Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

fläktlöst grafikkort

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 April 2007 - 19:30

Unregistered58453781
  • Unregistered58453781
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Jag ska köpa ett nytt grafikkort till min HTPC.
Jag ska koppla in en skärm och en proj.

Jag vill ha ett fläktlöst för mycket tyst drift.
Ska funka att spela upp det man behöver Blue-Ray är inte nödvändigt då jag inte har någon.
Men DVD och div HDTV filmer.

Vad ska man köpa som inte blir för varmt och är tyst!

Postad 04 April 2007 - 22:06

Unregistered59e8425d
  • Unregistered59e8425d
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
AGP eller PCI-E? Prisklass?

Passiva AGP @ Prisjakt:
https://www.prisjakt...gori.php?k=v432

Passiva PCI-E @ Prisjakt:
https://www.prisjakt...gori.php?k=v435

Postad 08 April 2007 - 01:04

Gentle_man27
  • Gentle_man27
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Kör själv ett Nvidia GeForce 7600GS och är mycket nöjd med det.
Temperaturen är ganska hög dock (ca 75 grader vid normal använding). Skall enligt inställningar sakta ner hastigheten vid ca 120 grader - så det tål en hel del.

En sak som gjort mig riktigt sur är att Nvidia har tagit bort den klassiska kontrollpanelen och även funktionen nView med Hotkey installationer i Vista drivisarna... riktigt helidiotiskt...
:) :D :D :D

Postad 08 April 2007 - 09:36

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

En sak som gjort mig riktigt sur är att Nvidia har tagit bort den klassiska kontrollpanelen och även funktionen nView med Hotkey installationer i Vista drivisarna... riktigt helidiotiskt...
:)  ;)  :angry:  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Har samma kort själv. sitter i ett silverstone chassi. visst, det blir varmt. Jag har dock satt en 120mm tystgående fläkt framför kortet som blåser ut luften bak i lådan. funkar kalas samt att fläkten inte hörs alls.

and att det saknas lite prylar i vista drivrutinerna kan du tacka MS för ;)

Postad 10 April 2007 - 23:49

Gentle_man27
  • Gentle_man27
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Har samma kort själv. sitter i ett silverstone chassi. visst, det blir varmt. Jag har dock satt en 120mm tystgående fläkt framför kortet som blåser ut luften bak i lådan. funkar kalas samt att fläkten inte hörs alls.

and att det saknas lite prylar i vista drivrutinerna kan du tacka MS för 

Njae... det är inte MS som gör de taskiga drivisarna... det är trots allt Nvidia ;)
De ville helt enkelt ta bort den klassiska kontrollpanelen av någon orsak som ingen verkar veta varför. Den kommer inte att återinföras. Det är helt klart fastställt. Man kommer att jobba vidare på den värdelösa Vista kontrollpanelen som är lika fantastisk (i avancerat läge) som Vistas och Windows skärminställningarna via desktop :D

Att sen de senaste drivisarna inte klarar av 1280x720 är definitivt Nvidias idioti. Jag får leta runt och hittar till slut 100.59 version för att köra samma projektor i 720...Den enda som annars fungerar är en betydligt äldre... hur kan man göra på detta viset?? :)

Men visst... kortet är bra... känner mig lite lurad då ajg sitter med en inbyggd display och får köra ultramon för att kunna byta skärm... grrrrrrr...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.