtalare och vill man inte lägga mer pengar på högtalaren så är det fortfarande ett väldigt bra alternativ.

//Loofy

Det var inte ljudkvalitén jag tänkte främst på för det är bra. Men oavsett om K serien låter bar är M seien en generellt bättre högtalare. Speciellt Kabinettet som är världsklass. Det är en låda som inte kommer at bli omodern på 50-år och dessutom om man nu vill kan man uppgradera till en höre serie. Alltså köper man frihet med M-serien....

Jag har själv M-serien och den är hur bra som helst. :)

Postad 02 April 2007 - 08:26

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Annars om du tycker att Mi serien blir för dyr men tycker att den låter helt ok, så brukar ju det finnas ett par ute på www.hifimagasinet.com, de flesta där är M3 alltså den gamla modellen men om man lyssnar ex på Mr välljud så låter de fullt så bra.

M3 är ju även uppgraderingsbart till M I om man är intresserad.

// Sat

Postad 02 April 2007 - 08:53

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Gav 6000:- för mina med :)

Postad 02 April 2007 - 11:10

Unregisterede493dc0a
  • Unregisterede493dc0a
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
USCH !!! :)

Gillar inte när folk kommer billigt undan. Jag gör aldrig det :D

Kan bara säga grattis.

Jo det lutar åt M-serien, har nästan våta drömmar om den nu

Postad 02 April 2007 - 20:51

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Det är grym skillnad på K och M tycker jag. Kan inte tänka mig att man väljer K modellen för att de låter bättre eller lika bra. Om man inte tar de billigare alternativen då alltså, för de kostar ju bara hälften av ett par Mi3:or. Men K3 Signature rekomenderar jag verkligen inte om man har plats med ett par Mi3:or!

Postad 02 April 2007 - 20:58

Unregistered41070
  • Unregistered41070
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Annars finns ju KEF högtalare som allternativ! hehehe... :)

Postad 02 April 2007 - 23:24

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0

Annars finns ju KEF högtalare som allternativ! hehehe...

Visst är det dom som säljs på fynda va som lågprisalternativ till Proson... :)

;) :P :D

Postad 02 April 2007 - 23:25

Unregisterede493dc0a
  • Unregisterede493dc0a
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
GRIS !!! :)

jag kommer bara bli mera nervös när det kommer sånna inlägg :P

Men visst är det underbart att kolla omkring å bestämma sig ändå ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.