Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Boxer (med HDTV)

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 April 2007 - 21:19

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Hej!

Ska nu till nedsläckingen av det analoga marknätet fundera på digitaltv såklart.
Men jag vill ju satsa på en leverantör som erbjuder bra bild och ljud, vilken är bäst?

Har hört lite om att Boxer kör med någon speciell komprimering av bilden, är bilden då sämre än satellit-tv?
Canal Digital verkar gå först i ledet med det nya HDTV, kommer Boxer följa med?
Viasat verkar ju stå kvar med vanlig digitaltv, tycker samtidigt att de har dåligt utbud av kanaler.

Som det kanske låter så tycker jag att Boxer har det bästa utbudet. En blandning mellan CanalDigital och Viasat i en enkel lösning, = antenn.

Tacksam för svar! / Fredde

Postad 03 April 2007 - 21:26

Unregistered6b0135b5
  • Unregistered6b0135b5
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Vad jag förstått så kommer Boxer med HDTV när hela det analoga nätet är nere.
Tydligen så är det ont om bandbredd i markbundet.

Postad 03 April 2007 - 21:29

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jag tänkte på att bandbredden på marknätet känns som det vore mindre. Därför kanske bilden på Boxers HDTV-kanaler inte har samma kvalitee som canaldigital t.ex
Eller är det: ser man på HDTV så är det samma bild på Boxer/Canaldigital?

Postad 04 April 2007 - 02:36

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jag tänkte på att bandbredden på marknätet känns som det vore mindre. Därför kanske bilden på Boxers HDTV-kanaler inte har samma kvalitee som canaldigital t.ex

<{POST_SNAPBACK}>

Boxer har inga HDTV-kanaler. Själv tror jag inte heller att de kommer sända några, undantaget SVT HD som kommer vara fritt. Målgruppen har redan HDTV via parabol eller kabel. De kommer istället satsa på att bredda utbudet med fler kanaler.

Postad 04 April 2007 - 07:59

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Kör på Canal Digital. Även om det frigörs utrymme i marknätet när allt analogt har släckts så är det inte säkert att utrymmet kommer användas till HD-sändningar.

Postad 04 April 2007 - 16:26

Unregistered0617871d
  • Unregistered0617871d
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Boxer har inga HDTV-kanaler. Själv tror jag inte heller att de kommer sända några, undantaget SVT HD som kommer vara fritt. Målgruppen har redan HDTV via parabol eller kabel. De kommer istället satsa på att bredda utbudet med fler kanaler.

<{POST_SNAPBACK}>

Boxer testar en HD-modul nu http://prylportalen...._MKF672.dbp.asp

Postad 04 April 2007 - 17:28

Unregistered1e212962
  • Unregistered1e212962
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Kanske inte riktigt svar på din fråga men jag har själv ComHems box och den fungerar utmärkt.

Det syns verklingen skillnad mot SD även fast det är verkligen bra SD bild.

Fördelen med kabel är att det blir bättre bandbredd dvs. när det är mycket rörelse i bilden så blir det mer information som kan överföras för att visa ändringen i bilden. Dom statliga europeiska HD kanalen har ju gått in för den mindre upplösningen för att få mer plats för att uppdatera bilden. 1080 är ju en skarpare pild men tar mer plats i eten så det blir mindre utrymme för att uppdatera rörelse förändringar i bilden ( bilden säns i frekvenser där det först är en fullständig bild sedan sänds bara förändringar i efterföljande bilder tills det sänds en fullständig bild igen). Eftersom bandbreden är begrensning så blir det svårare att uppdatera där bandbredden är mindre. Marksänd TV har ett trångt band att överföra informaton på. Satelit lite bredare, kabel lite mer och best DVD skivor (Bluray/HD-DVD) för där.

Har du inte Kabel och vill köra 1080 upplösning så bör du välja satelit. Men även på 720 så har du mer bandbredd för förändringar i bilden på satelit.

Nu tror jag det bara att Kabel är i gång med HD än, om du inte går på utlänska sändare.

Har du en HD TV skall du alla gånger satsa på HD för det är utan tvekan bättre bild även fast det kanske inte är nån otrolig revolution. Men det syns tydligt om du har en större TV.

Postad 05 April 2007 - 16:51

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Jag tackar för alla svar :D

Postad 18 May 2007 - 19:38

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1168 inlägg
  • 0

Boxer testar en HD-modul nu

Kan man inte ta emot HDTV (marksänd) med en vanlig digitalantenn, under förutsättning att man har en HDTV-box?

Jag köpte nyligen en DVD-recorder med inbyggd digitalmottagare (DVB-T) och en inomhus digitalantenn. Ger perfekt bild.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.