Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

xbox som mediacenter med tversity

2 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 05 April 2007 - 17:11

Unregistered11101bc2
  • Unregistered11101bc2
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Hejsan, nån som använder Tversity som mediaserver för att strema film och dylikt till xboxen? Jag har hört att det fungerar väldigt bra men jag får tyvärr inte riktigt fart på det. Jag tror att programmet är korrekt installerat och det är den senaste versionen. jag kan dela filer i programmet och det verkar fungera som det ska. Men när jag i xboxen skall söka efter datorer så hittar xboxen bara min vanliga dator som är döpt till "Carl", den hittar inte tversity som det står i guiden att den skall göra. Nån som direkt vet vad jag kan ha gjort för fel? Måste jag öppna något i min router också eller hur verkar det?

Tacksam för all hjälp.

Postad 05 April 2007 - 19:49

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Vet inte var du kör för OS och version av Windows Media Player. Men om du kör XP SP2 och Media Player 11 så måste du lägga till MediaServer.exe (ligger i C:\Program\Tversity\Media Server) i Windows brandväggen och stänga av mediadelning i MediaPlayer. För att stänga av mediadelningen i WMP11 så öppnar du menyn Bibliotek och väljer sedan Mediadelning och bockar ur valet "Dela ut media".

Kör du inte Media Player 11 så har jag för mig att man gör konfigureringen via Media Connect, finns antingen under StartMeny/Tillbehör eller i Kontrollpanelen

Du kan även kolla om Tversity körs genom att surfa in mot http://localhost:41952.

Du behöver inte öppna nåt i routern då den inte blockerar någon trafik mellan interna enheter, den blockerar bara trafik från Internet.

Postad 05 April 2007 - 20:35

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Bläddra genom denna tråd där diskuteras tversity! :D

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.